معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه :

تئاتر مرصاد سرمایه فرهنگی استان کرمانشاه است

کد خبر: 307339
|
15:42 - 1400/07/14
نسخه چاپی
تئاتر مرصاد سرمایه فرهنگی استان کرمانشاه است
صدراله بابلی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه : تئاتر مرصاد یک سرمایه فرهنگی هنری است و باید در صدر برنامه های وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی قرار گیرد.

صدراله بابلی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  اسلام آباد خبر ، با اشاره به نقش استان کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس گفت : جنگ در کرمانشاه شروع شد و در کرمانشاه خاتمه پیدا کرد و خاتمه جنگ هم عملیات غرور آفرین مرصاد بود ، و منافقین با یک برنامه پیش طراحی شده از سوی اربابان آمریکایی و استکبار جهانی به زعم واهی خود خواستند به تهران برسند و نظام اسلامی را سرنگون کنند ، اما کور خوادند و با مقاومت مردم منطقه و رزمندگان اسلام ضربه سختی بر پیکره آنها وارد شد.

 

وی افزود : مجموعه سپاه و ارتش ، بسیج و هوانیروز و نیرهای مردمی در مرصاد گورستانی برای منافقین شکل دادند و رزمندگان اسلام با هنرنمایی و با جهاد هنرمندانه خود نقشه های دشمن را به هم ریختند و هنرمندانه از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

 

بایلی عنوان کرد: رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس نگذاشتند  حرف ولایت بر زمین بماند و امروز دوران هشت دفاع مقدس به یک کتاب بسیار قطوری تبدیل شده و ما باید آن را به نسل بعدی و نوجوانان و جوانان منتقل کنیم.

 

وی گفت: باید با زبان هنر این هنرمندهای سربازان و رزمندگان را بازگو کنیم و زبان هنر بر مخاطب تاثیر فراوان دارد، چرا که به فرموده رهبری معظم انقلاب فرهنگ اگر قوی و غنی ومستحکم باشد دشمن در حوزه های دیگر رخنه نمی کند و می فرمایند:  بلغ ترین و شیوا ترین ابزار ، ابزار ، ابزار هنر است که بر مخاطب تاثیر گذار است.  

 

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: امروز ما نسبت به شهدا و شجاعت مثال زدنی رزمندگان سپاه اسلام دین داریم  و وظیفه داریم در بازگویی حماسه آفرینی های مردم استان و ررزمندگان اسلام تلاش وافر داشته باشیم.

 

وی همچین به جشنواره ملی تئاتر مرصاد اشاره کرد و افزود : تئاتر مرصاد چندین دوره است که اتفاق می افتد و امروز بسیاری از هنرمندان هنرهای نمایشی برای برگزاری و انتشار فراخوان این جشنواره لحظه شماری می کنند، و ما باید کاری کنیم تا جشنواره ملی تئاتر مرصاد در صدر برنامه های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مهمتر از آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت هنری وزتخانه قرار گیرد. و این جشنواره مثل جشنواره های دیگر مورد حمایت جدی وزاتخانه قرار گیرد.

 

بابلی افزود: تئاتر مرصاد یک سرمایه فرهنگی است و قطعا با نگاهی که امروز بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حاکم است  این امر شدنی است و همه باید تلاش کنیم جشنواره ملی تئاتر مرصاد که یک سرمایه فرهنگی هنری است را به شکل باشکوهی برگزار کنیم و از همه ظرفیت ها در این راستا استفاده کنیم.

 

وی افزود: اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه همیشه حامی جشنواره بوده و خواهد بود و باید تلاش کنیم تا جشنواره تئاتر مرصاد به جشنواره ملی فرهنگی هنری مرصاد در حوزه های مختلف تبدیل شود و از ظرفیت سایر هنرها در این جشنواره بهره ببریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها