در جلسه اخیر تالار گفتگوی استان کرمانشاه چه گذشت؟

مطالبات و پیشنهادات نخبگان کرمانشاه از استاندار جدید/ لزوم استفاده از خردجمعی تا جوان سازی و انتخاب مدیران جهادی

کد خبر: 307647
|
20:56 - 1400/10/17
نسخه چاپی
مطالبات و پیشنهادات نخبگان کرمانشاه از استاندار جدید/ لزوم استفاده از خردجمعی تا جوان سازی و انتخاب مدیران جهادی
جلسه روز ۱۵ دی ماه تالار گفتگوی استان کرمانشاه با حضور نخبگان و شخصیت های برجسته استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، جلسه روز ۱۵ دی ماه تالار گفتگوی استان کرمانشاه با حضور نخبگان و شخصیت های برجسته استان کرمانشاه برگزار شد. در این جلسه به بحث انتخاب بهمن امیری مقدم به عنوان استاندار کرمانشاه در دولت سیزدهم پرداخته شد.

اعضای شرکت کننده در این جلسه به ارائه راهکار به استاندار جدید برای بهبود شرایط و بیان مطالبات از استاندار جدید پرداختند.

لازم به ذکر است جلسات تالار گفتگوی استان کرمانشاه در فضای روبیکا برگزار می‌شود و در آن به مباحث مرتبط با استان کرمانشاه پرداخته می‌شود.

برای شرکت در جلسات بر روی اینلینککلیک کنید.

در ادامه بخشی از مطالب بیان شده توسط شرکت کنندگان در جلسه ۱۵ دی ماه می آید:

 

توجه استاندار به اقتدار و شایستگی جامعه زنان

گلاب تیموری از فرهنگیان استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک انتخاب استاندار جدید، گفت: با توجه به رزومه خوب آقای بهمن امیری مقدم، اگر تیم مشورتی خوبی از فعالان اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نخبگان تشکیل دهد قطعا موفق خواهند بود.

وی حل مشکل بیکاری و توجه به دانش آموختگان، توجه به اقتدار و شایستگی جامعه زنان را از استاندار جدید مطالبه نمود.

 

 استقلال استاندار و عدم دخالت نمایندگان در انتخاب مدیران استان

مسعود ترکمن یکی دیگر از شرکت کنندگان تالار گفتگوی مرصاد بحث بومی گرایی و استفاده از ظرفیت جوانان با استعداد، انقلابی و جهادی را مطرح کرد.

وی ضمن تاکید بر استقلال استاندار و عدم دخالت نمایندگان در انتخاب مدیران استان، گفت: استاندار جدید بایستی با انتخاب فرمانداران جوان و باانگیزه و بومی، شهرستانها و در نهایت استان را متحول کند. همچنین معاونتهای مختلف استانداری و مدیرکل ها را تغییر بدهد و در این پستها از افراد آگاه و دارای روحیه بسیجی و جهادی استفاده کند.

 

 توجه استاندار به سمن ها و تشکلهای مردم نهاد/ توجه به انسجام قومیت ها و مذاهب مختلف استان

فیروز ناصری هرسینی از فرهنگیان و فعالان حوزه صنایع دستی در این جلسه گفت: استاندار بایستی انقلاب اداری ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه سمن ها هدفشان اصلاح امور جوامع است، افزود: توجه به سمن ها، تشکلهای مردم نهاد و ایده پرداز به عنوان بازوی اجرایی استاندار بایستی در برنامه ریزی ها مدنظر قرار بگیرند.

ناصری هرسینی با برشمردن ویژگیهای شخصیتی شهید سلیمانی گفت: مدیران ارشد بایستی حاج قاسم را الگو قرار بدهند و در پی ژست مدیریتی و نام و نشان نباشند. ما بعد از شهادت ایشان متوجه شدیم که چه کارهای بزرگی در گمنامی انجام داده است.

این فعال فرهنگی در ادامه گفت: بایستی در کنار توجه به انسجام قومیت ها و مذاهب مختلف استان از همه ظرفیتها برای حل مشکل بیکاری این استان فلاکت زده استفاده شود.

 

استفاده از تجارب و مشورت نخبگان/ استاندار بایستی از خردجمعی استفاده کند

غلامحسین عزیزی از فرهنگیان بازنشسته استان در جلسه تالار گفتگوی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی اختیارات در توان فردی نیست، اظهار داشت: استاندار بایستی از خردجمعی استفاده کند، درست اندیشیدن و شناخت عامل، گفتمان مبتنی بر معنویت موجب استحکام در گفتگوها می شود.

وی گفت: ما صرفاً کنترل نمی خواهیم بلکه هدایت گری را می خواهیم. بایستی توانمندیهای مستور استان هویدا شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه حضور مدیران غیرکارآمد وغیرعلمی خیانت است، افزود: استاندار بایستی بدور از هر گونه گرایشی، متواضعانه برخورد کند، از تجارب و مشورت نخبگان استفاده کند.

وی گفت: مدیر ارشد استان باید همچون فیلسوفان به "آینده" بنگرد، مثل مورخان از "گذشته" درس بگیرد و همچو شعرا از زمان "حال" غافل نباشد.

 

استفاده از فرصت های تجارت بین الملل در مرزهای استان/ مدیران حزب باد حذف شوند

محمدرضا احمدی مدیر کل اسبق فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در این جلسه ضمن اشاره به برخی ویژگیهای سردار امیری مقدم، گفت: باتوجه به اینکه استاندار جدید در میدان جنگ حضور داشته، تجارب ارزشمندی دارد. میتواند لابی گران را از دستور کار خارج کند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه استاندار جدید جناحی نیست، افزود: ایشان در تصمیم گیری صلابت دارد، دغدغه های اصولی و آرمانهای انقلاب و رفع آسیبهای اجتماعی را دارد.

این فعال حوزه علوم قرآنی استفاده از فرصت های تجارت بین الملل در مرزهای استان، توجه به حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات را از اولویت های استان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه استاندار جدید بایستی از تیم تخصصی کهنه کار و انقلابی استفاده کند، خاطر نشان کرد: آدمهای فرصت طلب و حزب باد در پست های حساس استان بایستی حذف شوند.

 

رتبه دوم شاخص فلاکت را داریم/ پیگیری انتصابات در اسرع وقت

حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: خدا را شاکریم که پس از مدت ها تکلیف استانداری کرمانشاه نیز مشخص شد هر چند این اتفاق دیر صورت گرفت و موجبات اعتراض بسیاری از دوستان را فراهم کرد.

امام جمعه اسلام آبادغرب افزود: ما توقع داشتیم استان کرمانشاه جزو اولین استان‌هایی باشد که تعیین تکلیف می شود، کارشکنی هایی که از سوی برخی آقایان وجود داشت مهم ترین عامل این تاخیر بود.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه علی رغم‌ عنوان مفتخری که رهبر انقلاب بر آن نهاد و این استان را سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی معرفی کرد اما شاهد وجود آسیب ها و مشکلات مختلفی هستیم چنانچه رتبه دوم شاخص فلاکت را داریم و این می طلبید که دولت سیزدهم توجه بیشتری به این استان محرومی که ظرفیت های زیادی دارد، داشته باشند.

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: این زیبنده نیست که استانی با ظرفیت ها و پتانسیل های طبیعی بالا رتبه اول بیکاری را داشته باشد.

امام جمعه اسلام آباد غرب افزود: امیدوارم با این تغییر در آینده شاهد پیشرفت استان در مدار توسعه باشیم و به این منظور به عقیده بنده اولین کاری که استاندار جدید باید انجام دهد دقت و توجه به بحث عزل و نصب ها و انتخاب مدیران است.

وی گفت: باید استاندار طوری عمل کند تا تاخیر و تعللی که در انتخاب استاندار برای کرمانشاه رخ داد در ارتباط با انتخاب مدیران میانی برای این استان رخ ندهد.

حجت الاسلام زمانی موسوی اظهار داشت: استاندار باید ضمن اینکه از نظرات کارشناسی مشاورین و نمایندگان استان بهره مند شود باید در اسرع وقت بحث انتصابات را پیگیری کند و در کوتاه مدت مدیران جهادی، انقلابی و متعهد را پای کار بیاورد‌.

وی اذعان داشت: در این راستا اجازه دخالت ندهد تا فرصت سوزی نشود و از ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: ضروری است استاندار جدید در انتصابات منافع مردم را مد نظر داشته باشد و برای حل مشکلات استان قدم بردارد.

وی تصریح کرد: افرادی که قرار است به عنوان مدیر انتخاب شوند باید به لحاظ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... همسو و همراه دولت باشند تا شاهد پیشرفت استان باشیم.

 

استاندار جدید یک اتاق فکر قوی تشکیل دهد

در ادامه قدرت الله نجفی رئیس سابق بنیاد شهید شهرستان اسلام آبادغرب گفت: نقش ارزنده استان در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وی یکی از نقاط قوت استاندار جدید کرمانشاه را بومی بودن ایشان دانست و گفت: تجربه ایشان در بحث مدیریتی پشتوانه خوبی است.

نجفی خاطر نشان کرد: استان ما در بحث مدیریتی نیاز به یک جراحی بزرگ دارد و می طلبد که استاندار جدید یک اتاق فکر قوی تشکیل دهد.

وی بیکاری را مهم ترین دغدغه استان دانست و بیان داشت: بیکاری ام الفساد تمام مسائل و مشکلات است و برای رفع این مشکل پتانسیل های خوبی داریم که باید از آنها به درستی استفاده کنیم.

نجفی ادامه داد: هم مرز بودن استان ما با اقلیم کردستان و دارا بودن ۵ مرز رسمی می تواند در بحث صادرات و واردات و ایجاد اشتغال بسیار اثر گذار باشد.

وی افزود: متاسفانه تا قبل از این یک فضای مافیایی و کانون های قدرتی در استان در بحث مدیریت تشکیل شده بود که باید ریشه این مافیای قدرت زده شود و از جوانان متعهد و متخصص استفاده شود.

نجفی گفت: در بحث آمایش سرزمینی و نظم و انظباط در استان باید اهتمام ویژه داشته باشند و با مردم سالاری برنامه ها را پیش ببرند.

وی اظهار داشت: در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت متاسفانه ضعیف عمل شده است و استاندار باید در جهت تقویت این مهم نیز گام بردارد.

 

اگر یک مدیری لایق و جهادی باشد استان دگرگون می شود/ جوان سازی و انتخاب مدیران جهادی، متعهد و متخصص

هوشنگ معین از فرمانداران اسبق و مدیران جهادی و انقلابی استان کرمانشاه نیز در خصوص انتظارات از استاندار جدید، گفت: تاخیر در انتخاب مدیر ارشد استان و ۵ ماه بلاتکلیفی مدیران استان یک ضربه و آسیب بود که خسارت آن قابل برآورد نیست.

وی بیان داشت: انتخاب استاندار کار سختی نبود اما حواشی و دخالت‌ها این تاخیر را به وجود آورد و اکنون نیز انتظار است هر چه سریعتر برای جبران این ضرر اقدامات لازم صورت بگیرد.

معین خاطر نشان کرد: مشاوره و تعامل کار پسندیده ای است که در مقابل آن معامله و تبانی قرار دارد، انتظار مردم مشاوره و تعامل است.

وی ادامه داد: منشا اکثر گرفتاریها به مدیریت بر می گردد اگر یک مدیری لایق و جهادی باشد استان دگرگون می شود.

معین خاطر نشان کرد: استانداری تشکیلاتی در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، عمرانی و ... دارد که اگر فرد لایق و متناسب با آن جایگاه به کار گرفته شوند مدیران مرتبط با این حوزه ها نیز بدون شک افرادی لایق و کاردان خواهند بود.

وی افزود: اگر حوزه مهم و محوری در استان رها شود سیستم‌متلاشی می شود و امیدی به توسعه استان نخواهد بود.

معین بر جوان سازی و انتخاب مدیران جهادی، متعهد و متخصص تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: نمایندگان باید بدانند معیار و شاخص تعیین کنند نه اینکه افراد مشخصی را معرفی کنند؛ تلاش شود در استان تعاملات تبدیل به معاملات نشود چرا که تمام مشکلات ناشی از چنین طرز تفکری است.

معین گفت: با توجه به اینکه فصل بودجه است و ما عقب افتادیم لذا استاندار با دقت و سرعت بیشتر باید نسبت به جذب نیروهای انقلابی، متعهد و جهادی تدبیر لازم را به کار بگیرد.

 

 

عدم دخالت جریان های سیاسی در انتصاب مدیران

فریبرز پیرو از اساتید دانشگاه رازی در ادامه این بحث اظهار داشت: آقای امیری مقدم در استان‌های مختلف عضو شورای تامین بودند که اتفاقات استان در آن شورا قابل پیگیری است لذا با این فضا آشنا هستند و می تواند به اهداف ایشان جهت ارتقاء و توسعه استان کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه بیش از ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد و با تجربه گران‌سنگ استاندار جدید در حوزه پیشگیری و درمان می تواند در این حوزه موفقیت چشمگیری داشته باشد.

پیرو بیان داشت: با انتصابات و نگاه تخصصی و تعهدی استاندار و شناخت مشکلات استان امیدوارم زمینه های توسعه فراهم شود.

وی افزود: علاوه بر نمایندگان ضروری است جریان‌های سیاسی استان نیز اجازه دهند استان در فضای آرام به سمت ارتقاء حرکت کند و از دخالت در انتصابات به طور جدی خودداری کنند.

 

در این تالار گفتگو مهمترین مطالبه ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مردم بحث جلوگیری از دخالت نمایندگان در انتصابات و امور اجرایی بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها