امام جمعه اسلام آبادغرب:

امام خمینی مردم را از شر طاغوت نجات داد/ مجلس قوانین دست و پاگیر در حوزه امنیت را اصلاح نماید

کد خبر: 307785
|
18:00 - 1400/11/15
نسخه چاپی
امام خمینی مردم را از شر طاغوت نجات داد/ مجلس قوانین دست و پاگیر در حوزه امنیت را اصلاح نماید
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: همانگونه که حضرت موسی(ع) قومش را ظلمات بسوی نور برد، امام خمینی مردم را از شر طاغوت نجات داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های نماز جمعه امروز با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: امام خمینی(ره) این پیام قرآنی را به خوبی دریافت و همانگونه که به تعبیر قرآن، موسی قومش را از ظلمات بسوی نور هدایت کرد امام(ره) نیز هندسه معیوبی که ما در آن زندگی می کردیم را تغییر داد و ما را از شر طاغوت نجات داد.

 

وی افزود: تنها همین یک تفاوت انقلاب اسلامی با طاغوت کفایت می کند؛ که ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم گرچه ممکن است اشکالات و ناهنجاری هایی مشاهده شود، ما ادعای انقلاب اسلامی ۱۰۰ درصد را نداریم اما جهت گیری انقلاب به سمت اسلام مطلق است، ما به سوی افق اعلای انقلاب اسلامی و ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) در حال حرکت هستیم.

 

زمانی موسوی گفت: گاهی اوقات بخاطر فاصله گرفتن از آرمان‌های امام(ره) و رعایت نکردن عزت انقلاب در سیاست های داخلی و خارجی ممکن است حرکت به سمت افق کند شود اما سیر پیشرفت در مسیری است که به درستی امامین انقلاب ترسیم نموده و شهدای انقلاب برای آن جانفشانی کرده اند.

 

خطیب جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: کشتی انقلاب در حال طی کردن مسیر خویش است،با وجود دشمنی ها و تحریم‌ها استفاده خوبی از ظرفیت‌های خود داشته است البته فاصله زیاد است و نیازمندی جهاد و تلاش زیادی است، لذا تک تک ما باید برای انقلاب هزینه بدهیم و به جای اینکه انقلاب برای ما خرج کند ما باید برای انقلاب هزینه بدهیم.

 

وی با تأکید بر جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین طی چند ماه اخیر به یکی از گفتمان های غالب مقام معظم رهبری تبدیل شده است که حتماً نکاتی دارد؛ وقتی سخن از جهاد تبیین به میان می‌آید حتماً در مقابل آن شبهاتی وجود دارد، با کسانی که در جامعه اسلامی القای شبهه می کنند حتماً باید با آنها برخورد شود، نه برخورد فیزیکی که آنهم در جای خود لازم است اما مراد در اینجا برخورد بیانی و لسانی و بازگو کردن حقایق است.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی بیان داشت برای کسانی که از قدرت تحلیل بالایی برخوردار نیستند باید برای آنها تشریح کرد که چه کسانی، چگونه و با چه سابقه ای دارند برای انقلاب ما نسخه پیچی می‌کنند.

 

وی با اشاره به سالگرد ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط  مقام معظم رهبری عنوان کرد: بهمن سال ۹۲ رهبر معظم انقلاب با اشرافی که از آموزه ها و ابعاد مختلف اسلام داشتند و با توجه به ظرفیتهای اسلام برای بیان یک ساختار اقتصادی ویژه تبیین کردند این ساختار و با لحاظ بحران‌های رو به افزایش که در عالم وجود دارد، سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند اما سرنوشت اقتصاد مقاومتی در چند سال اخیر چه بود؟! دولت‌ها باید در بوته نقد نسبت به این سیاست کلان اقتصادی کشور قرار بگیرند.

 

وی افزود:  مقام معظم رهبری اخیراً در جمع فعالان اقتصادی فرمودند که آمارهای اقتصادی دهه ۹۰ خرسند کننده نیست، این یعنی رهبری از عملکرد مسئولین این دوران رضایتمند نیست و در واقع کسانی که بانیان وضع موجود هستند باید بیایند و در مقابل مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران پاسخگو باشند.

 

امام جمعه شهرستان بیان داشت: بانیان وضع موجود به جای پاسخگو بودن و شرمندگی در مقابل مردم دست به قلم می شوند و بیانیه می‌نویسند و نظام را به چالش می‌کشند و مدعی می‌شوند که نظام کارایی لازم را ندارد در حالی که اشکال از امثال چنین مسئولانی است که به خاطر ترک فعل ها، فاصله گرفتن از ارزش ها و  عدم رعایت خط قرمزها انقلاب را برای خود هزینه می‌کنند در حالی که باید بیایند و پاسخگو باشند که با تولید چکار کرده اند؟! چرا کارخانجات و شهرک‌های صنعتی تعطیل شده اند یا دچار افول شده اند؟!

وی تصریح کرد: عقب ماندگی اقتصادی به خاطر فاصله گرفتن از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در ۱۰ سال گذشته از تاکیدات همیشگی رهبری بوده است که نسبت به اقتصاد، تولید، اصلاح الگوی مصرف و جهش تولید تاکیدات فراوانی را داشته و نسبت به این موضوع دعوت انگیزشی داشته اند اما می‌بینیم که دولت قبل ریل خود را از مسیر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مسیر مذاکره تغییر داد، که مذاکرات متعدد سوئیس، ژنو، لوزان، پاریس، نیویورک و ... بی نتیجه بود و ثمره هشت سال مذاکره دولت اعتدال هیچ بود.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی عنوان کرد: وقتی با اتکا به داخل و توان داخلی می‌شود در عرض چند ماه رشد اقتصادی کشور و افزایش فروش نفت را چندین برابر کرد و با اقتدار و افزایش تعاملات با دیگر کشورهای جهان می توان تحریم ها و وابستگی ها به غرب را جبران کرد؛ این آقایان نسبت به عملکرد خودشان باید پاسخگو باشند.

 

وی گفت: از قوه قضاییه می خواهیم سریع ترین و صریحترین برخورد قضایی را با عناصری که به دنبال اختلال در نظام اقتصادی، سیاسی کشور و آرامش مردم هستند داشته باشند.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به شهادت مظلومانه یکی از ماموران نیروی انتظامی به دست اشرار عنوان کرد: ضمن تسلیت به مردم شریف ایران، مظلومیت این سرباز وظیفه شناس میهن به معنای مظلومیت انتظامی نیست و اقتدار انتظامی را زیر سوال نخواهد برد بلکه ما از این بابت نگرانیم، که قوانین ما در این حوزه کارایی لازم را ندارند و ریاست محترم مجلس بر این موضوع تاکید کردند و بنده به نمایندگی از مردم نیست مطالبه می‌کنم که قوانین دست و پا گیر در این حوزه را که موجب بروز چنین وقایع و اتفاقاتی است را اصلاح نمایند تا دیگر شاهد چنین وقایع تلخی نباشیم.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد