فرمانده سپاه اسلام‌آبادغرب خبر داد:

کنگره شهدای شهرستان اسلام‌آبادغرب برگزار می شود

کد خبر: 309672
|
17:05 - 1402/02/04
نسخه چاپی
کنگره شهدای شهرستان اسلام‌آبادغرب برگزار می شود
فرمانده سپاه اسلام‌آبادغرب از برگزاری کنگره شهدای شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، سرهنگ پاسدار بهزاد یوسف‌وند در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری کنگره ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به ظرفیت عظیم خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهرستان کنگره شهدای اسلام‌آبادغرب نیز تا پایان سال جاری به صورت مستقل برگزار می شود.

 

فرمانده سپاه اسلام آباد غرب افزود: در این برنامه فضاسازی محیطی در مناسبت های مختلف سال صورت می‌گیرد و همه پایگاه ها، مساجد، هیئات مذهبی، گروه‌های مردمی، سمن‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای شهر و روستا، بخش مرکزی و حمیل، دهستان‌ها و روستاهای تابعه، به صورت کمیته های مختلف که در شورای اداری شهرستان مشخص خواهد شد مشارکت دارد.

 

وی عنوان کرد: انجام کارهای خدماتی و مسابقات ورزشی به نام و به نیت شهدا، فعالیت‌هایی نظیر خدمت‌رسانی به زوار اربعین به نیت شهدا، توزیع بسته های معیشتی، فعالیت‌های جهادی، کمک های مومنانه، ساخت خانه‌های محرومین به نیت شهدا و … از این قبیل برنامه‌ها هستند.

فرمانده سپاه اسلام‌آبادغرب گفت:  واحد های علمی حوزه‌ها با پایگاه‌ها باید فعال شوند و شهید پژوهی صورت گیرد و زندگینامه و مسیر زندگی شهدا و شاخصه های مدیریتی شهدا احصا گردد و مستندسازی شود.

 

وی با بیان اینکه؛ برنامه‌های فرهنگی خاصی باید به تعداد شهدای هر محله توسط پایگاه ها برگزار شود، خاطرنشان کرد: همین یادواره شهدای خانگی که با محوریت خانواده شهدا و با دعوت از اقوام و بستگان برگزار می شود با قرائت وصیت‌نامه و زندگی‌نامه شهدا مسیر زندگی شهدا را برای اقوام تشریح می‌شود و این اثرگذاری بیشتری دارد.

 

سرهنگ یوسف‌وند یادآور شد: در برنامه های مختلف باید یاد شهدا را زنده نگه داریم؛ درختکاری به یاد شهدا، هیئت های سینه‌زنی و زنجیرزنی به یاد شهدا، تهیه عکس رومیزی شهدای شاخص و اهدا به خانواده معظم شهدا و مردم،  گلباران مزار شهدا، تهیه و نصب تصاویر شهدا در مدارس توسط بسیج دانش آموزی برای اینکه دانش آموزان با شهدا انس بگیرند و تمثال شهدا در هیئت‌های مذهبی نصب گردد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان عنوان کرد: فعالیت‌های هنری، تهیه سقاخانه به یاد شهدا، خوشنویسی و تمامی تولیدات فرهنگی و هنری و حتی کارهای عمرانی باید به یاد شهدا و بوی شهدایی داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این امر مهم باید بخشی از فضای مجازی و تبلبغی ادارات به کنگره شهدای شهرستان و استان اختصاص یابد و همه جلسات با فرازی از وصیت نامه شهدا آغاز شود و ورودی تمام ادارات حجله‌ای برای شهدا قرار داده شود تا مراجعه کنندگان صلواتی به روح شهدا هدیه نمایند.

 

سرهنگ یوسف‌وند با اشاره به  این فرمایش مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، گفت: باید خودمان را در این مسیر قرار دهیم و انشاءالله نگاه ویژه شهدا شامل حال ما خواهد شد و در این راستا حتی از محافل خانگی و محلات کوچک نباید غافل شد، ختم صلوات‌های خواهران، روضه‌های خانگی، زیارت‌های امامزادگان و در اردوهای جهادی و زیارتی و دیگر محافل فرهنگی باید به یاد شهدا باشیم.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد