مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب:

جهاد و شهادت از مفاهیم ارزشمند در تعالیم اسلامی است

کد خبر: 309541
|
17:49 - 1401/12/24
نسخه چاپی
جهاد و شهادت از مفاهیم ارزشمند در تعالیم اسلامی است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب گفت: جهاد و شهادت از مفاهیم ارزشمند در تعالیم اسلامی است و ما باید این ارزش‌های اسلامی و انسانی را ترویج نماییم.

به گزارش اسلام آباد خبر ، نشست بصیرتی با موضوع شهدا و جهاد تبیین به‌مناسبت گرامیداشت روز شهدا، امروز در جمع فرماندهان و بسیجیان پایگاههای تابعه حوزه حضرت خدیجه کبری(س) برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام مهدی مرادی در این نشست با اشاره به اهمیت جهاد و شهادت از نگاه قرآن و احادیث، گفت: جهاد فی سبیل الله ازجمله مفاهیم ارزشمند در تعالیم اسلامی است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب اظهار کرد:  یکی از راه‌های رسیدن به تقرب الهی، تزکیه نفس است و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه یکی از مسیرهای رسیدن به تزکیه نفس و قرب الهی است.

 

 

وی با اشاره به آیۀ 218 در سورۀ بقره؛ «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ الَّذینَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فی سَبیلِ اللَّهِ أُولئِک یرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحیمٌ»؛ «کسانی که ایمان آورده و کسانی که هجرت کرده و در راه خدا جهاد نموده اند، آنها امید به رحمت پروردگار دارند و خداوند آمرزنده و مهربان است.»، عنوان کرد: مومنان در پرتو این سه عمل بزرگ (ایمان، هجرت و جهاد) در صورت ارتکاب اشتباه نیز، ممکن است مشمول عنایات و مغفرت الهی شوند.

 

حجت‌الاسلام مهدی مرادی گفت: الگوی شهدای والامقام، حضرت أباعبداللّه الحسین(علیه السلام) که با نثار جان و مال و زندگى خود در راه خدا در سال 61 هجرى معامله بزرگی با خدا انجام داد و به عزت دنیوی و اخروی دست یافت و ما نیز با الگوگیری از شهدا باید قدم در مسیر آنها بگذاریم و این ارزش‌های اسلامی و انسانی را ترویج نماییم.

 

 

انتهای پیام/

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها