مراسم یادواره شهدای قورچی باشی در گهواره برگزار شد+ تصاویر

کد خبر: 308454
|
14:53 - 1401/04/17
نسخه چاپی
مراسم یادواره شهدای قورچی باشی در گهواره برگزار شد+ تصاویر
مراسم یادواره شهدای قورچی باشی با حضور خانوده معظم شهدا و جمعی از مسئولین محلی در مسجد امام علی(ع) شهر گهواره دالاهو برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، مراسم یادواره شهدای قورچی باشی با حضور خانوده معظم شهدا و جمعی از مسئولین  شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو مراسم یادواره شهدای قورچی باشی در مسجد امام علی(ع) شهر گهواره برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ پاسدار مسلم قاسمی فرمانده سپاه دالاهو ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به مدعوین، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و مردم شهیدپرور بخش گهواره خیرمقدم عرض نمود.

وی با اشاره به برهم خوردن نقشه های استکباری و استعماری دشمنان با پیروزی انقلاب، عنوان کرد: افسران اطلاعاتی رژیم بعث در اوایل انقلاب با همکاری عوامل داخلی خودفروخته و فریب خورده، قصد ایجاد نا امنی در این منطقه را داشتند تا اینکه عزیزان سپاه اسلام آبادغرب و کرندغرب با اشراف اطلاعاتی عملیات بزرگ آزادسازی قورچی باشی را در تاریخ 9 تیر 1359 رقم زدند و در این راه  شهدای عزیزی تقدیم انقلاب و اسلام نمودند و ما امروز وظیفه داریم به فرموده مقام معظم رهبری یاد شهدا را گرامی بداریم و راه شهدا را ادامه دهیم.

 

در ادامه سرهنگ پاسدار سعید بهشتی راد معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در این یادواره شهدا با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و 19 شهید عملیات قورچی باشی اظهار داشت: با مروری بر ادوار پر افتخار انقلاب اسلامی می بینیم دشمنان بر علیه انقلاب، نظام اسلامی و مردم ما هر آنچه در توان داشته بکار برده و مردم ما اعم از شیعه، سنی و اهل حق مردمی بسیار ارزشمند و در تمام ادوار پا به رکاب انقلاب بوده و با همه وجود به میدان آمده اند و نمونه آن همین 19 شهید والامقام عملیات قورچی باشی هستند که از مردم شیعه و اهل حق در راستای امنیت مردم جان عزیز خود را فدا کردند.

 

وی عنوان کرد: از 9800 شهید والامقام استان کرمانشاه که در راستای اعتلای انقلاب جان عزیز خود را فدا کردند، 750 شهید از مردم عزیز جامعه اهل حق هستند و 1250 شهید  از مردم شریف اهل سنت و مابقی از شهدای اهل تشیع هستند و اینها نتیجه ای جز وحدت، غیرت و رشادت مردم ما نیست که خون شهدای ما از مذاهب مختلف در هم آمیخته شده و برای اعتلای نام ایران عزیز تقدیم اسلام شده است.

 

سرهنگ بهشتی راد گفت: دشمن در فضای مجازی و فضای حقیقی بدنبال رخنه و تفرقه افکنی بین مردم ماست ولی الحمدلله مردم با نقش محوری تفرق را تبدیل به وحدت کرده اند و فتنه ها را در نطفه خفه کرده اند و این از ویژگی های مردم ماست که با آگاهی و بصیرت از اختلافات، اتحاد و نقاط قوت می سازند.

 

 

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی و اسلام گرایی در جهان، عنوان کرد: استکبار و استعمار که منافع آنها به خطر افتاده بود داعش را ایجاد کردند و جنایات آنها را در فضای رسانه های جهان انتشار می دادند تا از اسلام و مسلمانان یک چهره خشن و خونریز در دنیا معرفی نمایند و جنایات وحشتناکی بر علیه مردم عراق و سوریه انجام دادند و حتی زنان ایزدی که هم کیش همین مردم شریف اهل حق بودند را به بردگی بردند اما غیرت ایرانی ها و شهید حاج قاسم سلیمانی به جوش آمد و بنا به فرموده مقام معظم رهبری در سوریه و عراق بر علیه داعش و حامیان آنها وارد نبرد شدند و شهدای مدافع حرم با تقدیم جان عزیز خود، حرم اهل بیت(ع) را در منطقه از لوث وجود داعش پاک کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) خاطرنشان کرد: بخاطر جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا هم اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد اما با این وجود می بینیم بخاطر کوتاهی و سیاست های غلط برخی مسئولین و دولتمردان گذشته مردم ما از لحاظ معیشتی به سختی افتاده اند اما همین مردم ثابت کرده اند که شرافت خود را به معیشت گره نزده اند و این انقلاب مدیون این مردم و شهداست و اکنون که این ظرفیت فراهم شده و شهدا با نثار جان خود امنیت کشور را فراهم نموده اند باید به مردم خدمتگزاری نمود و اگر کسی در خدمت رسانی به مردم کوتاهی کند فردای قیامت باید به شهدا پاسخگو باشد.

پایان بخش این مراسم اجرای مداحی توسط کربلایی میلاد احمدیان و سینه زنی حاضرین در مجلس به یاد شهدای مظلوم منطقه قورچی باشی بود.

گفتنی ست؛ گودرز صیدی بخشدار گهواره و مهین زمانی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اسلام آبادغرب از زحمات معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و فرمانده سپاه ناحیه دالاهو و از حضور پرشور مردم شهیدپرور گهواره در این آیین معنوی تقدیر و تشکر نمودند.