دست رد نمایندگان مردم کرمانشاه به سینه شفافیت؛

برخی نمایندگان کرمانشاه حاضر به پذیرش طرح شفافیت نشدند

کد خبر: 309680
|
20:00 - 1402/02/06
نسخه چاپی
برخی نمایندگان کرمانشاه حاضر به پذیرش طرح شفافیت نشدند
متاسفانه برخی از نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی حاضر به پذیرش طرح شفافیت نشدند که در بهترین حالت ممکن از روحیه محافظه‌کارانه آنها پرده برمی‌‌دارد‌.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، یکی از ابرچالش‌های بزرگ در استان کرمانشاه که اتفاقا بر شدت ضریب فلاکت هم افزوده وجود برخی نمایندگان مردم در مجلس است که یا نیستند یا ناکارآمدند و یا بود و نبودشان یکی است!

شاید استان کرمانشاه یکی از معدود استان‌هایی است که در مواردی نتوانسته نمایندگانی پا به رکاب و جهادی را به مجلس بفرستد نمایندگانی که برای تخصیص بودجه به این استان بجنگند نه اینکه دنبال تقسیم پست‌های سازمانی آن هم میان وابستگان به خود باشند.

اگرچه ممکن است مشغله‌های فراوان برخی آقایان نماینده به آنها اجاره حضور در جلسات مجلس یا حتی دفاترشان را ندهد اما به‌یک باره طی چند ماه آینده همین نمایندگان خاک قدوم مردم می‌شوند و صبح و شب‌شان صرف مردم خواهد شد.

برخی از این آقایان که اکنون پاسخگوی تلفن احدی حتی خبرنگاران نیستند به زودی چنان غرق تبلیغات‌شان خواهند شد که هرجا سرک بکشی رد پایی از آنها را می‌بینی و شاید در زمره در دسترس‌ترین افراد قرار گیرند.

 

 

صرف‌نظر از توصف عملکرد برخی نمایندگان مجلس، باید از انفعال و عدم مشارکت تعدادی از نمایندگان مردم استان کرمانشاه در طرح شفافیت گلایه کرد درحالی‌که موضوع مذکور یکی از حربه‌های انتخاباتی آنها بود اما اکنون حاضر به پذیرش شفافیت نشده‌اند.

اقدامات مشابه برخی نمایندگان مجلس سبب شده طرح‌هایی چون طرح شفافیت پس از بارها مطرح شدن، رای نیاورد و اکنون نیز تنها عده‌ای از نمایندگان داوطلبانه به این طرح بپیوندند و همچنان شمار فراوانی از جمله نمایندگان استان کرمانشاه فارغ از این ماجرا قرار بگیرند.

 

۶۰  نفر از نمایندگان مجلس ابتدا طرح شفافیت را پذیرفتند

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز ، اظهار داشت: طرح شفافیت با پیشنهاد نمایندگان از ابتدای مجلس یازدهم در دستور کار قرار گرفت و از آنجا که تغییر آیین نامه است، باید به تصویب دو سوم آرای نمایندگان برسد.

وی افزود: طرح شفافیت در ابتدا سه رأی کم داشت تا به تصویب دو سوم آرای نمایندگان مجلس برسد که در ادامه ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس مجددا امضا کردند که این طرح برای بار دوم به رأی گذاشته شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند طرح شفافیت را تنها به مجلس محدود نکنیم بلکه به قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت هم تعمیم داده شود که این اتفاق رخ داد و شفافیت به سمت طرح کامل‌تری پیش رفت و در مجلس هم تصویب شد.

رشیدی تصریح کرد: طرح شفافیت  پس از تصویب، به شورای نگهبان ارجاع شد که از سوی مجمع ایراداتی به آن وارد شد و مجدد برای رفع ایرادات به مجلس بازگشت که دوباره با ایراداتی مواجه و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

وی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح شفافیت را دیر ارائه کرد، عنوان کرد: چند طرح مصوب مجلس اعم از طرح امنیت غذایی و شفافیت سه قوا در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی‌مانده و هنوز به تصویب نهایی و ابلاغ به همه قوا نرسیده است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدا درباره تصویب طرح شفافیت به مردم قول داده بودیم برهمین اساس ۶۰ نفر از نمایندگان که در ادامه شمار آنها به ۷۰ نفر رسید پیشنهاد دادند، داوطلبانه آرای خود را به صورت شفاف ارائه کنند و در سامانه مجلس قرار داده شود تا موکلین ما که به آنها قول داده‌ام آرای مخالف، موافق و ممتنع نمایندگان خود را برای طرح‌ها و لوایح مختلف ببینند‌.

رشیدی با بیان اینکه اکنون طرح شفافیت داوطلبانه اجرا شد، خاطرنشان کرد: همچنان ایراداتی از سوی مجع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه مجلس وارد شده در نتیجه هنوز نهایی نشده است.

شفافیت در کلیات موضوع کاری بسیار خوب است

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: ما وکیل مردم هستیم و مردم باید بدانند که نمایندگان آنها در چه مسیری حرکت می‌کنند و به چه طرح‌ها و لوایحی رای می‌دهند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: شفافیت در کلیات موضوع کاری بسیار خوب است و در جزئیات هم مردم باید بپذیرند اگر نماینده‌ای به طرح یا موضوعی رای موافق یا مخالف داد نظر کارشناسی وی است و جامعه‌ نباید بر وی خرده بگیرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: نباید نماینده را در مسائل ریز و جزئیات دچار چالش کنند زیرا حریت وی گرفته خواهد شد، البته در کلیات مسائل نظام، بسیار مهم است که مردم بدانند نماینده آنها در کدام سوی نظام ایستاده و با نظام یا علیه نظام است.

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، اکنون تنها سه نفر از نمایندگان استان کرمانشاه داوطلبانه حاضر به پذیرش طرح شفافیت شدند و بقیه به هر دلیلی حاضر نشدند که مردم را در جریان آرای خود قرار دهند درحالی که مردم به خوبی چنین اقداماتی را برای اخذ تصمیمات بزرگ به خاطر خواهند داشت!

شبکه اطلاع رسانی مرصاد، آماده ارائه و انعکاس چرایی عدم استقبال برخی نمایندگان مردم استان کرمانشاه از طرح شفافیت است شاید که تبیین این موضوع در پاک کردن ذهنیت‌های موجود موثر واقع شود.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها