دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اسلام‌آبادغرب:

عفاف و حجاب در تاریخ چندهزار ساله ایران ما یک امر فطری بوده است/دشمن می‌خواهد زنان و دختران ما را به برده جنسی تبدیل کند

کد خبر: 309951
|
13:38 - 1402/04/22
نسخه چاپی
عفاف و حجاب در تاریخ چندهزار ساله ایران ما یک امر فطری بوده است/دشمن می‌خواهد زنان و دختران ما را به برده جنسی تبدیل کند
دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: عفاف و حجاب در تاریخ چندهزار ساله ایران ما یک امر فطری بوده است و فقط یک امر دینی و مذهبی نیست.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام تاب‌زر در حاشیه همایش حجاب و عفاف در شهرستان اسلام‌آبادغرب در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: همایش عفاف و حجاب به مناسبت سالروزواقعه تاریخی مسجد گوهرشاد هرساله برگزار می‌شود تا یاد آن قیام تاریخی گرامی داشته شود و به یاد بیاوریم افرادی با دادن جان خود در مقابل کشف حجاب رضاخانی ایستادند برای اینکه حجاب و عفاف زینبی و زهرایی از سر دختران و بانوان ما گرفته نشود.

 

وی با قرائت این دوبیتی به اهمیت ادبیات حجاب پرداخت؛

زن بسان گل بود در باغ گلزار جهان / مرد او اندر مثل باشد چو مرد باغبان

باغبان باید که دیواری کشد بر دور باغ / تا گلش ایمن شود از دستبرد این و آن

مرد هم باید بپوشاند به زن زیب حجاب / گر همی خواهد گلش همواره در امن و امن

ورنه باید ببیند او چشم خویشتن / غنچه ناموس خود را در کف بیگانگان

 

حجت الاسلام تاب‌زر عنوان کرد: امر حجاب یکی از واجبات و ضروریات دین مبین اسلام است و قبل از اینکه یکی از واجبات دینی ما باشد، عفاف و حجاب در تاریخ چندهزار ساله ایران ما یک امر فطری بوده است و فقط یک امر دینی و مذهبی نیست.

 

وی افزود: کتیبه‌ها و سنگ نوشته‌های تاریخی بجا مانده از گذشتگان و نیاکان ما بهترین سند برای تمدن عفاف و حجاب زن ایرانی است و حجاب با ورود اسلام به ایران پیش نیامده و حجاب یکی از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم پوشش ایرانیان از گذشتگان به ما رسیده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف شهرستان خاطرنشان کرد: در شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی در باب اهمیت حجاب و پوشش زن ایرانی اشعاری بیان شده است که نشان دهنده این است حجاب یک فرهنگ ایرانی ملی فرامذهبی است.

 

وی گفت: براساس شواهد تاریخی سِر این باز بودن سَر، دست و پاهای زنان در کتاب‌های تاریخی و مرجع مسلمانان آمده است که دست و پای برهنه زمانی که جنگ در می‌گرفت این نشانه برده‌های خاص بود که در آن زمان برده‌ها را که در بازار برده‌فروشان عرضه می‌کردند، برده‌هایی را که برای مسائل جنسی عرضه می‌کردند دست و پای‌شان برهنه و نمایان بود، پس دشمن می‌خواهد زنان و دختران ما را به برده جنسی تبدیل کند لذا باید مردم و مسئولین ما مراقب و هوشیار باشند وبرای مقابله با دشمن برنامه‌ریزی کنند.

 

حجت الاسلام تاب‌زر با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: دشمن در قضیه حجاب و عفاف با برنامه وارد شده است و ما هم باید برنامه داشته باشیم که باید با عقل، با برنامه و با تدبر پیش برویم.

 

وی بیان داشت: دشمنان که خود پیشینه‌ای ندارند می‌خواهند فرهنگ و آداب و رسوم غنی حجاب را از ما بگیرند، دشمنانی که برای ما نقشه می‌کشند و شعار زن، زندگی، آزادی را برای جامعه ما مطرح می‌کنند، آیا مگر زنان ما اسیر هستند که چنین شعاری را برای ما مطرح می‌کنند؟!

 

دبیر ستاد امر به معروف شهرستان یادآور شد: خودآمریکا که ادعای آزادی را دارد از هر سه زن یکی مورد تعرض جنسی قرار می‌گیرد، اینها اگر ادعای آزادی و دفاع از حقوق زن را دارند بروند به درد کشور خودشان رسیدگی کنند، در کشور فرانسه که مدعی آزادی است چرا به زنان اجازه حضور با حجاب در دانشگاه‌ها را نمی‌دهند، این یک تناقض در رفتار و گفتار غربی‌هاست و باید مواظب باشیم فریب این دشمنان را نخوریم.

 

وی با یادآوری کلام شهید عزیز(حاج قاسم سلیمانی) که آن دختر کم حجاب نیز دختر ماست، گفت: باید مراقب دختران کم حجاب و ضعیف حجاب باشیم، این شهید عزیز و دیگر شهدای مدافع حرم نخواستند ناموس ملت ایران دست داعشی‌ها بیفتد و رفتند مبارزه کردند لذا وظیفه بانوان ماست که از سنگر چادر و حجاب دفاع کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد