فرازی از وصیت‌نامه شهید عبدالکریم ملکی؛

امیدوارم که با مرگم به اسلام خدمت کرده باشم

کد خبر: 309383
|
16:41 - 1401/11/11
نسخه چاپی
امیدوارم که با مرگم به اسلام خدمت کرده باشم
شهید عبدالکریم ملکی در وصیت نامه‌اش می‌گوید: اکنون که عازم جبهه هستم، امیدوارم که با مرگم خدمت به اسلام کرده باشم.

به گزارش اسلام آباد خبر ، شهید عبدالکریم ملکی دوازدهم آذر۱۳۳۹، در روستای حسن آباد از توابع شهرستان اسلام آبادغرب دیده به جهان گشود. شهیدتا پایان دوره کارشناسی در زمینه علوم دینی درس خواند و سرانجام در تاریخ ۲۸ آذر ۱۳۶۰، در عملیات مطلع الفجر در تنگ کورک توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

* تحرکات سیاسی اجتماعی:

هنوز دو سالی از اقامتش در مشهد مقدس نگذشته بود که تظاهرات عمومی مردم ایران علیه رژیم پهلوی آغاز و وارد مرحله جدیدی شده بود. شهید ملکی در راستای به ثمر رسیدن انقلاب، گام‌های مؤثری برداشت و بارها تا مرز شهادت هم پیش رفت. او به دفعات از مشهد مقدس اعلامیه‌های امام خمینی قدس سره را به اسلام آباد غرب برد و آن‌ها را مخفیانه بین نیروهای انقلابی توزیع کرد.

* نقش شهید پس از انقلاب:

پس از سقوط سلطنت پهلوی، روانه اسلام آباد شد و از بنیانگذاران کمیته انقلاب اسلامی در این شهر بود. پس از چندی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با درخشش خود در این نهاد مقدس، به فرماندهی سپاه کرند غرب و صحنه، برگزیده شد و رشادت‌های ماندگاری را به یادگار گذاشت. مؤذن و امام جماعت سپاه کرند بود و پس از نماز به سخنرانی می‌پرداخت.

 

*وصیتنامه شهید

اکنون که عازم جبهه می‌باشم، امیدوارم که با مرگم خدمت به اسلام کرده باشم. امید است که ما جزو مخلصین باشیم. ضمنا" سفارشی به عرض می‌رسانم که عبارت است از حفظ وحدت و انسجام کامل علیه تمامی قدرت‌های بزرگ و فاسد.

وصیت به همسر و یگانه فرزندم حمزه این است که همچون حمزه سید الشهدا (ع) رسالت عظیمی بر دوش پدرت بود، اکنون به عهده توست.

شبکه اطلاع رسانی مرصاد/

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد