امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:

امر به معروف و نهی از منکر محور انقلاب اسلامی ایران است

کد خبر: 307175
|
22:16 - 1400/05/25
نسخه چاپی
امر به معروف و نهی از منکر محور انقلاب اسلامی ایران است
امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: امر به معروف و نهی از منکر محور انقلاب اسلامی ایران است به نحوی که ما باید در برابر منکرات، ظلم و ناهنجاری‌ها موضع گیری داشته باشیم و از سوی دیگر نسبت به معروفات و خوبی ها تمایل داشته باشیم.

حجت الاسلام سید روح الله  زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آبادغربا اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در گفتگو با خبرنگار  اسلام آباد خبر ، اظهار داشت: اگر بخواهیم مجموع حرکت امام حسین علیه السلام و اهداف و انگیزه های قیام کربلا را در یک جمله خلاصه کنیم، آن جمله امر به معروف و نهی از منکر می باشد که تمام ارزش های دینی در ذیل این عنوان خلاصه می شود.

 

 

وی بیان داشت: احیای واجبات دینی به امر به معروف و نهی از منکر بستگی دارد که اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد واجبات دینی نیز به سمت زوال و کهنگی می‌روند.

 

 

حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد: قیام اباعبدالله علیه السلام با امر به معروف و نهی از منکر عجین شده است و این اصل مهم آنقدر در طول دوران مختلف تاثیر داشته است که می توان گفت که پیروزی انقلاب اسلامی نشأت گرفته از قیام امام حسین (ع) و امر به معروف و نهی از منکر می باشد و در واقع امر به معروف و نهی از منکر محور انقلاب اسلامی ایران است به نحوی که ما باید در برابر منکرات، ظلم و ناهنجاری‌ها موضع گیری داشته باشیم و از سوی دیگر نسبت به معروفات و خوبی ها تمایل داشته باشیم.

 

 

 وی خاطرنشان کرد: اکنون در گام دوم و دهه پنجم انقلاب این اصل سرلوحه همه برنامه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، داخلی و خارجی ماست و اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی و مجموع بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان سند بالادستی انقلاب تعریف بکنیم، همه بیانیه گام دوم رهبری بر اساس امر به معروف و نهی از منکر می باشد لذا باید بیشتر از گذشته به این اصل مهم بپردازیم.

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت:  موضوع مطالبه گری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است می‌تواند ذیل موضوع امر به معروف و نهی از منکر گنجانده شود و برکات بسیار زیادی بدنبال دارد چون اگر نسبت به موضوعات مختلفی نظیر اقتصادی، معیشتی  و فرهنگی، اجتماعی بی تفاوت باشیم به یقین کار بر دولتمردان سخت خواهد شد و اهدافی که برای انقلاب دیده شده با تأخیر محقق خواهد شد.

 

وی افزود: در ماه محرم و صفر که زمینه امر به معروف و نهی از منکر فراهم است، باید نسبت به این واجب الهی قیام کنیم و وظیفه خود را انجام ‌دهیم چون خدای ناکرده با آمدن عذاب الهی تر و خشک با هم خواهند سوخت لذا رعایت احکام شرعی، رعایت حقوق اجتماعی و ... منشاء آن به امر به معروف و نهی از منکر برمی‌گردد.

 

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به کلام خداوند در قرآن کریم که فرموده اند؛ خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهند داد مگر اینکه آن قوم خودشان سرنوشت خود را تغییر دهند، بیان داشت:  این در اختیار خود ماست و ما خودمان تعیین می کنیم که در چه مسیری حرکت کنیم و چه انتخابی داشته باشیم که در این مسیر ممکن است آسیب ها و مشکلاتی داشته باشیم لذا باید به تکرار تاریخ در ارتباط با اقوام گذشته توجه داشته باشیم که در برخورد با یاری سبط پیامبر، عده قلیلی به وظیفه خود عمل کردند و عده کثیری هم نتوانستند با آن قافله همراه شوند که نتیجه آن محرومیت، خفقان و سیطره حکومت طاغوت بر مردم شد که سالها طعم عافیت و راحتی را نچشیدند.

 

 

وی تصریح کرد: اکنون نیز همین دوراهی ها در زندگی انسان ها و در سرنوشت ملت ها وجود دارد، نوع انتخاب هایی که ملت‌ها نسبت به مسئولین خود انجام می دهند دقیقاً نظیر همان انتخاب هایی است که در اقوام گذشته صورت گرفته اما برای اینکه از تکرار تلخ تاریخ جلوگیری کنیم باید با نگاه درست و حمایت از ولایت فقیه بتوانیم از تکرار تلخ تاریخ جلوگیری کنیم.

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب اذعان داشت: بحمدلله شور حسینی در کشور ما در بین اقشار مختلف بسیار خوب است منتهی باید سعی کنیم از این فرصت دهه اول محرم استفاده کنیم و این شور و احساسات را نهادینه  کنیم و پایه های عقلانی و ارکان شناختی و معرفتی آن را بیشتر کنیم تا بیشتر از برکات ماه محرم استفاده کنیم چون همین هیجانات معنوی باعث کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود که این اثر مستقیم ماه محرم است.

 

 

حجت‌الاسلام موسوی گفت: یکی از منکرات امروزه شیوع ویروس کروناست که موجب مرگ و میر بسیاری از انسان ها شده است، توصیه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی یکی از معروفاتی است که ما می توانیم انجام دهیم تا در کنار سایر ارزش‌های اخلاقی نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد کاهش پیدا کند و همگان بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد