استاندار کرمانشاه:

در مرصاد ۶۸۵ قهرمان به شهادت رسیدند/مهمترین داستان‌ها و فیلم‌ها در جهان با محوریت قهرمان‌ها و افتخارات ساخته می‌شود

کد خبر: 309744
|
12:54 - 1402/02/27
نسخه چاپی
در مرصاد ۶۸۵ قهرمان به شهادت رسیدند/مهمترین داستان‌ها و فیلم‌ها در جهان با محوریت قهرمان‌ها و افتخارات ساخته می‌شود
استاندار کرمانشاه در یادمان شهدای مرصاد گفت: در مرصاد ۶۸۵ قهرمان به شهادت رسیدند و مهمترین داستان‌ها و فیلم‌ها در جهان با محوریت قهرمان‌ها و افتخارات ساخته می‌شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ، محمد طیب صحرایی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد که در یادمان شهدای مرصاد برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان شاید خیلی بهتر از اقشار مختلف جامعه می‌دانند که هنر با افتخارات و قله‌ها جذاب می‌شود و هیچ قوم و ملتی ذلیل‌ها را گرامی نمی‌دارد و همه مردم قهرمانان خود را برجسته سازی می‌کنند و مهمترین داستان‌ها و فیلم‌ها در جهان با محوریت قهرمان‌ها و افتخارات ساخته می‌شود.

 

وی افزود: این موضوع ریشه در فطرت انسان‌ها دارد که قدرت طلب، زیبایی طلب و بی نهایت طلب ساخته شده‌ایم و از ذلت بیزاریم و خداوند انسان را این طور آفریده است.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یکی از عرصه‌های جذاب فعالیت هنری شناخت ریشه‌ها و شناسنامه است و انسان‌ها با هویت زنده می‌شوند و زندگی می‌کنند و شناسنامه و هویت هر فرد در تاریخ ریشه دارد.

وی گفت: ۶۸۵ قهرمان در مرصاد به تاریخ ما ملحق شدند که یک قهرمان می‌تواند در تاریخ راهگشا باشد اما در مرصاد ۶۸۵ قهرمان به شهادت رسیدند و خون این قهرمانان را یک مجموعه پلید به زمین ریخت که این مجموعه بیش از ۱۷ هزار نفر را در ایران ناجوانمردانه به قتل رساند.

صحرایی بیان کرد: ایران سرزمین قهرمان پروری است و چه بسا شنیدن این داستان‌ها عادی باشد اما در نقاط دیگری از دنیا به دلیل نبود قهرمانان خیالی و فرا انسانی مثل سوپرمن ساخته می‌شوند ولی قهرمانان ما انسان هستند و این قهرمان‌ها با قهرمان‌هایی که ساخت اوهام هستند تفاوت دارند.

 

 

حمید رضا کرمی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره تئاتر ملی مرصاد که در یادمان شهدای مرصاد برگزار شد، اظهار کرد: اسلام آبادغرب یک هزار و ۲۸۳ شهید، ۲۶۳ جانباز و ۱۸۳ آزاده تقدیم نظام کرده و هشت سال دفاع مقدس زیر بمباران هوایی بود. 

وی افزود: جشنواره ملی تئاتر مرصاد باعث زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا می‌شود و برنامه‌های فرهنگی باید به طوری غنی‌سازی شوند که یک سری ارزش‌ها را در جامعه دوباره زنده کنند

 فرماندار اسلام آبادغرب تصریح کرد: لازم است جشنواره مرصاد در سالروز عملیات مرصاد و روز ملی کرمانشاه برگزار شود چراکه فضاسازی و تأثیرگذاری جشنواره در آن زمان بیشتر است.

 کرمی گفت: خون شهدا باعث تنومند شدن درخت انقلاب می‌شود و جوانان و نوجوانان باید از مراسمات فرهنگی بهره کافی را ببرند و اتفاقات فرهنگی خوبی در این زمینه رقم بخورد.

 

 

 

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد