یادداشت: دکتر جهانبخش زنگنه‌تبار

عزت ایران و ذلت دشمنان با وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه

کد خبر: 309498
|
08:59 - 1401/12/11
نسخه چاپی
عزت ایران و ذلت دشمنان با وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه
دکتر جهانبخش زنگنه‌تبار در یادداشتی به تبیین عزت ایران و ذلت دشمنان با وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه پرداخته است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، دکتر جهانبخش زنگنه‌تبار در یادداشتی به تبیین عزت ایران و ذلت دشمنان با وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه پرداخته است.

 

امسال ولادت با سعادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار حال و هوای خاصی داشت. علاوه بر جشن ها و مراسم های مذهبی مردمی، اقشار مختلف و کارکنان لشکری و کشوری به دیدار پاسداران انقلاب اسلامی رفتند و این روز را به این عزیزان تبریک گفتند. این دیدارها در سال های گذشته نیز مرسوم بود اما در سال جاری بر میزان و کیفیت آن ها افزوده شد. این هم به خاطر وضعیت کشور و افزایش سطح دشمنی های مستکبرین و در راس آن ها آمریکای جهانخوار طی سال جاری بود. 

وجه اشتراکی که مردم غیور ایران اسلامی در شرح وظیفه خود با سپاه پاسداران احساس می کنند، حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اما سپاه پاسداران نیروی رسمی کشور است که وظیفه ذاتی و سازمانی آن همین موضوع است. 

بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی: " سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی این انقلاب تشکیل شده برای ادامه نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن پا برجا می ماند". بر اساس اصل ۱۴۳ قانون اساسی:" ارتش جمهوری اسلامی ایران پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد".محوربحث ما وحدت این دو نیروی عظیم وهم افزایی این دو رسالت مبتنی بر دواصل فوق از  قانون اساسی می باشد.

زیبایی این دیدارها با حضور فرماندهان محترم ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران که مسئول حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور هستند و در کنار سپاه پاسداران قهرمان وظیفه دفاع از سرزمین ایران اسلامی و دستآوردهای انقلاب اسلامی را دارند، صد چندان شد. این دو نیروی نظامی و دفاعی کشور که هر کدام با حفظ ساختار و سازمان و با کارکرد ویژه خویش در این راستا خدمتگزار ملت بزرگ ایران هستند، دشمنان طی دهه های گذشته درصدد ایجاد اختلاف و القای یاس میان آن ها بودند که هر بار با تودهنی همین عزیزان مواجه شدند. مهمترین دلیل این دیدارها و ابراز محبت ها بخاطر نقشی است که سپاه پاسداران در ۴۴ سال اخیر در عرصه های مختلف دفاعی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی، سلامت، عمرانی و ... ایفا کرده است، که از جمله آن ها می توان به مبارزه با حرکت های تجزیه طلبانه اوایل پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، سازماندهی بسیج قهرمان، دفاع نرم، فعالیت های عمرانی و زیرساختی، احداث پالایشگاه، ارتقای سطح قدرت فضایی کشور، تولید نسل های مختلف موشک و پهپاد، مبارزه با ویروس کرونا، سازماندهی نیروهای مردمی در کشورهای مختلف منطقه، دور زدن تحریم ها، مبارزه مستمر با تروریسم درداخل ودرسطح منطقه، نابودی داعش، حضور مقتدرانه در دریاها و اقیانوس ها و فرو نشاندن آشوب های اخیر با همکاری سایر نیروهای حافظ امنیت و ... می توان اشاره کرد. 

اما جلوه ویژه و بسیار زیبای این دیدارها حضور امیر سرافراز سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده محترم و دلاور ارتش در ستاد فرماندهی کل سپاه و دیدار با سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. در این دیدار مطالب امید آفرینی مطرح شد، سرلشکر سلامی در بخشی از فرمایشات خود گفت: ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو بال دفاعی انقلاب و ملت عظیم الشان ایران هستند که به مثابه پیکری واحد، دشمنان میهن عزیزمان را مایوس و ناکام ساختند.

ایشان ضمن برشمردن توطئه های دشمنان و شکست های پیاپی آنان، در مورد وظایف ارتش و سپاه گفت: ماموریت و مسئولیت سپاه و ارتش در قبال صحنه آرایی های دشمنان در میدان دشمنی با انقلاب و ملت ایران را بسیار سنگین و خطیر دانست و گفت: امامین انقلاب اسلامی ارتش و سپاه را دارای استعدادهای فوق العاده و در تراز و تعداد قدرت های بزرگ قرار داده اند، به گونه ای که ایران اسلامی به طرف هر کشوری برود پیروز می شود، این در حالی است که در صحنه های معکوس آمریکایی ها به طرف هر کشوری بروند چیزی جز شکست عاید آن ها نمی کند.

فرمانده کل سپاه، وحدت، اخوت، دوستی، یکدستی، هم افزایی و هماهنگی همه جانبه سپاه و ارتش را ضامن اقتدار ایران عزیز در برابر دشمنان دانست و گفت: به فضل الهی ارتش و سپاه به عنوان بازوان پرتوان و قدرت ساز ایران اسلامی، پاسدار انقلاب و ارزش های دینی، انقلابی و ملی هستند.

پیشرفت سریع و روز افزون ارتش و سپاه و رونمایی از دستاوردهای دفاعی و فضایی آن ها از جهتی و وحدت و هم افزایی این دو لشکر الهی همواره ترسی در دل دشمنان و رعشه ای بر پیکره آنان وارد کرده است.

نکته مهم این دیدارها و اظهارات، همین ولایتمداری و آمادگی صد در صد نیروهای نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت ازاستقلال، تمامیت ارضی و دستآوردهای انقلاب اسلامی است‌‌. سرباز ولایت بودن افتخاری است برای نیروهای نظامی کشور، آن ها به خوبی می دانند که پرچم نظام اسلامی در دست کسی است که در مقابل تمام استکبار زمانه ایستاده و ان شاالله این پرچم عزتمند را به دست صاحب اصلی اش امام زمان (عج) خواهد سپرد. به قول فرمایش حضرت علامه حسن زاده آملی (رض) گوشتان به دهان کسی باشد که گوشش به دهان حجه ابن الحسن (عج) است.

بحمدلله وضعیت تبعیت نیروهای مسلح کشور از ولی معظم فقیه و فرماندهی معظم کل قوا، عالمانه وبرچنین مداری است.

پشت سر چنین فرماندهی و تحت لوای چنین نظامی، دفاع کردن از سرزمینی که به قول فرمایش سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، همه آن حرم است، افتخار بسیار بسیار بزرگی است.

برای تمام دلاور مردان ارتشی و سپاهی، سلامت، توفیق روز افزون و عاقبت به خیری از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم. ان شاالله تمام مردم به خصوص مدیران و کارکنان در قوای سه گانه با همین عشق و امید برای سربلندی و پیشرفت ایران عزیز با الگوی اسلامی-ایرانی تحت رهبری های حکیمانه امام خامنه ای (مدظله العالی) تلاش کنند، افتخار بیافرینند و بدانند که آینده از آن اسلام و ایران است و جنگ های سخت، نرم، اقتصادی، شناختی و ترکیبی دشمنان ره به جایی نخواهد برد.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد