مصادیق مقابله با بدحجابی در لایحه عفاف و حجاب بازدارنده نیست

کد خبر: 309801
|
18:55 - 1402/03/08
نسخه چاپی
مصادیق مقابله با بدحجابی در لایحه عفاف و حجاب بازدارنده نیست
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اعضای کمیسیون بر این اعتقادند که جرائم در نظر گرفته‌ شده در لایحه عفاف و حجاب برای مقابله با مصادیق بدحجابی بازدارنده نیست و این لایحه ضمانت اجرایی لازم را ندارد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از راه دانا؛ احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز (دوشنبه، 8 خرداد) این کمیسیون،گفت:‌ در جلسه امروز احکام لایحه عفاف و حجاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه نظر اعضای کمیسیون بر این بود که احکام این لایحه در موارد مختلف احکام ضعیفی است و حاضران در کمیسیون انتقادات زیادی را به این لایحه وارد دانسته‌اند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار شکرد: اعضای کمیسیون بر این نکته تأکید داشتند که کشف حجاب یک حرام شرعی است، اما احکام لایحه عفاف و حجاب با در نظر گرفتن یک سری جرائم جزئی مالی به دنبال عادی‌سازی آن است.

راستینه خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی معتقدند که لایحه عفاف و حجاب به دنبال ترویج کشف حجاب و نه به دنبال مقابله با آن است.

وی افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی ضمن تأکید بر تقویت قانون امر به معروف و نهی از منکر، معتقدند که روح حاکم بر لایحه عفاف و حجاب با قانون امر به معروف و نهی از منکر در تعارض و تناقض است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: اعضای کمیسیون بر این اعتقادند که جرائم در نظر گرفته‌ شده در این لایحه برای مقابله با مصادیق بدحجابی بازدارنده نیست و این لایحه ضمانت اجرایی لازم را ندارد.

راستینه خاطرنشان کرد: در نهایت نظرات اعضای کمیسیون درباره لایحه عفاف جمع‌بندی شده و بنا بر این شد تا این پیشنهاد‌ات برای اصلاح لایحه از طریق رئیس کمیسیون به دولت ارائه شود.

 

    پربازدیدترین ها