با حضور مردم و مسئولین شهر حمیل برگزار شد؛

یادواره شهید سلیمانی در حمیل+تصاویر

کد خبر: 309274
|
16:20 - 1401/10/14
نسخه چاپی
یادواره شهید سلیمانی در حمیل+تصاویر
یادواره شهید سلیمانی با حضور مردم و مسئولین شهر حمیل در این بخش برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  یادواره شهید سلیمانی با حضور پرشور مردم ولایتمدار شهرحمیل، امام جمعه، فرماندار، جانشین فرماندهی سپاه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، امام جمعه،بخشدار، شهردار و مدیران ادارات بخش حمیل در مسجد امام رضا(ع) این شهر برگزار شد.

 

سرهنگ پاسدار مسلم میرزایی جانشین فرماندهی سپاه شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، 1280 شهید شهرستان و شهید سلیمانی، به مدعوین خیرمقدم گفت.

 

وی با برشماری صفات بارز شهید سلیمانی، عنوان کرد: شهید سلیمانی با کم کردن شر داعش از سر بشریت خدمت بزرگی به جهانیان و بخصوص به مردم منطقه کرد.

 

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید سلیمانی، اظهار کرد: این جمله به درستی گفته می شود که شهدا شمع محفل بشریت هستند و امروز شهدا ما را دور هم جمع کرده اند.

 

وی عنوان کرد: در کنار نام شهید سلیمانی باید شهید ابومهدی المهندس و سایر شهدایی که در رکاب ایشان بودند و مظلومانه شهید شدند باید یاد کنیم.

امام جمعه شهرستان گفت: دشمنان ما و بخصوص آمریکایی­ها دو اشتباه راهبردی مرتکب شدند که اشتباه اول آنها این بود که به عراق حمله کردند تا دست ایران را کوتاه کنند اما به تعبیر خودشان عراق را در یکی سینی طلا گذاشتند و تقدیم ایران کردند و اشتباه دوم­شان این بود که شهید سلیمانی را ترور کردند که این هم موجب اتحاد وهمبستگی بیش از پیش ملت ایران و عراق شد.

 

وی افزود: در کنار شهدای دفاع مقدس و سردار دلها باید از جبهه بصیرت افزایی کشور از اول انقلاب تاکنون نظیر شهید مطهری، شهید بهشتی، مرحوم آیت الله مصباح یزدی و ... باید یاد شود و این دو جبهه دفاع و تبیین باید توأم پیش برود.

حجت الاسلام زمانی موسوی عنوان کرد: ما باید ایدئولوژی داشته باشیم و متفکرین ما تبیین کنند و اگر بصیرت و آگاهی نباشد در میدان نبرد دست ما می لرزد و حوادث زمان امیرالمومنین(ع) دوباره تکرار خواهد شد که منافقان با قرآن بر سر نیزه کردن حتی ارتش مولا علی(ع) را گمراه کردند.

 

وی افزود: نیروهای مسلح ما در دفاع از مرزها و سرحدات کشور ما خیلی قوی و اقتدار ظاهر شده اند اما در داخل کشور خیلی نیاز به تبیین و بصیرت افزایی داریم و در برخی عرصه ها کارها بر زمین مانده که نیاز به کار جهادی دارد.

 

امام جمعه با بیان اینکه در طول تاریخ کمتر کسی بوده که اهل حماسه و عرفان باهم بوده؛ شهرستان عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی است که هم در او حماسه، شجاعت، جنگ آوری، رزمندگی و مجاهدت را می توان دید و هم عرفان، معنویت، اخلاق و تقید به احکام شرعی بسیار در او دیده می شود و به فرموده مقام معظم رهبری یکی از ویژگی های این شهید حتی در بحبوحه جنگ اهل تقید شرعی است و این موارد بود که ایشان را "شهید سلیمانی" کرد.

وی بیان داشت: این از عنایات خداوند متعال به شهید سلیمانی بود که محبت او در دل جهانیان افتاد و آنچنان تشییع باشکوه و مجالس یادبود در کشورهای مختلف برای ایشان برگزار شد و این بخاطر عزتی بود که خداوند به ایشان داده بود.

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)؛ سه گروه از شفاعت کنندگان هستند؛ انبیاء، علما و شهدا، که انشاءالله خدواند متعال شفاعت شهدا را شامل حال ما بگرداند.

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد