عضو شورای اسلامی شهر تهران:

نقش زنان در خنثی سازی فتنه دشمنان مهمتر از مردان است/دشمن به بهانه حجاب در کشور ما فتنه ایجاد کرد

کد خبر: 309305
|
19:35 - 1401/10/24
نسخه چاپی
نقش زنان در خنثی سازی فتنه دشمنان مهمتر از مردان است/دشمن به بهانه حجاب در کشور ما فتنه ایجاد کرد
عضو شورای اسلامی شهر تهران درهمایش گرامیداشت مقام زن و روز مادر در اسلام آبادغرب گفت: نقش زنان در خنثی سازی فتنه دشمنان مهمتر از مردان است

به گزارش اسلام آباد خبر ، سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران درهمایش گرامیداشت مقام زن و روز مادر عصر امروز  در اسلام آبادغرب، اظهار کرد: شهرستان اسلام آبادغرب، یک‌هزار و 280 شهید، دو هزار و 380 جانباز و 161 زن شهیده نثار انقلاب اسلامی کرده‌است.

 

وی عنوان کرد: نیمی از جمعیت کشور ما را زنان تشکیل داده‌اند و تربیت نیم دیگر از جمعیت کشور برعهده زنان است و به‌فرموده امام خمینی(ره) از دامن زن، مرد به‌معراج می‌رود و اگر  زن نبود مرد هم به این مقام والا نمی‌رسید.

 

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: با نگاهی به تاریخ بانوان با ایمان و پاکدامنی همچون  حضرت آسیه(س) و حضرت مریم(س) را می بینیم و در صدر اسلام بانویی نظیر حضرت خدیجه(س)، تمام ثروتش را برای گسترش دین اسلام هزینه نمود و در سختی های شعب ابی‌طالب در کنار پیامبر(ص) بود.

 

وی بیان داشت:  حضرت زهرا‌(س) در همسرداری، تربیت فرزند و مادری سردمدار است و کمتر بعد اجتماعی و سیاسی این بانوی بزرگ اسلام بحث شده است؛ اولین کسی که از ولایت دفاع کرد حضرت زهرا‌(س) بود و دفاع ایشان از همسرش نبود بلکه دفاع ایشان از اصل ولایت بود و حضرت زینب(س) تربیت یافته مکتب این بانوی بزرگ بود که در کربلا و پس از واقعه کربلا نقش آفرینی کرد؛ و اگر حضرت زینب(س) نبود کربلا در کربلا می ماند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت نقش زنان در پیروزی انقلاب، گفت: زنان ما در راهپیمایی‌ها دوشادوش مردان مبارزه کردند تا انقلاب به پیروزی رسید.

 

 

وی خاطرنشان کرد: زنان در پشیبانی از جبهه‌های دفاع مقدس و حتی در عملیات مرصاد نقش پر‌رنگی ایفا کردند و برخی از بانوان ما حتی طعم زندان های رژیم بعث عراق را چشیدند.

 

دکتر نجفی بیان داشت: وظیفه بانوان در این برهه از انقلاب بسیار سخت است و مقام معظم رهبری الگوی سوم زن انقلاب اسلامی یا زن تراز انقلاب اسلامی را مطرح می‌نمایندیعنی زنی که نه سنتی باشد و نه غربی باشد که بازیچه دست برخی باشد بلکه زنی است که پاک و عفیفه است ولی در مرکز فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی قرار دارد.

 

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری، عنوان کرد: رهبرمعظم انقلاب حجت را بر ما تمام کردند که فرمودند؛ زنان باید در تصمیم‌سازی های کلان کشور حضور داشته باشند.

 

سوده نجفی گفت: در برخی سیاستگزاری ها باید مصالح بانوان در نظر گرفته شود و تصمیم‌ها باید زنانه باشد، آقایان نمی توانند با نگاه مردانه سیاستگزاری زنانه بکنند و در اینجا لازم است زنان در سیاست های کلان شرکت نمایند و در مدیریت های کلان باشند.

 

وی ابراز داشت: غربی‌ها زنان بازیگر و هنرپیشه را بعنوان الگو معرفی می‌کند اما دین اسلام می فرماید؛ زن بازیگر نیست بلکه کارگردان است و حضرت زهرا(س) و حضرت خدیجه(س) کارگردانی کردند پس زنان ما باید نقش کارگردانی را بازی کنند ونباید هنر پیشه باشند و زنان باید در فعالیت های اجتماعی حضور  پر رنگ داشته باشند و در سرنوشت خود دخیل باشند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: دشمن با مطالعه 43 ساله بر روی ارزش های انقلاب به بهانه حجاب در کشور ما فتنه ایجاد کرد و بر ارزش های ما هجمه وارد کرد و در این جبهه به فرموده مقام معظم رهبری وظیفه ما جهاد تبیین است.

 

وی تصریح کرد: در این برهه از زمان نقش زنان در خنثی سازی فتنه دشمنان مهمتر از مردان است لذا ما نباید ولایت و علی زمان را تنها بگذاریم و گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم و راه شهدا را ادامه دهیم تا فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

 

دکتر نجفی خاطرنشان کرد: امیدواریم که حضرت زهرا(س) الگوی همه زنان مسلمان ما در زندگی باشد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها