امام جمعه اسلام آبادغرب:

شهید سلیمانی تراز جمهوری اسلامی را به سمت تمدن سازی ارتقاء داد/ استاندار جدید دولت انقلابی دست مدیران ناکارآمد را کوتاه کند

کد خبر: 309278
|
15:56 - 1401/10/16
نسخه چاپی
شهید سلیمانی تراز جمهوری اسلامی را به سمت تمدن سازی ارتقاء داد/ استاندار جدید دولت انقلابی دست مدیران ناکارآمد را کوتاه کند
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت و ارکان قدرت انقلاب "شهید سلیمانی" است که تراز جمهوری اسلامی را به سمت تمدن سازی ارتقاء داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز شهر شهیدان مرصاد با تسلیت سالروز شهادت حضرت ام البنین(س) و به ویژه به مادران شهدا که فرزندان خود را در راه دفاع از امام عصر(عج) به میدان فرستادند تسلیت گفت.

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب درخصوص بانوان که با بیان فصیح حق مطلب را ادا نمودند که انسان از شنیدن این سخنان حکیمانه بسیار مسرور می شود و جا دارد این سخنان مقام معظم رهبری که نکاتی بسیار جامع و جالب درخصوص زن مسلمان بیان کردند گوش داده شود.

امام جمعه شهرستان با اشاره به این فرموده رهبری؛ از نظر اسلام در ارتباط با زن در برابر غرب موضع ما دفاعی نیست بلکه مطالبه است، افزود: کسانی که زن را به بردگی جسمی و جنسی کشاندند و ارزش زن را مثل یک کالا پایین آوردند باید پاسخ بدهند و در مقابل در دین اسلام آیات و روایاتی درخصوص مقام زن وجود دارد که اگر کسی انتقادی در این مورد دارد حتما" باید مطالعه بیشتری درخصوص دیدگاه اسلام نسبت به زن داشته باشد.

حجت الاسلام زمانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) خانه داری را یک "مقام" برای زن معرفی نمود و رهبری فرمودند؛ خانه‌داری یعنی خانه را داشته باشید و اولویت مسائل خانواده باید تربیت فرزند، همسرداری باشد تا کانون خانواده حفظ شود و قدر دانسته شود.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب چه زیبا جایگاه زن و حمایت از حقوق زن در داخل خانواده را تبیین می کنند، این دیدگاه رهبری است که امثال شهید سلیمانی خود را سرباز رهبری می دانند که باید مقایسه نمود با رهبران دیگر جوامع که نگاه توأم با ظلم نسبت به زن دارند.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: بانوان نسبت به نگاه تحقیرآمیز و فاجعه آمیز در جوامع غربی نسبت به زن پیشقراول باشند و افتخار کنند به عزتی که اسلام به آنان داده است.

وی یادآور شد: گاهی اوقات برخی جریانات سیاسی هم این ظلم را نسبت به زنان مرتکب می شوند و برای استفاده از آراء "زن" شعارهایی می دهند که آن هم ادامه دهنده دیدگاه سودجویانه غربی ها نسبت به زن است که در زمان انتخابات برخی یادشان می افتد که زنان در جامعه هستند و حق رأی دارند که باید مراقب این سوءاستفاده‌ها باشیم.

 

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: یکی از مؤلفه‌های قدرت و ارکان قدرت انقلاب "شهید سلیمانی" است که تراز جمهوری اسلامی را به سمت تمدن سازی ارتقاء داد و تا قبل از حضور شهید سلیمانی در"میدان"، چیزی بنام محورمقاومت وجود نداشت و این گفتمان را شهید سلیمانی به وجود آورد که در ارتباط با تبیین مکتب شهید سلیمانی باید بسیار کار شود و تذکر رهبری را باید آویزه گوش قرار دهیم که "حاج قاسم" را الگوی دست نیافتنی معرفی نکنیم چون خیلی از جوانانی که جایگاه و شغل پایینی داشتند به مقام والای شهادت نائل شدند.

 

وی با اشاره به تخریب شهید سلیمانی توسط دشمنان افزود: کسانی که بحث میدان و دیپلماسی را مطرح کردند از این نمونه هاست و در خصوص تشییع باشکوه شهید سلیمانی که در کل دنیا بی نظیر است و در داخل ایران نیز در تشییع امام راحل که حدود 10 میلیون نفر شرکت نمودند و و در تشییع شهید سلیمانی در شهرها و کشورهای مختلف بیش از 25 میلیون نفر شرکت نمودند اما عده‌ای که دیاثت سیاسی دارند تعابیری به کار می‌برند و می‌گویند این حضور برای دفاع از انقلاب نیست و قصد تخریب این شخصیت والا را دارند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: علامه آیت الله جوادی آملی در دیدار قالیباف رئیس مجلس فرمود؛ که از انتخاب افراد خوب و بی عرضه خودداری کنید که بعضا" می‌بینیم افرادی که بد و بی عرضه هستند مسئولیت گرفته اند و کسانی که دچار مشکلات اخلاقی و گرفتار اعتیاد به مواد مخدر هستند که جایگاه اجتماعی و اخلاق ندارند برای برخی مسئولیت ها پیشنهاد می شوند.

 

وی تصریح کرد: مطالبه ما از استاندار جدید دولت انقلابی در کرمانشاه این است که با توجه به اینکه ایشان اهل زد و بند نیستند، آرام آرام دست مدیران ناکارآمد را کوتاه کند.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی ضمن تقدیرو تشکر از حضور و مشارکت مردم شهیدپرور اسلام آبادغرب و نیروهای ارتش، سپاه و انتظامی در  تشییع پیکر شهید گمنام در جمعه گذشته، از عملکرد صدا و سیما در انتشار اخبار تشییع باشکوه شهید گمنام انتقاد کرد که هم در حق مردم انقلابی شهرستان و بلکه درحق شهید گمنام کوتاهی کردند که انشاءالله مسئولین عذرخواهی رسمی از مردم شهر شهیدان مرصاد داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان در پایان خطبه دوم با انتقاد از عملکرد اداره اوقاف و امورخیریه، گفت: اداره اوقاف برخلاف اسمش منشاء خیرو برکت برای مردم شهرستان نیست و نکاتی که به مدیران استانی یادآور شده را بکار نبسته اند؛ مسجدی بنام امام حسین(ع) در این شهرستان در اغتشاشات اخیر به آتش کشیده شده که اوقاف هیچ توجهی نسبت به بازسازی آن ندارد در صورتیکه اوقاف متولی امور مساجد است و در پیشگاه خدا مسئول است و اوقاف نباید صرفا" نگاه مالی نسبت به مساجد داشته باشد و نگاه خدمت نیز لازم است.

وی با اشاره به ترک فعل ها و بی تدبیرهای صورت گرفته گفت: یک ساختمان (مؤسسه قرآنی) در مجاورت بقعه امام زاده علی اکبر(ع) اسلام آبادغرب از سال 94 از اعتبارات سفر رهبری ساخته شده که تاکنون حتی یک ساعت مورد استفاده قرار نگرفته و به محل حضور و تردد معتادان متجاهر قرار گرفته و درب و پیکر این ساختمان به سرقت رفته و این اموال بیت‌المال در حال از بین رفتن است.

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد