در دیدار هنرمندان اسلام آبادغرب با امام جمعه شهرستان مطرح شد:

بهره گیری از هنر جهت رفع آسیب های فرهنگی اجتماعی/زبان هنر یکی از ابزارهای مقابله با دین گریزی نسل جوان

کد خبر: 308043
|
08:00 - 1401/01/20
نسخه چاپی
بهره گیری از هنر جهت رفع آسیب های فرهنگی اجتماعی/زبان هنر یکی از ابزارهای مقابله با دین گریزی نسل جوان
جمعی از هنرمندان شهرستان اسلام آبادغرب به نمایندگی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان با امام جمعه اسلام آبادغرب دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، در این دیدار هنرمندان با ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود جهت رفع پاره ای از مشکلات شهرستان، ضمن مطالبه تعامل بیشتر مسئولین شهرستان با هنرمندان این دیار هنر پرور، قدرت نرم هنر یکی از ابزارهای مقابله با دین گریزی نسل جوان و راهکاری برای جذب جوانان به سوی معنویات و رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانستند.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب در این دیدار اظهار داشت: هنرمندان توقعات بجایی از مسئولین و ادارات مختلف دارند، هر چه در مسائل فرهنگی، هنری و مذهبی سرمایه گذاری شود نتایج مثبتی در بر دارد و برخی از آسیب های شهر را با زبان و ابزار هنر باید از بین برد.

 

وی افزود: قبل از آرایش باید پیرایش داشته باشیم و این درخصوص تهذیب نفس هم بکار می رود، با ابزار هنر می شود خیلی از مسائل از آراستگی شهری و مساجد تا مشکلات اجتماعی را حل کرد و در این راستا باید بر کار فرهنگی  و ابزار هنری متشکل از رشته های مختلف هنری اجتماع و اجماع کنیم.

 

 

امام جعه شهرستان بیان داشت: هنرمندان باید هنرشان را جهت دار ارائه دهند، شاعران، نویسندگان، هنرمندان تئاتر و دیگر شاخه های هنری باید با جهت گیری و پیام برای جامعه تولید محتوا و اثر نمایند، در برخی برنامه های ادارات مشاهده می شود با وصف اینکه زحمات زیادی کشیده شده اما جای هنر و سلیقه در آن برنامه خالی است.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی خاطرنشان کرد: هنرمندان عزیز از ما توقعاتی دارند، ما همیشه برای رفع برخی مشکلات شهرستان بر گسترش اقدامات فرهنگی، هنری و ورزشی شهرستان تأکید داریم و ما متقابلا" انتظار داریم هنرمندان شهرستان با تمام ظرفیت برای شهر خوشان پای کار بیایند تا هنر خوب در شهرستان نهادینه شود.

 

وی از هنرمندان خواست طرح های تخصصی خود را به شورای فرهنگ عمومی ارائه دهند تا پس از مطالعه و جمع بندی وحدت رویه ایجاد شود و با هماهنگی هنرمندان راهکار فرهنگی و هنری برای مشکلات اجتماعی تعریف شود.

 

 

 

به گزارش خبرنگار اسلام آبادخبر، در آغاز جلسه احمد بساطی از جامعه شعرا و نویسندگان با تبریک ماه مبارک رمضان و سال نو خورشیدی، گفت: در سال جدید سلسله دیدارهای هنرمندان اسلام آبادغرب با مسئولین شهرستان با هدف تعامل و نزدیکی بیشتر هنرمندان با مسئولین برنامه ریزی شده است.

وی افزود: ما از دل خانواده ای بیرون آمده ایم که چهار شهید والامقام تقدیم انقلاب نموده است و آسایش امروز کشور ما مدیون خون شهداست.

 

رسول نادری از هنرمندان انجمن نمایش اسلام آبادغرب از امام جمعه در راستای حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان تقدیر و تشکر نمود و اعلام نمود: هنرمندان آمادگی دارند با تشکیل شورای صنفی خودجوش متشکل از نمایندگان تمامی هنرمندان خلاق شهرستان در راستای رفع مشکلات شهرستان همکاری نمایند.

 

 

وی افزود: در این شهرستان برنامه های متنوعی توسط هنرمندان به اجرا درآمده از جمله؛ تئاتر مرصاد که در ابتدا بدون حمایت بصورت استانی استارت آن زده شد و پس از چندین دوره بصورت منطقه ای و نهایتا" با تلاش هنرمندان دلسوز و مسئولین بصورت جشنواره ملی تئاتر مرصاد برگزار شد.

 

نادری با بیان اینکه؛ زبان هنر می تواند در نشاط فرهنگی اثرگذاری بیشتری داشته باشد، عنوان کرد: بی انصافی است اگر بگوییم کار نشده اما در عرصه فرهنگ و هنر شهرستان ظرفیت و فضای کار بیش از اینهاست.

 

سید مجتبی رضابیگی از انجمن نمایش شهرستان با اشاره به نقش هنرمندان در ایجاد شهری خلاق و شاداب، گفت: برنامه های نمایشی باید از خروجی انجمن نمایش اجرا گردد وهنرمندان مقیم شهرستان در اولویت برنامه ها قرار داده شوند.

 

 

وی عنوان کرد: شهرستان اسلام آبادغرب نقطه آغاز و پایان جنگ است پس به سادگی نباید از کنار این موضوع گذشت و برای مردمی که هنوز آثار جنگ در روح و روان آنها مشهود است باید برنامه های فرهنگی در اولویت قرار داده شود و روانشناسی رنگ ها در رنگ آمیزی شهر و نصب المان ها به چشم بیاید که متاسفانه خیلی کمرنگ است.

 

عبدالرضا غلامی از انجمن موسیقی شهرستان با بیان اینکه 50 نفر عضو انجمن موسیقی شهرستان هستند، بیان داشت: آواهای سنتی ارزشمندی وجود دارند که نیاز هست تقویت شوند چون در خلاء موسیقی اصیل سنتی، جوانان و خانواده ها به سمت کنسرت های غیرمجاز می روند و در این راستا نیاز است با دید مثبت به موسیقی نگاه شود.

 

ابرهیم بی غم از هنرمندان عرصه صنایع دستی عنوان کرد: در چند سال گذشته حرفه پدری در معرض انقراض نمدمالی را احیاء کرده ام اما در شهر تاریخی و با قدمت اسلام آبادغرب از کارهای هنری صنایع دستی هیچ گونه حمایتی صورت نمی گیرد.

 

 

وی گفت: غرفه های صنایع دستی شهرستان بدون کار کارشناسی و بدون مشورت هنرمندان احداث شده که متاسفانه با وجود تمام مشکلات هنوز تحویل نشده اند.

 

مهناز مرادی از جامعه شعرا و نویسندگان به نمایندگی از بانوان گفت: برای بانشاط کردن جامعه باید در حوزه برنامه های اجتماعی و نشاط زنان و بانوان جامعه بیشتر کار شود، حضور زنان در حوزه هنر باعث نشاط خانواده و جامعه می شود و در این راستا باید از بانوان هنرمند حمایت شود.

 

وی با اشاره به معضلات اجتماعی پیشنهاد نمود: برای بهداشت روان و افسردگی از ابزار هنر استفاده شود، دین گریزی و ضعف گرایش مذهبی را حتی می توان با ابزار هنر برطرف نمود.

 

 

 

در خاتمه این جلسه احمد بساطی به نمایندگی از جامعه فرهنگ و هنر شهرستان  چهار جلد از کتاب های شعر خود و همسرش(مهناز مرادی) را به امام جمعه اسلام آبادغرب اهداء نمود.

 

انتهای پیام/

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد