گزارش تصویری-تشریحی؛

مراسم تجلیل از موکب داران اربعین حسینی در شهرستان اسلام آبادغرب

کد خبر: 308869
|
13:50 - 1401/07/20
نسخه چاپی
مراسم تجلیل از موکب داران اربعین حسینی در شهرستان اسلام آبادغرب
مراسم تجلیل از موکب داران اربعین حسینی شهرستان اسلام آباد غرب در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  مراسم تجلیل از موکب داران اربعین حسینی شهرستان با حضور امام جمعه شهرستان فرماندار، معاون برنامه ریزی فرمانداری، رئیس ستاد اربعین ،بخشداری حمیل،رئیس کمیته امداد حمیل، شهردار حمیل ،رئیس هلال احمر شهرستان، رئیس اداره راهداری،رئیس اداره برق و مدیران مواکب شهرستان در سالن جلسات فرمانداری اسلام آبادغرب برگزار گردید.

 

حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی  امام جمعه شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از برادران و خواهران موکب دار گفت: ما باید ظرفیت شهرستان و اقدامات صورت گرفته در ایام اربعین را به مردم شهرستان بشناسانیم

 

وی با تقدیر ازبرخی خدمات ابتکاری در شهرستان، گفت: تمرکز بر چیزی که زائرین  به آن نیاز دارندمهم می‌باشد مانند خدمات پزشکی، هلال احمر و پلیس،  استراحت و اسکان حجم ترافیک و آب سردکن غذاهای طبخ شده که  این ها را به صورت یک پک در کنار موکبها داشته باشیم.

 

 

زمانی موسوی  اذعان داشت:می توانیم در مسئله فرهنگی و اقتصادی در قالب سیاه چادر هایی برای پذیرایی از زائرین داشته باشیم و به اینگونه فرهنگ خود رابه مردم کشورمان نشان دهیم

 

در ادامه این مراسم حمید رضا کرمی فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب دراین جلسه ضمن تشکر ازامام جمعه شهرستان و مدیران ادارات و ارگان ها و موکب داران گفت: امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی حدود ۶۰ درصد از جمعیت کشور از اسلام آباد غرب عبور کردند و برنامه ریزی شده که در سالهای آینده این مقدار افزایش داشته و انشاالله ما با توجه 21 موکب  که در شهرستان داریم در صدد هستیم بتوانیم در سالهای آینده خدماتی بهتری به زائرین حرم آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام داشته باشیم.

 

کرمی افزود: مردم شهر شهیدان مرصاد و بخش حمیل در اربعین حسینی امسال حماسه های پرشوری آفریدند و نام شهرستان را بر سر زبان‌ها انداختند و ما در مسیر رفت و برگشت زوار هیچگونه مشکلی نداشتیم و به نحو احسن خدمتگزار زائرین بودیم.

 

 

وی ضمن تشکر از دستگاه‌های دولتی و موکب داران  افزود: ما امسال نزدیک ۳۰ الی ۳۵ میلیارد ریال دستگاه‌ها و موکب داران برای اربعین هزینه کرده‌اند و این اقدام بسیار ارزشمندی برای شهرستان ما می باشد

 

کرمی ضمن تشکر از اقدام شهرداری در کنار اقدامات دیگر ادارات گفت: امسال ۳۴ چشمه دستشویی برای اولین بار در شهرستان ایجاد و یا تعمیر گردید همچنین دو نمازخانه بسیار خوب نیز دایر کرده‌ایم.

 

وی با توجه به خدمات ۲۱ موکب  در سطح شهرستان و مردم فهیم این دیار بیان داشت: هدف ما این بود که مردمی که به اینجا می‌آیند بدانند مردم شهرستان ما خدمت گذار و مهمان نوازان خوبی هستند هرچند مدیریت کردن ۲۱ موکب کار سختی بود اماموکبداران ما بی نظیر عمل کرده‌اند چون ما برای امام حسین هیچ مرزی نمی شناسیم و اگر لازم باشد با همین نیروها میتوانیم مرز خسروی را هم با توجه به ظرفیت هایی که من دیده ام پوشش دهیم.

 

 

در ادامه مراسم مدیران مواکب ضمن تشکر از خسرو تمری  دبیر ستاد اربعین شهرستان   و فرهاد باقری دبیر ستاد عتبات عالیات  با بیان نکته نظرات خود اظهار داشت: باید سعی در برطرف کردن نقاط ضعفی که امسال در مواکب شهرستان بوده برآییم تا در سالهای آینده بتوانیم  بهتر و باشکوه تر خدمتگزاران زوار حرم آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام باشیم.

 

خسرو تمری دبیر ستاد اربعین شهرستان با خیرمقدم به حاضرین در جلسه و تشکر از موکب داران گفت: ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای مقام معظم رهبری امیدواریم که در مسیر رهنمودهای ایشان قدم برداریم و همیشه و در همه موانع خیلی شفاف بیعت خود را با آرمان‌های مقدس و انقلاب اسلامی اعلام بداریم.

 

 

تمری با اشاره به تلاش بینظیر و اقدامات مدیران مواکب شهرستان در ایام اربعین را تحسین برانگیز دانست و گفت: حقیقتاً مردم و موکب داران شهرستان برای زوار اربعین و نام اسلام آباد سنگ تمام گذاشتند.

 

در پایان مراسم با اهداء لوح تقدیر از موکب داران و مدیران ادارات و ارگان های شهرستان اسلام آبادغرب تقدیر بعمل آمد.

 

 

✍️تهیه و تنظیم خبر:میترا باباخانی/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد