به مناسبت گرامیداشت دهه مقاومت

یادواره ۱۶۱ زن شهیده در اسلام آبادغرب برگزار شد+تصاویر

کد خبر: 309292
|
18:58 - 1401/10/19
نسخه چاپی
یادواره ۱۶۱ زن شهیده در اسلام آبادغرب برگزار شد+تصاویر
به مناسبت گرامیداشت دهه مقاومت یادواره ۱۶۱ زن شهیده در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  یادواره ۱۶۱ زن شهیده در اسلام آبادغرب به همت بسیج جامعه زنان سپاه پاسداران شهرستان و حوزه بسیج حضرت ام البنین (س) این شهر عصرامروز با حضور مسئولین و خانواده معظم شهدا به مناسبت گرامیداشت دهه مقاومت برگزار شد.

 

 سرهنگ یوسف‌وند فرمانده سپاه ناحیه اسلام آبادغرب ضمن خیرمقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: خداوند متعال از دو بانوی بزرگوار(حضرت آسیه(س) و حضرت مریم(س)) برای الگوی همه مردان و زنان نام برده اند و الحمدلله بانوان ما، مادران و خواهران شهدا در عصر انقلاب به خوبی از این الگوها بهره جسته اند که جبهه‌ها را پشتیبانی نمودند و شهدای والامقامی را تقدیم انقلاب نمودند.

 

وی عنوان کرد: حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در حفظ شأن بانوان تأکیدات فراوانی دارند و حفظ کرامت زن در کنار پیشرفت های علمی، فرهنگی، اجتماعی و … در جمهوری اسلامی از افتخارات دین اسلام و انقلاب اسلامی است.

 

در این مراسم حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با تشریح دستورات و دیدگاههای دین مبین اسلام نسبت به زن، گفت: قبل از اسلام نه تنها در سرزمین حجاز بلکه در اکثر تمدن‌ها نگاه حداقلی نسبت به زن حاکم بوده  که با آمدن اسلام پیامبر مکرم اسلام(ص) جایگاه و منزلت ویژه ای به “زن” بخشید.

 

وی با اشاره به مجاهدت و رزمندگی بانوان در حمایت از پیامبر عظیم الشأن و اهل بیت(ع)، پیامبر مکرم اسلام درخصوص اجر بانوان فرمودند؛ ثواب جهاد حضور مردان در جبهه‌های حق علیه باطل و تمام آنچه از فضیلت برای مردان وجود دارد برای زنان نیز محفوظ است به شرط اینکه به وظیفه زنانگی خود عمل کنند.

حجت الاسلام زمانی موسوی بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز اخیرا" به مقام “خانه‌داری” اشاره فرمودند که با توجه به اهمیت این موضوع بانوان ما در شغل‌های مختلف باید یک خانه‌دار به تمام معنا باشند.

وی گفت: غربی ها زن‌سالاری و زن‌محوری را برای زنان در نظر گرفته‌اند در حالیکه شأن و منزلت زن بالاتر از مقامات دنیوی است و باید شکر گزار خدا باشیم که در لوای اسلام زندگی می‌کنیم که نگاه بلندی به مقام زن دارد.

در این مراسم بانوی شاعره بهجت مهری به قرائت اشعاری دروصف زنان شهیده پرداخت، پایان بخش مراسم مداحی حاج مرتضی احمدی در وصف شهدا و شهید سلیمانی بود.

در خاتمه مسئولین از نمایشگاه آثار صنایع دستی بانوان در مجتمع غدیر بازدید نمودند.

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد