هاشم پورمحمدی؛ عضو هیأت داوران هیأت داوران نهایی سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد:

نگاه ما به جشنواره مرصاد باید خیلی پررنگ‌تر از گذشته باشد/ خیانت‌ وجنایت منافقین هیچ وقت از ذهن مردم پاک نمی‌شود

کد خبر: 309748
|
16:50 - 1402/02/27
نسخه چاپی
نگاه ما به جشنواره مرصاد باید خیلی پررنگ‌تر از گذشته باشد/ خیانت‌ وجنایت منافقین هیچ وقت از ذهن مردم پاک نمی‌شود
هاشم پورمحمدی عضو هیأت داوران هیأت داوران نهایی سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت: یکی از گروه‌هایی که خیانت‌ وجنایت‌شان هیچ وقت از ذهن مردم پاک نمی‌شود گروهک منافقین هستند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، هاشم پورمحمدی عضو هیأت داوران هیأت داوران نهایی سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در گفت‌گو با خبرنگار ما این‌گونه به معرفی خود پرداخت: هاشم پورمحمدی هستم متولد ۱۳۵۸ کرمانشاه، کارشناس ارشد کارگردانی نمایش، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر و در حال حاضر بازی در تلویزیون تئاتر و سینما دارم.

 

 

وی گفت : مقام های زیادی را درجشنواره های مختلف فیلم وتئاتروتلویزیون وسینما کسب کردم چه در بازیگری چه در کارگردانی و چه در نمایشنامه نویسی همچنین داور جشنواره های مختلف بودم که یکی از آنها بازبینی جشنواره تئاتر مرصاد بود.

 

پورمحمدی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص سطح کمی و کیفی آثار شرکت کننده در سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد اظهارداشت: استقبال خوبی در بخش خیابانی و بخش صحنه‌ای شده بود از این جشنواره طوری که به هر حال زمان برای دیدن فیلم ها با دقت دیدن این آثار و چون باید به هر حال این ها تجزیه و تحلیل می شدند و با دقت دیده می شدن زمان زیادی برای دیدن به دلیل داشتن چون که آثار زیادی رسیده بودو همین که کیفیت آثاری که رسیده بود و خیلی جاها نزدیک به هم و سطح بالایی داشت خصوصاً در بخش صحنه‌ای به حمدالله اتفاقات خوبی بود دردو بخش صحنه ای و خیابانی آثار خیلی خوبی داشتیم آثاری که در سطح کشور و در سطح جشنواره مثل جشنواره فجر حرف‌هایی برای گفتن داشتند و دارند آثاری که یقیناً اتفاقات خوبی را در زمان اجرا در جشنواره رقم خواهد زد.

 

وی گفت: در بخش خیابانی کیفیت آثار باید به سمتی برود که مقبول‌تر باشد و برای کار خیابانی هم باید زمان گذاشت و  کیفیت را بالا آورد البته کارهای خیابانی خوبی انشالله دراین جشنواره خواهیم داشت.

 

پورمحمدی درخصوص اهمیت عملیات مرصاد گفت: در خصوص عملیات مرصاد و جنایات منافقین چون خودم اهل کرمانشاه هستم به خوبی زمانی که منافقین حمله کردند مرصاد را بخاطردارم، من هیچ وقت خاطرات آن روزها را فراموش نمی‌کنم که چه اتفاقات  تلخی افتاد، پس از گذشت سال‌ها هنوز وقتی اسم این گروهک خائن می‌آید نه تنها من بلکه تمام مردم ایران از آنها احساس انزجار دارند و در طول تاریخ مشاهده می شود هر جایی که دشمن روبروی مردم ایران قرار گرفته شکست خورده‌اند.

 

پورمحمدی بیان داشت: در طول تاریخ یکی ازگروه‌هایی که خیانت‌ وجنایت‌شان هیچ وقت از ذهن مردم پاک نمی‌شود گروهک منافقین هستند که یک زمانی خیال خام داشتند که می توانند چند روزه به تهران برسند ولی به لطف خدا با ایستادگی مردم  و با نثارخون شهدا باعث شد که درخت تنومند این انقلاب استوار باشد و این خیال را با خودشان به گوربردند.

 

وی افزود: عملیات غرور آفرین مرصاد یک نقطه عطف و یک نگین درخشانی در تارک سرزمین همیشه قهرمان کرمانشاه است  لذا باید نگاه ما به جشنواره مرصاد خیلی پررنگ‌تر از گذشته باشد چرا که این اتفاق کمی نیست؛ جریانی که که خودشان را ناجی این مردم می‌دانستند زمین گیر شوند و حق مردم دانستن این جنایت های منافقین است که اکنون در زمان حاضر خیلی بایدبه آن پرداخت.

 

پورمحمدی گفت: این رسالت عظیم در مرحله اول برعهده مسئولین فرهنگی جمهوری اسلامی است که باید دل بسوزاند واین دینی بر گردن آنهاست که باید این جریان تئاتر مرصاد را تقویت کنند.

 

پورمحمدی خاطرنشان کرد: مگرمی‌شود با این اتفاق بی‌خیال از کنارش بگذریم  چرا که تئاتر مرصاد به رویدادهای تلخی اشاره دارد که در این سرزمین اتفاق افتاده که به قول رهبر انقلاب سینه ستبر جمهوری اسلامی است بنابراین مسئولین استانی  باید خیلی بیشتر از اینها به این جریان احترام بگذارند و تمام مسئولین ارشد استانی اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی پای کار بیایندکه جشنواره مرصاد جشنواره مرصاد ثبت شودو جزو اتفاقات مهمی باشد که هرسال هنرمندان و خود مردم کرمانشاه منتظرش باشند این اتفاق باعث می شود که وزارت ارشاد هم تمهیدات بهتری را در نظر بگیرد.

 

پورمحمدی در ادامه گفت :وزارت ارشاد حتماً جشنواره مرصاد در فصل سرفصل اعتبارات سالانه خود قرار داده  که در این صورت یقیناً جشنواره مرصاد می‌تواندخیلی پر بار تر از این باشد.

 

هاشم پورمحمدی گفت: از لحاظ کمی و کیفی جشنواره آثار خوبی ارائه شده از لحاظ کیفی در بخش خیابانی و باکمیتهایی مواجهیم که باید بیشتر به آن پرداخته شود، باید امکانات فیزیکی و مکانیکی و محتوایی در اسلام‌آبادغرب محیا باشد استانداری وتمام ادارات باید پای کار بیایند، باید یک سالن مجهز در اسلام‌آباد تجهیز شود چون هنرمندان با آثار خوبی که دارند از سراسر کشور می‌آیندو

سالن‌هایی که در اسلام‌آباد هستند می‌توانند کیفیت آثاررا تکمیل کنند وبعضی آثاربه دلیل محدودیت سالن ها از کیفیت‌شان کم می‌شود اینها حتماً باید از لحاظ بحث اسکان در اسلام‌آباد دربحث سالن ها باید ارتقا داده شوندوشک نکنید که می‌تواند این بودجه که صرف اینها میشود هزینه نیست و مسئولین باید این نگاه را داشته باشند این هزینه نیست این یک ذخیره و پس انداز است برای بحث فرهنگی که باید رعایت شود.

 

وی با اشاره به کمبود آثار ارسالی به این جشنواره از سوی هنرمندان بومی استان، بیان داشت: هنرمندان بومی استان کرمانشاه باید بیش از پیش در زمینه تئاتر مرصاد کار و فعالیت داشته باشند و این آثاری که ما دیدیم اتفاقات خیلی خوبی بود.

 

وی از حضور بانوان در جشنواره تئاتر مرصاد اظهار خرسندی کرد وگفت: یکی از چیزهایی که خیلی به چشم من آمد و به دبیر محترم جشنواره آقای نوروزی عرض کردم حضور چشمگیر و درخشان خانم ها و بانوان هنرمند در این جشنواره چه دربخش خیابانی و چه در بخش صحنه ای هم در مقام نویسنده هم در مقام کارگردان و هم در مقام بازیگر سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد است و درخشش بانوان هنرمند بی نهایت به چشم خواهد آمد و در مرحله اصلی اجرایی جشنواره یقیناً داوران کار سختی خواهند داشت در انتخاب بانوان هنرمند که فوق العاده بودند و این برای من افتخاری بود که بانوان هنرمند در این جشنواره سنگ تمام گذاشته بودند.

 

هاشم پورمحمدی درپایان گفت : انشالله که اتفاقات خوبی بیفتد و روز به روز جشنواره پربار تر باشدو از دبیر محترم جشنواره و دبیرخانه که خیلی سنگ تمام گذاشتند تشکر می‌کنم انشالله باقیات وصالحاتی برای این عزیزان باشد.

 

گفتگونگار: میترا باباخانی/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد