رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

شهید سلیمانی یک مدیر میدانی و اندیشمندی صاحب نظر در حل مسائل منطقه‌ای و جهانی بود/ بسیج مردمی شکل گرفته درجبهه مقاومت توسط حاج قاسم نقشه های استعمار و استکبار را شکست داد

کد خبر: 309265
|
15:33 - 1401/10/13
نسخه چاپی
شهید سلیمانی یک مدیر میدانی و اندیشمندی صاحب نظر در حل مسائل منطقه‌ای و جهانی بود/ بسیج مردمی شکل گرفته درجبهه مقاومت توسط حاج قاسم نقشه های استعمار و استکبار را شکست داد
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: شهید سلیمانی یک مدیر میدانی و اندیشمندی صاحب نظر در حل مسائل منطقه‌ای و جهانی بود.

به گزارش اسلام آباد خبر  ، سردار علی محمد نائینی پیش از ظهر امروز سه شنبه 13 دی 1401  در مراسم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در جمع آحاد و اقشار مختلف مردم اسلام آبادغرب با اشاره به رشادت­های این مردمان در عملیات مرصاد، اظهار کرد: شهرستان اسلام آبادغرب مرکز پشتیبانی جبهه‌های غرب کشور بود و مردم اسلام آبادغرب در دفاع مقدس نقش پر­رنگی داشتند.

 

سردار نائینی گفت: منافقین با محاسبات غلطی که داشتند می­خواستند پس از تصرف استان کرمانشاه و دیگر مراکز استان­ها در مسیر برنامه ریزی شده سریعا" به پایتخت برسند اما با مقاومت و مجاهدت­های مردم منطقه با وجود جنایات منافقین برای شکستن مقاومت مردم، مسیرها مسدود شد و حرکت منافقین متوقف شد. 

وی خاطرنشان کرد: در این منطقه رشادت ها و مقاومت های زیادی شکل گرفت و شهدای زیادی در بمباران­ها و پشتیبانی یگان­های نظامی تقدیم شد اما متأسفانه متناسب با رشادت های مردمان منطقه آثاردرخوری تولید نشده است و در این رابطه غفلت شده است.

 

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگیری از سخنان خود با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی گفت: "حاج قاسم" شخصیتی مخلص، با ایمان و ولایت‌مدار داشت و در حوزه مدیریتی یک متفکر راهبردی، اندیشمند، صاحب نظر در حل مسائل منطقه‌ای و جهانی و یک مدیر میدانی، هدایت کننده در صحنه نبرد همراه با شجاعت بود.

وی افزود: شهید سلیمانی یک رابطه مرید و مرادی صمیمی با رزمندگان جبهه مقاومت در همه کشورها داشت و حقیقتا" شهید سلیمانی یک مکتب بود و "مکتب" دستور کاری است که باید در ابعاد مختلف طی شود.

سردار نائینی بیان داشت: حاج قاسم گرچه فرمانده جبهه ای وسیع تر از جبهه دفاع مقدس بود اما نگاه ویژه ای به دفاع مقدس داشت و تجربه‌های دفاع مقدس برای پیروزی در نبردهای جبهه مقاومت را بسیار راهگشا می دانست.

 

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به جنگ شناختی چند جانبه که دشمنان در نارامی های چند ماه اخیر برعلیه جمهوری اسلامی به راه انداختند، دشمنان همچون سال 1367 دچار اشتباه محاسباتی شدند چرا که اغتشاشات کف خیابان به اجتماعی تبدیل نشد و با هوشیاری مردم توطئه کشف حجاب آنها هم خنثی شد.

وی یادآور شد: دشمنان در فتنه 88نیز پایان جمهوری اسلامی را اعلام کردند و تمام توان خود را پای کار آوردند و رسانه­ها و شبکه­های اجتماعی مختلف را به خط کردند و 8 ماه فضای کشور را به آشوب کشیدند، خیلی از خواص و نخبگان به صحنه نیامدند تا اینکه با هتک حرمت عاشورا توسط فتنه گران به تعبیر مقام معظم رهبری دست خدا از آستین ملت بیرون آمد و بار دیگر حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)  به میدان آمد و دشمنان شکست سنگینی خوردند.

سردار نائینی تصریح کرد: تا زمانی که ما پای ارزش­هایمان ایستاده­ایم و بر آرمان­هایمان اصرار داریم جنگ کفر و ایمان ادامه دارد و دشمن دست از توطئه و دشمنی بر نمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر دشمنان می خواستند برنامه سوریه تجزیه شده دوم را در ایران اجرا کنند و به خیال خودشان 40 کشور جدید در منطقه ایجاد کنند اما حکمت الهی رهبر معظم انقلاب و قدرت مردمی و تجربه بسیج مردمی شکل گرفته در یمن، لبنان و عراق و جبهه مقاومت توسط حاج قاسم سلیمانی نقشه های استعمار و استکبار را شکست داد.

 رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس بیان داشت: به فرموده شهید سلیمانی کل نظام جمهوری اسلامی حرم است و دفاع از جمهوری اسلامی دفاع از حرم اهل­بیت(ع) است، چون اگر این حرم بماند بقیه حرم­ها باقی می­مانند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد