پرسپولیس ۴ - گل‌گهر صفر / مس یک - استقلال ۲؛

لیگ برتر فوتبال| سلام پرسپولیس به جام؛ یک گام تا قهرمانی/ کام‌بک استقلال در رفسنجان!

کد خبر: 309729
|
21:21 - 1402/02/22
نسخه چاپی
لیگ برتر فوتبال| سلام پرسپولیس به جام؛ یک گام تا قهرمانی/ کام‌بک استقلال در رفسنجان!
دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و گل‌گهر با برتری قاطعانه سرخ‌پوشان و بازی مس با استقلال نیز با برتری آبی‌ها خاتمه یافت.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از خبرگزاری دانا؛ بیست‌ونهمین هفته از دوره بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس، از ساعت ۱۸:۰۰ عصر امروز (جمعه - ۲۲ اردیبهشت‌ماه) با برگزاری هم‌زمان تمام ۸ دیدار هفته ادامه یافت که بازی سرخابی‌های فوتبال پایتخت به دلیل شرایط حساس جدول و کورس قهرمانی، اهمیت ویژه‌ای داشت.

تیر خلاص پرسپولیس و ترابی به قلب گل‌گهر

سرخ‌پوشان فوتبال ایران که پیش از این بازی با برخورداری از امتیاز ۶۰ و رتبه نخست جدول به‌عنوان بخت نخست قهرمانی لیگ شناخته می‌شدند، در مهم‌ترین بازی هفته‌های آخر خود و در یک تقابل تکراری مقابل گل‌گهر سیرجان قرار گرفتند تا در صورت پیروزی، تقریباً بیش از ۹۰ درصد راه پس گرفتن جام قهرمانی از استقلال را رفته باشند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در همان نیمه نخست نشان دادند که با بهره‌مندی از انرژی و حمایت عجیب هواداران خود، آمده‌اند تا میخ قهرمانی را در تهران سفت بکوبند و مقابل شاگردان مربی تیم ملی فوتبال به برتری مهم برسند. پرسپولیسی‌ها به مدد درخشش انفرادی مهدی ترابی روی ۲ گل و گل دقایق پایانی سعید صادقی، به برتری قاطعانه‌ای در نیمه نخست رسیدند.

درخشش ترابی در نیمه دوم هم ادامه داشت تا جایی که این وینگر مؤثر و خوش‌نقش، گل سوم خودش و گل چهارم قرمزها را به زیبایی هر چه تمام‌تر در همان اوایل نیمه به تور دروازه محسن فروزان چسباند و برتری پرسپولیس را قطعیت بیش‌تری بخشید. پس از این گل بیرانوند روی چند صحنه با کارهای فانتزی، نزدیک بود خطرساز شود.

با این نتیجه سرخ‌پوشان بر رتبه نخست جدول باقی ماندند تا هم‌چنان شانس اول و بخت اصلی قهرمانی باشند. سپاهان نیز با یک امتیاز کم‌تر اصلی‌ترین و تنها تعقیب‌کننده سرخ‌هاست.

پرسپولیس ۴
گل: مهدی ترابی (۲۳ و ۳۳ و ۴۸) - سعید صادقی (۴۵)

گل‌گهر سیرجان صفر
گل: -

ترکیب پرسپولیس:علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، وحید امیری و عیسی آل‌کثیر.
ترکیب گل‌گهر: محسن فروزان، علیرضا آرتا، مسیح زاهدی، شایان مصلح، مهدی تیکدری نژاد، علیرضا علیزاده، محمد خدابنده لو، نوید عاشوری، سید محمدرضا حسینی، مرتضی تبریزی، رضا شکاری.

کام‌بک استقلال در رفسنجان

در دیگر دیدار مهم این هفته نیز شاگردان ریکاردو ساپینتو که از کورس قهرمانی دور مانده و شانسی هم برای حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ندارند، در استادیوم شهدای مس به مصاف تیم فوتبال مس رفسنجانی رفتند که در هفته‌های اخیر خودشان را در حد رتبه‌ای بهتر از پنجم جدول لیگ برتر نشان داده‌اند.

آبی‌ها که شرایط مساعدی هم نداشته‌اند، در نیمه نخست این بازی بارها دروازه حامد لک را تهدید کردند اما این دروازه‌بان رفلکس مناسبی از خود نشان داد. سیدحسین حسینی نیز در آن سوی میدان با عمل‌کرد و واکنش‌های خوب خود، نقش زیادی در باز نشدن دروازه تیم فوتبال استقلال در نیمه اول بازی داشت.

در نیمه دوم آبی‌پوشان مهمان با تکیه بر توان تکنیکی مهدی قایدی، بارها سعی در باز کردن دروازه لک داشتند اما شوت‌های هافبک‌های استقلال و موقعیت‌سوزی قایدی، کار را به جایی رساند که در اواسط این نیمه روی یک اشتباه عجیب بین عارف غلامی و سیدحسین حسینی، مهاجم مس گل اول را به ثمر برساند.

این گل اما عمر چندانی نداشت چرا که محمدحسین مرادمند توانست روی یک ضربه سر، گل تساوی را تنها نزدیک به یک دقیقه پس از گل مس، به ثمر رسانده و بازی را به تساوی بکشاند. آبی‌ها پس از این گل از حمله عقب ننشستند تا این بار نوبت به زوج بوشهری مهدی قایدی یعنی محمد محبی برسد و او کام‌بک استقلال را تکمیل کند.

مس رفسنجان یک
گل: سیدمهدی حسینی (۷۴)

استقلال ۲
گل: محمدحسین مرادمند (۷۶) - محمد محبی (۸۱)

ترکیب مس: حامد لک، ایمان سلیمی، فراز امامعلی، مهرداد رضایی، شاهین توکلی، حسن جعفری، محسن آذرباد، جفرسون باهیا، سیدمهدی حسینی، مهدی ترکمان، گادوین منشا.
ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، جعفر سلمانی، صالح حردانی، زبیر نیک‌نفس، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری، مهدی قایدی، رضا میرزایی و امیرارسلان مطهری.

    آخرین مطالب