اصغر گروسی؛ عضو هیئت داوران سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد:

جشنواره مرصاد می‌تواند یکی از جاذبه های فرهنگی گردشگری منطقه باشد/ اعتبارات مالی تاثیر زیادی در سطح کمی و کیفی جشنواره‌ها دارد

کد خبر: 309752
|
08:14 - 1402/02/29
نسخه چاپی
جشنواره مرصاد می‌تواند یکی از جاذبه های فرهنگی گردشگری منطقه باشد/ اعتبارات مالی تاثیر زیادی در سطح کمی و کیفی جشنواره‌ها دارد
اصغر گروسی؛ عضو هیئت داوران سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت: جشنواره مرصاد می‌تواند یکی از جاذبه های فرهنگی گردشگری منطقه باشد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  اصغر گروسی؛ عضو هیئت داوران سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: عملیات مرصاد یکی از عملیات‌هایی است که جمهوری اسلامی انجام داده و با گذشت چهار دهه که بعد از انقلاب می گذرد یکی از نقطه‌های عطف تاریخ انقلاب است. 

 

وی افزود: شرایطی که منافقین رقم زدند و جنایت هایی که مرتکب شدند به هیچ شکلی نمی‌شد شرح بی شرمی این قوم عقب افتاده را بازگو کرد، عملیات مرصاد یک مرکز سری برای نشان دادن افکار پلید این اقلیت عقب افتاده(منافقین) است، این که داعیه خدمت به مردم را دارند ولی در اصل جریان در کنار دشمن ما، در کنار صدام و رژیم بعث روبروی هموطنان خودشان ایستادند و در عملیات مرصاد با لباسهای سرباز های ایرانی و با استفاده از حب هموطنان کرد ما نسبت به رزمندگان ایرانی جنایت های بسیاری را مرتکب شدند و حتی زمانی که عرصه را تنگ دیدند با از بین بردن هم وطنان کردما لباس آنها را به تن می کردند و وارد روستاها می شدند و شرایط بغرنجی را برای مردم و اهالی آنجا به وجود می آوردند. 

 

این هنرمند عنوان کرد: در اصل عملیات مرصاد یک اتفاق بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که باید بیشتر روی آن کار شود و تمرکز بیشتری برای آشنایی نسل جوان بشود.

 

 وی در مورد اهمیت جشنواره مرصاد گفت: برای قرار گرفتن تئاتر مرصاد در سرفصل خود وزارت ارشاد دوستان وزارت ارشاد هم باید اهتمام ویژه و یک نگاه خاصی به این جشنواره داشته باشد، ما جشنواره های بسیاری داریم جشنواره های موضوعی که در جای خودش برگزار میشوند کم هستند جشنواره مرصاد در اسلام آباد غرب یکی از آن نقطه عطف هاست که وزارتخانه باید با بهترین روش تبلیغات بیشتری داشته باشد به واسطه حمایت از جشنواره شرایط تبلیغی را هم انجام بدهد شاید مانند جشنواره های دیگر هم هزینه هایی را متقبل کند و به همان اتفاق در همان اتمسفری که شده می‌تواند برای فرهنگ‌سازی کمک شایان توجهی کند.

 

 گروسی بیان داشت : راهها و نگاه با موضوع عملیات مرصاد می‌تواند اتفاق مهمی در تقویم تئاتر ما رقم بزند که امیدوارم مسئولین این اهتمام را داشته باشند و نگاه ویژه به این جشنواره داشته باشند. وی عنوان کرد: تنها پیشنهادی که می توانم بکنم این است؛ کسانی که در موقعیت های اداری هستند می‌توانند کمک بیشتری به جشنواره بکنند و اهتمام بورزند مانند؛ استانداری, فرمانداری و ادارات کل ارشاد استان نگاه ویژه به این جریان داشته باشد و مهم تر از این و شایسته تر از این با آن برخورد کنند. 

 

این هنرمند با اشاره به تلاش‌های دبیر جشنواره تئاتر مرصاد گفت:آقای نوروزی در دبیرخانه تمام تلاش خودرا می کنندولی تلاش بدون ردیف بودجه و بدون حمایت مالی آنچنان بردی ندارد و شایسته است مسئولین استانی و شهرستان برای اعتلای تاریخ و فرهنگ خود در جهت افزایش ردیف بودجه این جشنواره تلاش نمایند تا شاهد جشنواره بسیار باکیفیتی باشیم و سالن‌های بهتری در استان و شهرستان اسلام آبادغرب احداث گردد و میدان‌گاهی برای اجرای تئاتر های خیابانی و زیرساخت‌های اجرای بیش از پیش مهیا شود تا شاهد جشنواره ملی و بین المللی باشیم. 

 

وی با اشاره به سطح کمی و کیفی کارهای جشنواره مرصاد گفت: این یکی از جشنواره هایی است که سالیانی هست که برگزار می‌شود و بواسطه دبیری فردی که خودش سالها تجربه کار کردن در این زمینه را دارد شرایطی به وجود آمده که از ثبات هم برخوردار هست در حال مورد وفاق دوستان تئاتری نیز هست. 

 

گروسی تصریح کرد: کارهای خوبی از لحاظ کیفیتی و کمیتی به این جشنواره ارسال می‌شود و ما شاهد آثار خوب و درجه یکی در این جشنواره دربخش نمایشنامه نویسی هستیم که داوری آن برعهده دوستان و بنده می باشد.

 

وی افزود: بودجه جشنواره‌ها تاثیر زیادی در سطح کمی و کیفی جشنواره‌ها دارد که امیدوارم مسئولین شهرستان، استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد کرمانشاه و مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد پیگیری نمایند که ردیف بودجه مناسبی برای این جشنواره اختصاص یابد. 

 

 عضو هیئت داوران سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد خاطرنشان کرد: جشنواره مرصاد می‌تواند یکی از جاذبه های فرهنگی گردشگری منطقه باشد؛ چه برای آشنایی با وقایع تاریخی، چه برای نگاه فرهنگی و پر کردن سبد فرهنگی به لحاظ تأمین اجراهای جشنواره است که از سراسر کشور خود را به این جشنواره رسانده اند و با موضوعیت این جشنواره نمایش‌هایشان را به معرض دید عموم می‌گذارند .

 

گروسی در پایان گفت: تشکر می کنم از دبیرخانه جشنواره، از دوستانی که دارند زحمت می کشند از شرکت کننده هایی در این جشنواره که آثار فرستادند و همینطوردوستانی که در زمینه خبرو خبر رسانی و اطلاع رسانی کمک می‌کنند. 

 

گفتگونگار: میتراباباخانی/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد