گزارش/

جولان سگ‌های ولگرد در شهر اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 309962
|
16:50 - 1402/04/26
نسخه چاپی
جولان سگ‌های ولگرد در شهر اسلام‌آبادغرب
جولان سگ‌های ولگرد در شهر اسلام‌آبادغرب به تهدیدی برای شهروندان تبدیل شده است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، شاید کمتر شهری باشد که در حال حاضر درگیر معضل سگ‌های ولگرد یا بی‌صاحب نباشد، اما افزایش تعداد این حیوانات در سطح شهر اسلام‌آبادغرب و مناطق حاشیه شهر به تهدیدی برای شهروندان تبدیل شده است.

 

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: چندی پیش عروسم در یکی از محلات حاشیه شهر مورد حمله سگ‌های ولگرد قرار گرفته که در حین فرار از ترس آنها زمین خورده و منجر به شکستگی دست وی شده است.

 

وی با گلایه از این وضعیت ضمن درخواست رسیدگی فوری و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، بیان داشت: عروس من جوان بوده و قدرت فرار داشته ولی اگر بجای ایشان یک پیرزن مسن، یا زن باردار یا بچه‌ای کم و سن و سال می بود شاید سگ‌ها بدن وی را می دریدند.

 

یکی دیگر از شهروندان گفت: من صبح زود باید به ایستگاه سرویس یک شرکت کارگری بروم که برخی صبح‌ها چوب‌دستی بزرگی برای فراری دادن سگ‌ها با خود حمل می‌کنم چون سگ‌ها بطور گله‌ای در مرکز شهر حرکت می‌کنند و واقعا" ترسناک است چون اگر این گله گرسنه به یک فرد مسن یا کم سن و سال حمله کنند ممکن است جان وی به خطر بیفتد.

 

 

  • تبعات ناشی از عدم جمع آوری سگ‌های ولگرد بر عهده شهردار می‌باشد

 

 

سیدسجاد ملایری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با توجه به افزایش تعداد جمعیت سگ‌های ولگرد در شهرستان، این امر موجب انتقال بیماری‌های خطرناک و تهدید علیه بهداشت عمومی است.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلام‌آبادغرب عنوان کرد:  این امر علاوه بر مشکلات بهداشتی، امنیت جانی شهروندان به ویژه بانوان و کودکان را به مخاطره انداخته است.

 

 

ملایری گفت:  مقتضی است با رعایت دستورالعمل کنترل جمعیت سگهای ولگرد ، نسبت به جمع آوری سگهای ولگرد در سطح شهر در اسرع وقت اقدام گردد.

 

 

دادستان شهرستان تصریح کرد:  تبعات آتی ناشی از عدم جمع آوری سگ‌های ولگرد بر عهده شهردار می‌باشد.

 

 

 

مهندس باقر صفری معاون شهردار اسلام‌آبادغرب در این رابطه گفت: یک مکان محصور در جوار سراب شرف‌آباد در نظر گرفته شده و اقدامات اولیه آن برای جمع‌آوری سگ های ولگرد در حال انجام است.

 

عزالدین حاصلی رئیس شورای شهر اسلام‌آبادغرب در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت: علت افزایش سگ‌های بلاصاحب این است برخی از محلات حاشیه شهر به روستاهای اطراف چسپیده و حضور در سگ در روستا طبیعی است و علت دیگر را رها کردن سگ‌های ولگرد شهرهای دیگر در اطراف شهر اسلام‌آبادغرب عنوان کرد.

 

عباس بیگلری مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام‌آبادغرب: طبق بخشنامه‌ای که سازمان همیاری شهرداری‌ها درسال 1387 مشخص کرده وظیفه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گذاشته شده است و پیش از آن بهداشت مسئول نظارت بر دفن بهداشتی توسط ایشان بود اما بعد از سال 87 این وظایف زنده‌گیری و نگهداری کاملا" برعهده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها محول شده است.

 

به گزارش خبرنگار ما، برخی از خبرنگاران شهرستان در جلسه حضوری با اعضای شورای شهر عنوان کردند این محل که برای نگهدای سگ‌های ولگرد در نظر گرفته شده از این نظر که در کنار پارک تفریحی سراب شرف‌آباد، چندین تالار مراسمات و چشمه های تأمین آب شرب سراب قرار گرفته مناسب نمی‌باشد.

 

مجتبی قنبری رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان در پاسخ به سوال خبرنگار این پایگاه خبری گفت: قطعا" محل نگهداری سگ های ولگرد باید مورد تأیید کارشناسان محیط زیست و بهداشت محیط قرار گیرد و رعایت حفظ سلامت مردم از اصول بدون اغماض کارشناسان این دستگاه‌ها می‌باشد.

 

 

با این تفاسیر شهرداری بعنوان متولی اصلی این امر با همکاری سایر اعضای این کارگروه مشخص شده باید موجبات رفاه، آسایش و آرامش جامعه را در زمینه رفع این تهدیدات اقدامات لازم و فوری را انجام دهد.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب