رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب مطرح کرد:

رفع معضل بیکاری نخبگان با رویکرد دانش بنیان کردن تولید/توجه به ظرفیت علمی دانشگاه ها جهت رفع مشکلات اقتصادی

کد خبر: 308008
|
08:56 - 1401/01/10
نسخه چاپی
رفع معضل بیکاری نخبگان با رویکرد دانش بنیان کردن تولید/توجه به ظرفیت علمی دانشگاه ها جهت رفع مشکلات اقتصادی
با رویکرد دانش بنیان کردن تولید بایدظرفیت های علمی دانشگاه ها در تمامی بخش ها مورد توجه و استفاده قرار می گیرد و معضل و درد آزار دهنده بیکاری تحصیل کرده ها و نخبگان حل شود.

حجت الاسلام جعفری رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب در گفتگو بااسلام آباد خبر ، اظهار کرد: سال ۱۴۰۱، از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامیده شد، آزاردهنده ترین معضل کشور که الان به عنوان پاشنه آشیل   نظام جمهوری اسلامی  قرار گرفته است،  اقتصاد و معیشت مردم  است. وضعیتی که شایسته مردمانی که از هر جهت وفاداری و دین خود را به اسلام و انقلاب عملا نشان داده اند نیست لذا رهبر و امام جامعه با تکیه بر پتانسیل های بالقوه موجود در جوان‌های  این سرزمین  تولید  را  همان اکسیرحلّال این مشکل می داند.

 

وی عنوان کرد: تولیدملی اصلی ترین  و پایدارترین راه عبور از سختی ها و دشواری های اقتصادی برای کشور است. یعنی مهم ترین مسائل اقتصادی کشور  اعم از برآورده کردن نیازهای جامعه، اشتغال و ... از طریق تولید حل می گردد لذا به حول و قوه الهی با گسترش تولید در همه جهات، رشد اقتصادی  افزایش پیدا می کند، اشتغال ایجاد شده، تورم کاهش، درآمد سرانه  افزایش  و رفاه عمومی حاصل می گردد. علاوه بر اینکه  تاثیرات روانی  بسزائی بر جامعه و بخصوص قشر جوان و تحصیل کرده جامعه دارد، اعتماد به نفس بالا رفته و احساس عزت را در ملت بوجود می آورد.

 

 رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: هرچند  شعارها در سال های گذشته تا حدودی کارساز بوده و  گره هایی را گشوده اند، اما در مواردی هم این شعارها، به طور شایسته و بایسته مورد توجه قرار نگرفت اند. و به همین دلیل، مشکلات اقتصادی استمرار یافته است اما  با روی کار آمدن دولتی که امیدها را زنده کرده است  نگاه به تحقق شعار سال ۱۴۰۱ جدی تر  و قابل دسترس تر خواهد بود انشاالله امسال سالی کاملا متفاوت از سال های پیشین  در جهت رونق تولید و جهش اقتصادی می باشد .

 

حجت الاسلام جعفری بیان داشت: برای تحقق شعار امسال لازم است که مسؤلین دلسوز در  به کارگیری نخبگان و فارغ التحصیلان در حوزه های مختلف  اهتمام جدی داشته باشند تا از این طریق علاوه بر تسریع رونق و جهش تولید دانش بنیان،  معضل و درد آزار دهنده بیکاری تحصیل کرده ها و نخبگان حل گردد  و انشاالله ظرفیت های علمی دانشگاه ها در تمامی بخش های اقتصادی اعم از صنعتی، کشاورزی، خدماتی و غیره با رویکرد دانش بنیان کردن تولید، مورد توجه و استفاده قرارگیرد. همچنین باید در مبارزه با واردات و قاچاق کالاهایی که در داخل تولید می شوند، تسریع و تسهیل اعطای مجوزها و کاربردی کردن علوم دانشگاهی نگاه ویژه ای صورت بگیرد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: انشاالله با عنایات خاصه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، اقتصاد و تولید  نیز همانند اقتدار نظامی و امنیتی  در جایگاه شایسته خود  قرار بگیرند.

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها