امام جمعه اسلام‌آبادغرب:

ازمصلحت اندیشی‌های بی‌مبنا در شورای نگهبان پرهیز شود/ شعار امسال محرم باید با محوریت حجاب و عفاف باشد

کد خبر: 309952
|
15:17 - 1402/04/23
نسخه چاپی
ازمصلحت اندیشی‌های بی‌مبنا در شورای نگهبان پرهیز شود/ شعار امسال محرم باید با محوریت حجاب و عفاف باشد
امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: ازمصلحت اندیشی‌های بی‌مبنا در شورای نگهبان پرهیز شودچرا که این مصلحت اندیشی به نفع مردم و انقلاب نیست.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح‌الله زمانی موسوی امام جمعه شهر شهیدان در خطبه‌های نمازجمعه امروز شهرستان با اشاره به فرارسیدن ماه‌های محرم و صفر و ایام حزن و اندوه اهل بیت به ویژه اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: از باب تذکر به برادران و خواهران دینی در هیئات مذهبی تأکید می‌کنم که زمینه بهره‌مندی و استفاده حداکثری از این مجالس فراهم شود.

وی افزود: از هیئات مذهبی انتظار می‌رود نه تنها در ایام محرم بلکه در طول سال این توجه را داشته باشند و با شادی و حزن اهل بیت(ع) حضور داشته باشند و نسبت به قشر جوان و نوجوان و حتی کودکان توجه ویژه داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: درهیئات مذهبی در کنار عشق و ارادت به اباعبدالله الحسین(ع)، در همان راستا مبانی اعتقادی تقویت شود.

وی با تأکید بر برونق و گسترش انتخابات، بیان داشت: کسی نگوید هیئت مذهبی فقط جای عزاداری است بلکه هیئات مذهبی باید در چارچوب قانون، شرع و آرمان‌های انقلاب مواضع خود را اعلام کنند و ضمن دعوت به مشارکت مردم حضور باشکوهی در انتخابات داشته باشند و حمایت از اصح را در سر لوحه کار خود قرار دهند واجازه ندهید کسی از نام اباعبدالله سوءاستفاده کند.

 

خطیب جمعه اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه؛ شعار امسال محرم باید با محوریت حجاب و عفاف باشد، گفت: بی‌حجابی یک جرم است و باید با جرم به تناسب آن برخورد شود و رسیدگی شود.

وی افزود: لایحه‌ای که اخیرا" به عنوان  حمایت از عفاف و حجاب مورد بحث است متناسب با رهنمودهای رهبری که بی‌حجابی را حرام شرعی و سیاسی اعلام کردند نیست و واقعا" نمی‌شود با بندها و تبصره‌های این لایحه به مبارزه با بی‌حجابی پرداخت.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به سخان مقام معظم رهبری درجمع روحانیون و مبلغین سراسر کشور در روز چهارشنبه، خاطرنشان کرد: فعالیت تبلیغی نیاز مهم کشور است و اینکه رهبری فرمودند من نسبت به تبلیغ نگرانم، ما روحانیون و حوزه‌های علمیه در پیشگاه خداوند باید استغفار کنیم، البته این بدین معنی نیست که تبلیغات فقط وظیفه روحانیون است بلکه یکی از وظیفه‌های مهم ایشان است و تمام اقشار باید به این مهم توجه داشته باشند.

 

وی با اشاره به روز گفتگو و تعامل سازنده با دنیا، گفت: جا دارد از سفرهای آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم به کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا یاد شود که ارتباط با این کشورها بعد از دولت اعتدال بخاطر دیدگاه دولت تدبیر و امیدقطع شده بود که این سفرهای اخیربه قراردادهای سیاسی و اقتصادی مهمی در جهان منجر گردید.

 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب با اشاره به 26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان، گفت: این روز خیلی پر اهمیت و حیاتی است چرا که این شورا در کشورهای مختلف تحت عناوین مختلف فعالیت دارد.

وی افزود: دشمنان نظام بغض زیادی نسبت به شورای نگهبان دارند که البته جای نقد با تخریب متفاوت است و ما نیز ضمن تبریک از شورای نگهبان می‌خواهیم به مُر قانون عمل شود که مطالبه مردم است، از نیروهای اعتقادی استفاده شود و فقط به گزارشات مراجع دولتی بسنده نشود و از بازوهای نظارتی و مشورتی مردمی و نیروهای انقلابی استفاده شود.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی تصریح کرد: ازمصلحت اندیشی‌های بی‌مبنا در شورای نگهبان پرهیز شود چرا که برخی افراد در ادوار گذشته از مصلحت مردم حرف زدند که اکنون مشاهده می‌شود این مصلحت اندیشی به نفع مردم و انقلاب نیست.

وی با تبریک انتصاب مدیر جدید دادگستری کل استان کرمانشاه گفت: امیدواریم فصل جدیدی از مبارزه با فساد و گسترش عدالت را در این دستگاه شاهد باشیم .

 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب از زحمات پاسدران گمنام در سپاه و وزارت اطلاعات در دستگیری قاتل شهید سجاد امیری تقدیر و تشکر نمود.

 

وی با تبریک سالروز تشکیل بهزیستی، خاطرنشان کرد: به خدمات کمی و کیفی مددجویان و همچنین به مسکن و اشتغال مددجویان توجه ویژه شود.

 

وی ضمن دعوت مردم به صرفه جویی مردم به مصرف آب و برق در فصل گرم تابستان، از مسئولین خواست نسبت به کمبود نان در شهرستان رسیدگی و نظارت لازم را انجام دهند.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد