مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه:

مشارکت عمومی در نگهداری و مراقبت از اراضی  ملی بسیار مهم است

کد خبر: 306802
|
18:23 - 1400/02/19
نسخه چاپی
مشارکت عمومی در نگهداری و مراقبت از اراضی  ملی بسیار مهم است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به وسعت اراضی ملی گفت: مشارکت عمومی در نگهداری و مراقبت از اراضی  ملی بسیار مهم است

به گزارش اسلام آباد خبر ،  حجت الاسلام سید روح الله موسوی زمانی امام جمعه اسلام آبادغرب  امروز در معیت مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با حضور در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از نهالستان  این اداره بازدید کرد.

 

حجت الاسلام موسوی زمانی بر اهمیت حفاظت و صیانت از اراضی خصوصا پیشگیری از حریق در منابع طبیعی، به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی تاکید نمودند.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در ادامه  آمادگی خود را در راستای بسیج همگانی در بحران احتمالی حریق اعلام و آن را از جمله دغدغه های خود دانستند و از همه دوستداران طبیعت خصوصا موسسات مردم نهاد خواستند با آموزش و فرهنگ سازی زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم نمایند.

 

 وی عنوان کرد: مردم نقش محوری در حفظ و توسعه منابع طبیعی این امانت الهی بر عهده دارند و باید بیش از گذشته مراقب جنگل‌ها، باغات و مراتع باشیم و باید فرهنگ منابع طبیعی بعنوان یک فرهنگ عمومی و قالب در بین مردم اشاعه داده شود.

 

امام جمعه شهرستان گفت: منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ و احیاء عرصه های منابع طبیعی و غرس درخت، دلیل قاطعی برای اهمیت موضوع منابع طبیعی و لزوم توجه همگان به این مهم  است.

 

 مهندس کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه نیز در این بازدید ضمن تقدیر از فرمایشات دغدغه مند امام جمعه شهرستان در خصوص عنایت به منابع طبیعی گفت: با اشاره به وسعت اراضی ملی، مشارکت عمومی در نگهداری و مراقبت از اراضی  ملی بسیار مهم است.

 

وی از موسسات مردم نهاد و طبیعت دوستان شهرستان که ارتباط موثری با اداره منابع طبیعی دارند، قدردانی نمود و بیان داشت: آمادگی خود را در جهت مساعدت های لازم در خصوص تهیه تجهیزات اولیه با کمک مدیریت بحران استان اعلام می کنیم.

 

 در این بازدید نماینده موسسات مردم نهاد شهرستان ضمن تشکر از پرسنل منابع طبیعی از همراهی و همکاری موسسات مردم نهاد با این اداره اشاره کرد و افزود بدون شک همکاری سمن ها با اداره منابع طبیعی در استان بی نظیر است و از مدیرکل منابع طبیعی تقاضای تجهیزات اولیه برای دوستداران طبیعت جهت مقابله با بروز حریق احتمالی نمودند.

 

 در ادامه این بازدید تعدادی درخت مثمر در محل نهالستان اداره منابع طبیعی توسط امام جمعه ، مدیر کل و حاضرین غرس شد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد