رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب

8 سال دفاع مقدس می تواند الگویی بی نظیر برای پیشرفت کشور باشد

کد خبر: 307309
|
17:09 - 1400/07/03
نسخه چاپی
8 سال دفاع مقدس می تواند الگویی بی نظیر برای پیشرفت کشور باشد
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: مولفه های هشت سال دفاع مقدس می تواند الگوی برای پیشرفت کشور باشد.

خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر ،  با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت و یاد و خاطره رزمندگان سرافزار اسلام در هشت سال دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع مقدس یادآور لحظات حماسی  ملت ایران برای دفاع از کیان ایران اسلامی است و رزمندگان اسلام حماسی ترین لحظات تاریخ این سرزمین را به نام خود ثبت کردند.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با شعار استقلال طلبی دست استعمارگران را از سرزمین ایران کوتاه کرد و منافع نظام های سرمایه داری که سالها منابع ایران را تحت کنترل خود داشتند و از مواهب آن بهره می بردند کوتاه کرد و همین موضوع زمینه ای شد تا نظام های سلطه گر  برای از میان برداشتن جمهوری اسلامی ایران جنگ هشت ساله را راه بیاندازند.

 

تمری افزود: جنگ هشت ساله ایران با قدرت های جهانی که توسط صدام رهبری می شد معادلات قدرت را در منطقه به نفع ایران رقم زد ؛ چرا که رزمندگان اسلام با خلق حماسه های ماندگار و تقدیم صدها هزار شهید و جانباز و اسیر، شکست نهایی را بر دشمنان تحمیل کردند؛  و این مسیر تا کنون با قدرت تداوم دارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به حمایت مردم از انقلاب و نظام افزود: ملت امروز ایران با همان شور و شعور و بصیرت الهام گرفته  گذشته،  پای انقلاب اسلامی ایستاده اند و با پیروی از مقام معظم رهبری  هر توطئه ای را خنثی خواهند کرد و دشمن با آگاهی از این همراهی و همکاری مردم با نظام و انقلاب ، سیاست فشار اقتصادی و تحریم را بکار برد اما باز هم  نتوانسته مردم را از آرمان انقلاب دور نماید.

 

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس یک تجربه عینی و ملموس در ساختار فرهنگی و تمدنی ایران است که در تاریخ برای همیشه ثبت و ضبط شده است و مولفه ها و مقوله هایی که در هشت سال دفاع مقدس است که اگر ما آنها را امروز به کار گیریم می توان شاهد رشد و پیشرفت کشور باشیم.

 

تمری افزود: تعاون و کمک به هم نوع ، فداکاری و ایثار در راه آرمان ها ، بی توجهی به پست و مقام و شایسته گزینی در بسیاری از مناصب، کاری برای رضای خدا و مردم ، قناعت ، همت مضاعف داشتن و توکل به خدا و از همه مهمتر باور به اراده ما ما می توانیم و تکیه بر مردم و اراده داخلی از مواردی بود که در هشت سال دفاع مقدس زمینه پیروزی مردم را فراهم کرد و اگر همان مولفه ها را امروز بکار گیری به رشد و پیشرفت دست پیدا خواهیم کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد