با حضور مدیر کل حوزه های علمیه استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان برگزار شد؛

آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب+عکس

کد خبر: 307198
|
23:38 - 1400/06/03
نسخه چاپی
آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب+عکس
آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب با حضور مدیر کل حوزه های علمیه استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب با حضور مدیر کل حوزه های علمیه استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب در این آیین گفت: جایگاه فقه و فقاهت جایگاه عظیمی و بزرگداشت آن امری پسندیده است.

 

وی افزود:  یکی از پایه‌های فقه احکام شرعی است و خداوند فرموده به واسطه فقه دست جامعه را می‌گیرد ،نقطه اشتراک جامعه و فرد بحث مسائل فقهی است که جایگاه حوزه علمیه و نقش‌آفرینی  و انتظار از حوزه علمیه، اهمیت آن را بیش از پیش نمایان می کند.

 

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به اینکه یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مربوط به حوزه علمیه است، بیان داشت:  تامین نیروی بومی مورد نیاز یکی از دغدغه هاست که در سطح روستاها و استانهای پرجمعیت شهرستان طالب حضور روحانیت در جمع مردم هستند و حوزه علمیه باید این انتظار و مطالبه مردم را جامه عمل بپوشاند.

 

 

سیروس عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب نیز با تشکر از زحمات حجت الاسلام کرمی عنوان کرد: در تاریخ تشیع و روحانیت همیشه پناهگاه مردم بوده است و در هر تاریخی حضور بدون شبهه روحانیت همیشه به عنوان الگو، راهنما و مرشد عالم تشیع بوده که این نشان دهنده این است که وظیفه سنگینی بر عهده روحانیت بوده و هست.

 

 

در ادامه حجت الاسلام ایرانی مدیر کل حوزه های علمیه استان کرمانشاه گفت: بعد از فتنه ۸۸ واژه “بصیرت” در حوزه علمیه وارد شده است است که طلبه ها علاوه بر علوم معنوی حوزوی باید بصیرت و بصیرت افزایی داشته باشند.

 

وی با اشاره به فعالیت های طلبه ها در عرصه های اجتماعی به ویژه در بحران ها گفت: در زلزله سرپل ذهاب بیش از ۲ هزار طلبه آمدند و کمک کردند و در سیل سال ۹۸ شش هزار طلبه در عرصه خدمت رسانی به مردم وارد شدند و اکنون نیز در استان کرمانشاه بیش از ۳۳۰ نفر در عرصه کرونا فعالیت کردند که حدود ۵۰ نفر از عزیزان بر بالین بیماران بودند.

 

 

 در خاتمه این آیین معنوی پس از روضه خوانی و سینه زنی در رثای سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین، از زحمات حجت الاسلام کرمی نیا تقدیر بعمل آمده  و حجت الاسلام جعفری به عنوان رئیس جدید حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب معارفه گردید.

 

حجت الاسلام کرمی نیا در این مراسم ضمن طلب حلالیت از مردم، مسئولین و طلبه ها، گزارش از خدمات 7 ساله مدیریت خود در حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب ارائه نمود.

 

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها