گزارش/

آمادگی برای رخداد عظیم فرهنگی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب

کد خبر: 307219
|
00:05 - 1400/06/09
نسخه چاپی
آمادگی برای رخداد عظیم فرهنگی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب
رخداد عظیم فرهنگی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب، آمادگی، همت و حمایت مضاعف مسئولین شهرستان و استان را می طلبد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، پس از یک سال و نیم تعطیلی، از سوی دبیرخانه دائمی جشنواره فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره ملی تئاتر مرصاد در بخش های تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه ای، نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی در اوایل تیر ماه 1400 منتشر شد.

 

از اهداف جشنواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت،  بزرگداشت عملیات غرور آفرین مرصاد و شهدای آن در تاریخ ایران زمین،  پاسداشت خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و جبهه ی مقاومت،  تبیین جایگاه حماسی مردم اسلام آباد غرب در طول هشت سال دفاع مقدس و  معرفی  جنایتها و اقدامات تروریستی منافقین کور دل در چهل و دو سال گذشته تا به امروز ذکر شده است.

 

همچنین آخرین مهلت ارسال آثار و مدارک لازم:  31  شهریور 1400 ،  اعلام نتیجه ی ارزیابی آثار :  20 مهر 1400 ،  برگزاری جشنواره: آبان 1400  و سایت رسمی جشنواره ملی تئاتر مرصاد https://slgh.farhang.gov.ir/fa/mersad  می باشد.

 

بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و رئیس جشنواره ملی تئاتر مرصاد در جلسه  شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد که سوم شهریور در فرمانداری اسلام آبادغرب برگزار شد، با اشاره به ادوار گذشته جشنواره گفت : این جشنواره امروز جایگاه ویژه ای دارد و لذا باید از همه ظرفیت ها برای برگزاری باشکوه جشنواره استفاده کرد. 


وی افزود : جشنواره تئاتر مرصاد ابعادی دارد که این ابعاد بسیار اهمیت دارند؛ یکی از ابعاد جشنواره تئاتر مرصاد، ارتقاء تئاتر استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب است و این جشنواره باید با برنامه ریزی زمینه ارتقاء تئاتر استان را فراهم کند. 

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: بعد دیگر جشنواره شناساندن و جایگاه شهرستان اسلام آبادغرب در سطح استانی و ملی و حتی فرا ملی  استفاده کرد؛ و در این راستا نیاز است از همه ظرفیت ها استفاده کرد. 


فاضلی زاد بعد یگر جشنواره را حفط مبانی جشنواره ذکر کردند و افزود : جشنواره ملی تئاتر مرصاد باید بتواند مبانی ایدئولوژیکی خود را حفظ کند و همه اتفاقات مربوط به این جشنواره حفظ شود. 


وی در این راستا با جریان نفاق اشاره کرد و افزود : امروز جریان رسانه ای سلطه به دنبال تطهیر چهره نفاق است ، اما واقعیت این است که چهره نفاق قائل تطهیر نیست و مردم ایران هنوز خباثت ها و جنایت های منافقین را در ذهن خود دارند و این جشنواره بدنبال معرفی چهره نفاق و معرفی منافقین به جوانان و آیندگان است و اهمیت دارد برای این بعد برنامه ریزی دقیق صورت گیرد. 


رئیس دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد بعد دیگر جشنواره را انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل های فعلی و نسل آینده دانست و افزود : تکلیف انتقال مفاهیم هشت سال دفاع مقدس و ایثار و فداکاری مردم استان کرمانشاه و به ویژه شهرستان اسلام آبادغرب به عهده این جشنواره است. 

 

به گزارش اسلام آباد خبر ، با حضور بهرام فاضلی زاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ، جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب اعضاء شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد منصوب و معرفی شدند.

 

 

آقایاان مهدی ربانی نزآد معاون هنری و سینمایی ، جمال برفی رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ، خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب ، رسول نادري رئیس انجمن نمایش شهرستان اسلام آبادغرب ، آقایان علی حیاتی ، حمزه زارعی، عبدالحسین ظاهری، علی حسن نوری و سعید نوروزی به عنوان اعضاء شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد معرفی و منصوب شدند.

 

خسرو تمری دبیر شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد با اشاره به آیین نامه جشنواره تئاتر مرصاد گفت : اعضائ شورا مجموعا 11 نفر می باشند که 4 نفر از این اعضاء از هنرمندان شناخته شده می باشد که دو نفر از آنها از طرف شهرستان اسلام آبادغرب و دو نفر نیز از طرف اداره کل معرفی می شوند. 

همچنین در این جلسه بهنام افشین سرپرست شهرداری اسلام آبادغرب و  عزالدین حاصلی رئیس شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب به عنوان اعضاء جدید شورای سیاستگذاری تئاترمرصاد معرفی شدند.

 

 

طی حکمی از سوی بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و رئیس جشنواره ملی تئاتر مرصاد، سعید نوروزی از هنرمندان توانمند و تحصیلکرده شهرستان اسلام آبادغرب به عنوان دبیر جشنواره منصوب شد. 

سعید نوروزی طراح، کارگردان، بازیگر، نویسنده، تهیه کننده، مدرس، پژوهشگر، داور و مدیر هنری و دارای کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است و از چهره های شناخته شده نمایش کشور است. 
وی متولد 22 آبان 1360 شهر حُمیل، شهرستان اسلام آبادغرب، استان کرمانشاه است و فعالیت هنری خود را  از سال 1373 با حضور در نمایش‎های دانش‎آموزی و سپس دانشجویی آغاز کرد. 

نوروزی کارشناس مسئول واحد‎ هنرهای نمایشی حوزه هنری استان کرمانشاه، مؤسس و مدیر مسئول گروه تئاتر کلهر کرمانشاه ، مؤسس، مدیر مسئول و مدرس آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی کلهر، مسئول انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، عضو سابق شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان کرمانشاه [1391-1389] را در کارنامه خود دارد. 
 

از دیگر سوابق هنری سعید نوروزی می توان به طراحی، کارگردانی و تهیه کننده‎ی 43 نمایش/ بازی در 44 نمایش/ نگارش 10 نمایشنامه ، بازی در 3 فیلم کوتاه، 4 فیلم بلند، 1 مینی سریال و 1 تله تئاتر ، 12 سال سابقه‎ی تدریس تئاتر در ادارت، سازمان‎ها و شهرستان‎های استان کرمانشاه ، انجام پژوهش های [پرونده‎ی تئاتر استان کرمانشاه] و [دفاع مقدس و تئاتر در کرمانشاه] و عضو هیأت داوران 10 جشنواری استانی، منطقه ای و ملی تئاتر اشاره کرد. 

حضور در چندین جشنواره‎ی مختلف تئاتر و فیلم [بین‎المللی، ملی، منطقه‎ای و استانی] و  کسب 37 رتبه، 52 تقدیر و برنده‎ی جوایز گوناگون در عرصه ی هنرهای نمایشی از سوابق دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد است. 

 

به گزارش اسلام آباد خبر ، سعید نوروزی دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد، علی حیاتی را به عنوان قائم مقام دبیر جشنواره ، هوشنگ رزم دیده را به عنوان مدیر اجرایی جشنواره ، خانم ثریا رضایی را به عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره و خانم نسرین احمدی و عرفان دارابی به عنوان کارشناسان دبیرخانه تئاتر مرصاد منصوب شدند.

 

در این مراسم خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای سیاستگذاری تئاتر مرصاد بر ایجاد فضای مناسب تبلیغی و رسانه ای جشنواره تاکید کرد و گفت : جشنواره نیازمند فضای مناسب رسانه ای است و باید از همه ظرفیت ها برای برگزاری مناسب جشنواره استفاده کرد و در ادامه برای اعضاء جدید دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مرصاد آرزوی موفقیت کرد.

 

 

در ادامه سعید نوروزی دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد بر ایجاد همدلی و همبستگی برای ارتقائ جشنواره تاکید کرد و افزود : دبیرخانه جشنواره تئاتر مرصاد در تلاش از همه ظرفیت های هنری و چهره های شاخص نمایش شهرستان و استان برای پیشبرد اهداف جشنواره استفاده کند.

 

اعضاء جید دبیرخانه نیز بر ایجاد فضای صمیمی و همدلی برای برگزاری جشنواره ای موفق در سال 1400 تاکید کردند و عنوان داشتند از همه ظرفیت های مردمی و اداری برای جشنواره استفاده خواهیم کرد. 

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر ، مقدمات کار توسط جوانان بی ادعا بدون هیچ چشمداشتی صورت گرفته است اما رخداد عظیم فرهنگی دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب، آمادگی، همت و حمایت مضاعف مسئولین شهرستان و استان را می طلبد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد