در نشست هیئت اندیشه ورز حقوق یاران بسیجی با مسئولین حقوقی و سپاه شهرستان مطرح شد؛

بهره گیری از ظرفیت«حقوق یاران بسیجی» برای ارتقاء دانش حقوقی مردم اسلام آبادغرب

کد خبر: 309200
|
15:24 - 1401/09/28
نسخه چاپی
بهره گیری از ظرفیت«حقوق یاران بسیجی» برای ارتقاء دانش حقوقی مردم اسلام آبادغرب

به گزارش اسلام آباد خبر ، نشست هیئت اندیشه ورز حقوق یاران بسیجی با حضور دادستان، جانشین فرماندهی سپاه، جمعی از قضات، کارکنان دادگستری و مسئولین حقوقی شهرستان در ناحیه مقاومت بسیج سپاه اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

سرهنگ پاسدار مسلم میرزایی جانشین فرماندهی سپاه اسلام آبادغرب ضمن خیرمقدم به مدعوین اظهار کرد: طرح هر مسجد یک حقوقدان یکی از نیاز های جامعه امروز است و انشاءالله با حضور وکلا و حقوق یاران بسیجی در تمامی پایگاه ها و مساجد شهرستان مشاوره حقوقی در دسترس عامه مردم قرار گیرد.

 

وی با تقدیر از حمایت های دادستان و قضات محترم شهرستان، افزود: مشاوره های حقوقی باعث می شود مردم نسبت به حقوق قانونی خود آگاهی پیدا کنند و از سوی دیگر از هدر رفت وقت مراجع قضایی و تشکیل پرونده های بی مورد جلوگیری می شود و چه بسا ممکن است مشکلات جزئی با واسطه معتمدین و بزرگان در مسجد یا پایگاه حل و فصل گردد.

 

سرهنگ میرزایی گفت: حضور حقوقدانان و حقوق یاران از نیاز های ما در محلات اسلامی است، چه بسا افرادی هستند که توان پرداخت حق مشاوره وکیل را ندارند و در برخی موارد اگر فردی مشاوره حقوقی می گرفت حق و حقوق وی احصا می شد، که با حضور این عزیزان در سطح پایگاه ها و حوزه های محلات مشکل مشاوره حقوقی مردم برطرف می گردد.

 

 

 

سید سجاد ملایری دادستان اسلام آبادغرب در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش کانون بسیج حقوقدانان شهرستان با تأکید بر ارتقاء دانش حقوقی مردم، اظهار کرد: هر چه قدر اطلاع و آگاهی مردم از مسائل حقوقی بالاتر باشد به همان میزان آمار جرائم و مشکلات حقوقی جامعه پایین می آید.

 

وی افزود: باید به مردم آگاهی حقوقی داده شود و حتی لازم است از روند پرونده ها اطلاع و مشاوره داده شود چون مردم به مسائل حقوقی اشرافیت ندارند و خیلی از مسائل را به دادسرا ربط می دهند وممکن است در عناوین حقوقی و کیفری خلط مبحث پیش آید.

 

دادستان شهرستان تصریح کرد: صلح یاران عزیز باید در مشاوره ها مراقبت نمایند که اگر در روند پرونده ها و در برخی آیین نامه های حقوقی کلی گویی شود، ضمانت اجرایی هم ندارد چراکه در بحث جزاهای نقدی و کیفری، حداقل و حداکثر وجود دارد و ممکن است یک قاضی تخفیفات قانونی را در نظر بگیرد و ممکن است قاضی دیگیری متهم را شایسته اشد مجازات بداند که اینها باید برای مردم تبیین شود.

 

 

حجت الاسلام تاب زر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و از قضات دادگستری شهرستان در این جلسه عنوان کرد: از ظرفیت بسیج حقوقدانان باید در راستای رفع مشکلات شهرستان استفاده شود چون برخی از مشکلات مربوط به سازمان هاست، وقتی برخی ادارات قصور و ترک فعل دارند باید اینها پیگیری و مطالبه گری شوند و دادستانی و دادگستری بعنوان حقوق عامه آنها را پیگیری نمایند.

 

وی افزود: وقتی مسئولین و کارکنان ادارات و ارگانها به وظایف خود عمل کنند و مردم به حقوق خود برسند که قانون و شرع برای آنها در نظر گرفته، مشکلی وجود ندارد لذا باید از ظرفیت حقوقدانان استفاده شود تا مشخص شود چه دستگاه هایی به وظایف خود عمل می کنند و در واقع باید بدنبال پیشگیری هم باشیم تا حجم پرونده ها و شکایات دادسرا نیز کاهش یابد.

 

فطمه نجفی مدیر کانون بسیج حقوقدانان ناحیه اسلام آبادغرب در این جلسه با ارائه پیشنهاداتی در راستای مشاوره حقوق یاران بر بررسی و تحقق ظرفیت های اصل ۴۹قانون اساسی در شهرستان تأکید نمود.

 

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد