رئیس اداره امور مالیاتی اسلام‌آبادغرب مطرح کرد:

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی پایان خرداد

کد خبر: 309767
|
11:44 - 1402/03/02
نسخه چاپی
مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی پایان خرداد
رئیس اداره امور مالیاتی اسلام‌آبادغرب گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی در عملکرد ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ۱۴۰۲ می باشد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، فرزاد رستمی در گفتگو با خبرنگار ما با تبریک دهه کرامت، از همراهی صاحبان مشاغل کسب و کار به دلیل همراهی با دولت مردمی و سازمان امور مالیاتی در پرداخت مالیات متعلقه سنوات قبل تقدیر و تشکر نمود.

 

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان ابراز امیدواری کرد: صاحبان مشاغل کسب و کار در عملکرد جاری نیز با انجام تکالیف قانونی خود از جمله تسلیم به موقع اظهارنامه و پرداخت مالیات متعلقه،دولت مردمی را در ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی یاری نمایند.

 

رستمی مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاص حقیقی در عملکرد ۱۴۰۱ را تا پایان خرداد ماه سال جاری اعلام نمود و از همه صاحبان مشاغل خواست تا در مهلت مقرر به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام تا از مزایای قانونی از جمله معافیت پایه سالیانه و همچنین مشوق تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات ها بهره مند گردند. 

 

وی میزان معافیت پایه سالیانه اشخاص حقیقی را مبلغ ۳۹۶٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال اعلام  کرد و گفت: در صورت تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر توسط صاحبان مشاغل، درآمد تا سقف مبلغ مذکور از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

 

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان اسلام آباد غرب مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات ها را برای صاحبان کسب و کاری خرد مفید ارزیابی کرده و بیان داشت: صاحبان مشاغلی که فروش ناخالص آنها تا سقف. ۶۷٫۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد می توانند از مزایای تبصره مذکور از جمله عدم تسلیم اظهارنامه، تعیین مالیات مقطوع و پرداخت اقساطی مالیات سال ۱۴۰۱ بهره مند شوند.

وی عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و یا عدم پذیرش، تکمیل و ارسال فرم تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات ها حداکثر تا پایان خرداد ماه را مشمول جریمه غیر قابل بخشش دانسته و ابراز امیدواری کرد تا همه صاحبان مشاغل با انتخاب یکی از دو روش فوق ،ضمن رعایت قانون و بهره مندی از مزایای معافیت پایه، در آبادانی کشور نیز سهیم باشند.

 

رستمی در خاتمه با تقدیر از اصحاب رسانه، گفت: با استقرار نظام مالیاتی قوی و و ایجاد بسترهای فرهنگی مناسب و ترغیب مردم به پرداخت مالیات، می‌توان انتظار تشکیل یک ساختار اقتصادی قوی را در کشور داشت. تلاش برای تغییر نگرش مردم نسبت به پرداخت مالیات و افزایش سطح آگاهی مردم با کمک رسانه‌ها و با استفاده از مولفه‌های اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی، کشور را برای رسیدن به اهداف خود یاری می‌دهد.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها