دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اسلام‌آبادغرب:

خداوند به وسیله نبی مکرم اسلام(ص) انسان‌ها را از ظلمت و تاریکی نجات داد/دشمنان در یک جاهلیت مدرن می خواهند مانع گرایش انسان به سمت معنویت شوند

کد خبر: 309456
|
16:29 - 1401/11/29
نسخه چاپی
خداوند به وسیله نبی مکرم اسلام(ص) انسان‌ها را از ظلمت و تاریکی نجات داد/دشمنان در یک جاهلیت مدرن می خواهند مانع گرایش انسان به سمت معنویت شوند
دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: خداوند به وسیله نبی مکرم اسلام(ص) انسان‌ها را از ظلمت و تاریکی نجات داد و به سمت نور هدایت کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام تاب‌زر دبیر ستاداحیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگارما با تبریک عید بزرگ مبعث اظهار کرد: خداوند با فرستادن رسول مکرم اسلام(ص) راه صلاح و فلاح را برای بندگان خود باز کرد.

 

وی با اشاره به آیات کلام‌الله مجید سوره آل عمران آیه 164 درخصوص بعثت، عنوان کرد: در این آیه چند ویژگی وجود دارد که یکی از آنها؛ ارسال رسل کاری انتصابی از سوی خداوند است و انتخابی نیست و خداوند انسان‌هایی را برای هدایت بشر ارسال می کند که اهل کمال باشند و خداوند منت بر بندگان گذاشته و انبیاء را از سوی خودش انتخاب کرده و شکی در آن نیست.

حجت الاسلام تاب‌زر گفت: خداوند پیامبرانی از جنس خود انسان برای هدایت بشر فرستاده تا تکلیف و مسئولیتی که ویژه بشر است از انسان‌ها بخواهند و از هدایت‌های او بهره ببرند.

وی بیان داشت: رسالت پیامبر بر این است که آیات، دستورات و احکامی که از طریق وحی بر پیامبر نازل می شود بدون دخل و تصرف برای بندگان خدا بیان کند و از ویژگی ‌های پیامبر این است که مقام عصمت دارد و پیام الهی را بدون کم و کاست به مردم می رساند.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گفت: پیامبر مردم را از خصلت‌های بد تزکیه می کند و حکمت و اندیشه‌ای که درست باشد، مردم را به آن هدایت می کند و خداوند به وسیله نبی مکرم اسلام(ص) انسان‌ها را از ظلمت و تاریکی نجات داد و به سمت نور هدایت کرد.

 

وی افزود: مهربانی پیامبر(ص) در عصر جاهلیت همه مردم را با رحمت به سمت خود جذب نمود و ایشان را به سمت حق و نور ایمان هدایت نمود و این باید برای ما درس باشد.

حجت الاسلام تاب‌زر خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام به حدی جذبه ایجاد کرده بود که حتی برده‌های امثال ابوجهل و ابوسفیان که در برابر پیامبر مقابله می کردند به سمت پیامبر(ص) جذب شده بودند، آنها که درآمدشان بر برده‌داری و بت پرستی بود این اقدام پیامبر(ص) برای شان سخت بود اما مشرکان در مقابل جذابیت پیامبر(ص) و نورانیت آیات خدا و حقانیت دین اسلام نمی توانستند مقابله کنند.

 

وی عنوان کرد: همانطور که در صدر اسلام امثال ابوجهل و ابوسفیان، انسان‌ها را از اطراف رسول خدا دور می‌کردند و  به انحراف می‌کشیدند اکنون نیز انسان‌هایی هستند که در یک جاهلیت مدرن با پیشرفت‌های تکنولوژی که صورت گرفته در قالب ایسم‌های به وجود آمده نظیر؛ لیبرالیسم، سکولاریسم و ... با رنگ و لعاب دادن به گفته‌های خودشان، می خواهند مانع شوند که انسان به سمت معنویت گرایش پیدا کند.

 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان با این سوال که چرا دشمن با نبی مکرم(ص) و دین اسلام مخالف است؟ ، عنوان کرد: این دشمنی بخاطر معنویت و جذابیت اسلام است، انسان‌ها از زندگی مادی، تجملات، فساد و هوای نفسانی خسته شده‌اند و وقتی که می‌بینند در غرب آمریکا و اروپا معنویتی نیست که نیازهای آنها را پاسخ دهد به اسلام گرایش پیدا می‌کنند و ابوجهل‌ها و ابوسفیان‌های زمانه می خواهند مانع از روی آوردن انسان‌ها به اسلام شوند.

وی بیان داشت: گرایش به اسلام در قلب اروپا خیلی زیاد شده چون انسان‌ها از بعد مادی زندگی خسته شده‌اند چرا که فقط یک بعد زندگی نیازهای فیزیولوژی؛ خوردن، خوابیدن و نیاهای جنسی است اما بعد روحانی و معنوی انسان با نیازهای مادی پاسخ داده نمی‌شود و فقط معنویت به آن جواب می دهد.

وی اضافه نمود: دین مبین اسلام معنویت را با خودش برای انسان‌ها به ارمغان آورد و انقلاب اسلامی به تأسی از رفتار و کردار نبوی و علوی راه خود را ادامه می‌دهد و دشمنی دشمنان بخاطر این است که مانع از رسیدن صدای انقلاب به گوش جهانیان باشند که در این راستا عاشقان و ارادتمندان پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) باید سر از پا نشناسیم و شبانه روز تلاش کنیم و با جهاد تبیین و بهره گیری مثبت از فضای مجازی نقشه دشمنان را خنثی کنیم و برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد