گزارش/

نمک‌پاشی بر زخم‌ مردم با پرداخت قطره‌چکانی تسهیلات مشاغل خانگی و کارگشایی

کد خبر: 309276
|
15:53 - 1401/10/15
نسخه چاپی
نمک‌پاشی بر زخم‌ مردم با پرداخت قطره‌چکانی تسهیلات مشاغل خانگی و کارگشایی
این روزها بیشترین گلایه مردم از بانکها بخاطر عدم پرداخت تسهیلات یا سختگیری در ضمانت وام های خرد می باشد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، براساس آمار سال 95 شهرستان اسلام آبادغرب با آمار بیکاری 38 و نیم درصدی جزو بیکارترین شهرستان استان کرمانشاه و کشور است و بنابر اعلام مسئولین آمار بیکاری شهرستان از 40 درصد گذشته است و انتظار می رفت با سیاست های حمایتی دولت سیزدم و ارائه تسهیلات اشتغالزایی این مشکلات تا حدودی برطرف گردد اما مشکلات جنگ اقتصادی و ترکیبی و سیاست های غلط سیاستگذاران و اجرا کنندگان داخلی کشور مزید بر علت شده و مشکلات نیز انباشت شده است.

با وصف اینکه در نیمه دی ماه 1401 قرار داریم و به زمان بسته شدن پرداخت تسهیلات در پایان سال نزدیک می شویم، این روزها بیشترین گلایه مردم از بانکها بخاطر عدم پرداخت تسهیلات یا سختگیری در ضمانت وام های خرد می باشد که خبرنگار ما پای درد دل های مردم و متقاضیان نشسته و موضوع را از مسئولین امر پیگیری نموده است.

 

“میترا” یکی متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی می گوید من در اسفند سال گذشته در سامانه مربوطه ثبت نام نموده ام گرچه مجوز کسبو کار آنلاین و کمتر از 24 ساعت صادر شده اما هنوز فرایند معرفی به بانک و تأیید تسهیلات مربوطه طولانی است، دو ماه پیش به بانک معرفی شده ام اما بانک عامل به بهانه نداشتن بودجه از تشکیل پرونده سرباز می زند.

 

“حامد” یکی دیگر از متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی می گوید بنده دو ماه است به بانک معرفی شده ام و سریعا" تشکیل پرونده داده ام اما هنوز وام برای بنده آزاد نشده  و بانک عامل می گوید از سوی بانک مرکزی دستور پرداخت نداریم.

 

 

“جلال” متقاضی دیگری که از سوی کمیته امداد برای تسهیلات اشتغالزایی به یکی از بانک ها معرفی شده بیان داشت متأسفانه بانک ها آنقدر در ضمانت سختگیری می کنند که مجبور شدم نصفی از مبلغ وام را به یک نفر بدهم تا ضامن کارمند بیاورد.

 

یک متقاضی دردمند به خبرنگار ما گفت: پس از چند ماه پاسخ نامه بنده به ریاست جمهوری در سفر استانی آمده است و برای 15 میلیون تومان وام قرض الحسنه کارگشایی به بانک معرفی شده ام اما بانک عامل برای این مبلغ ناچیز یک ضامن کارمند از بنده مطالبه نمود که با توجه به اینکه نتوانستم شرایط سخت ضمانت بانک را مهیا کنم کلا بی خیال وام شدم.

 

یکی از روسای بانک های عامل پرداخت تسهیلات در اسلام آبادغرب به خبرنگار ما گفت: ما برای پرداخت تسهیلات مشکلی نداریم و بنا به دستور بانک مرکزی جلوی پرداخت تسهیلات گرفته شده است.

 

 

رئیس بانک دیگری در اسلام آبادغرب در پاسخ به خبر نگار ما بیان داشت: اعتبار سنجی مشتریان دست خود شعب است و برخی سختگیری در ضمانت ها سلیقه ای است، مثلا من طبق بخشنامه جدید بانک مرکزی از مشتریانم برای ضمانت چک نگرفه ام در صورتیکه شعبه بانک دیگری در جوار ما بدون چک ضمانت قبول نمی کند..

 

بیژن رضایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اعتبار تخصیص یافته به طرح های مشاغل خانگی شهرستان ۱۰میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان است که به همت دستگاههای متولی تاکنون بیش از ۱۴میلیاد تومان طرح به بانک ها معرفی شده که تاکنون بالغ بر 4 میلیاد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است که امیدواریم در فرصت باقیمانده تا پایان سال تسهیلات تخصیص یافته به شهرستان به متقاضیان پرداخت شود.

 

حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آبادغرب در این رابطه به خبرنگار ما گفت: ما جلسات مختلفی با مدیران بانک های شهرستان برگزار نموده ایم که با توجه به نزدیک شدن به پایان سال از مدیران بانک ها انتظار داریم روند پرداخت تسهیلات را تسریع بخشند.

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد