با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان/

جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب با محوریت مسائل شرعی آرامستان ها برگزار شد

کد خبر: 307245
|
15:50 - 1400/06/15
نسخه چاپی
جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب با محوریت مسائل شرعی آرامستان ها برگزار شد
جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلام آبادغرب با محوریت مسائل شرعی در آرامستان ها و برنامه ریزی آموزش های شرعی و فرهنگی در شهر و روستاها برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، جلسه شورای فرهنگ عمومی امروزدو شنبه 15 شهریور در  دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب با موضوع اجرای احکام شرعی آرامستان،  غسل و دفن بیماران کرونایی با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی ، ساماندهی مجریان مراسمات عزاداری و آموزش های شرعی و فرهنگی در شهر و روستاها برگزار شد.

 

خسرو تمری دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان  با ارائه گزارشی در خصوص  مصوبات قبلی، از همکاری ادارات در برگزاری مراسمات جشن غدیر و مراسمات عزاداری ماه محرم تقدیر نمود.

 

وی با اشاره به اهمیت عملی نمودن شعار سال مقام معظم رهبری بر تقویت و لزوم فرهنگ سازی درراستای حمایت از تولید و مانع زدایی از تولید بعنوان یکی از نیاز های مهم شهرستان تاکید نمود.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب اظهار کرد: در باب اهمیت رعایت مسائل شرعی دستور کار جلسه امروز را آرامستان اسلام آبادغرب و مسائل پیرامون آن اعلام کرد.

وی تصریح کرد: تشکیل جلسه باید مفید و عملیاتی باشد و فقط وقت مدیران را نگیرد، اینها تکلیف شرعی و قانونی ماست و به لحاظ شرعی و قانونی باید مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

 

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: آموزش مردم در باب مسائل شرعی غسل و کفن میت از طریق دهیاری ها، بخشداری ها و پایگاه های بسیج در اولویت قرار گیرد چون رعایت مسائل شرعی جزو واجبات است.

 

وی افزود: سازمان تبلیغات با همکاری دیگر دستگاه های فرهنگی در باب مسائلی که وجهه شرعی ندارد نظیر قربانی نمودن گوسفند برای میت و اهدای هزینه مراسمات ترحیم جهت امور خیریه و تهیه بسته های معیشتی فرهنگ سازی نمایند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به بدعت های شکل گرفته گفت: اصناف و ادارات ذیربط بر تجملات روی قبور، طرحی عکس بانوان در اعلامیه و روی سنگ قبر ها و نصب بنرهای بزرگ "حلالم کنید" نظارت بیشتری داشته باشند.

 

 

وی تصریح کرد: روحانی مقیم در باغ رضوان، ناظر بر کلیه اعمال شرعی است و مردم هم مسائل شرعی ساده را رعایت کنند مثلا ارتفاع سنگ قبر بیش از 4 انگشت کراهت دارد مگر برای معصومین، علماء و شهدا.

 

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب در این جلسه اظهار کرد: در راستای حذف موازی کاری کارگروه ها دستورکار در شورای فرهنگ عمومی مشخص شود و به کارگروه ها محول شود.

 

وی با تذکر به جامعه مداحان در رابطه با هزینه های گزافی که از مردم و خانواده های عزادار می گیرند، گفت: ما بدنبال این نیستم که این قشر از نان خوردن بیفتد اما رعایت انصاف امری ضروری است و ساماندهی این موارد خدمت بزرگی به مردم است .

 

 

مهندس افشین سرپرست شهرداری اسلام آبادغرب و ناز آفریده مسئول آرامستان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده وضعیت آرامستان را تشریح نمودند.

 

در این جلسه زینلی کارشناس بهداشت شهرستان با ارائه آمار متوفی ناشی از بیماری کرونا بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی بیش از پیش در کلیه امورات غسل، کفن، نماز و دفن متوفای کرونایی تاکید نمود.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد