امام جمعه اسلام‌آبادغرب در جلسه طلایه داران تبلیغ مطرح کرد:

حضور 85 مبلغ و کارشناس دینی در اسلام‌آبادغرب/حضور مبلغان دینی فرصتی برای ترویج فرهنگ محرم

کد خبر: 309966
|
14:08 - 1402/04/27
نسخه چاپی
حضور 85 مبلغ و کارشناس دینی در اسلام‌آبادغرب/حضور مبلغان دینی فرصتی برای  ترویج فرهنگ محرم
امام جمعه اسلام‌آبادغرب در جلسه طلایه داران تبلیغ با اشاره به حضور 25 مبلغ دینی و 60 بانوی مبلغه در شهرستان گفت: حضور مبلغان دینی در شهرستان فرصتی برای ترویج فرهنگ محرم می‌باشد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام زمانی موسوی در جلسه طلایه داران تبلیغ با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی شهرستان، روسای شورای هیئات مذهبی  و کانون مداحان اسلام‌آبادغرب اظهار داشت: تبلیغ ایام محرم باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری خیلی اهمیت دارد گرچه جامعه هدف روحانیون هستند اما نیاز به همکاری بین دستگاه‌هاست.

وی افزود: 600 مبلغ دینی وارد استان کرمانشاه شده که 25 نفر از این مبلغین روحانی میهمان شهر ما هستند، 60 بانوی مبلغه نیز به این شهرستان می‌آیند که باید از ظرفیت تبلیغی این گروه در راستای ترویج فرهنگ محرم استفاده کنیم، اینها سفیران دینی هستند و نیاز است بخشداری‌ها و دهیاری‌ها نهایت بهره را از این عزیزان ببرند.

امام جمعه شهرستان عنوان کرد: در ماه محرم نیاز است جلسات خانگی و تبلیغ چهره به چهره انجام شود و در روستاهایی که خانه عالم ندارند از ظرفیت دهیاری، مساجد، هیئات مذهبی و پایگاه‌های مساجد استفاده شود و باید زمینه ای فراهم شود که مبلغین عزیز کار تبلیغ را انجام دهند.

وی با اشاره به بیلبوردی با این مضمون؛ "اینجا محرم از همه جا محرم‌تر است" در یکی از شهرهای ایران، گفت: باید برخی کارها را از دیگران الگوبرداری کنیم و یاد بگیریم.

حجت الاسلام زمانی موسوی بیان داشت:  هر چه در بحث فرهنگی سرمایه گذاری شود آسیب‌های اجتماعی کم ‌می‌شود، حضور مبلغان دینی در شهرستان فرصتی برای رفع ضعف‌های بصیرتی و سیاسی در مجالس عزاداری و سوگواری امام حسین(ع)  در ایام محرم می‌باشد و باید در هیئات تلاش شود که آگاهی بخشی عمومی به گوش مردم برسد مثلا" مردم در مصرف آب و برق صرفه‌جویی نمایند و به پرداخت زکات اهمیت بدهند.

وی افزود: ذکر امام حسین(ع) حتی به ریا گفته شود ثواب دارد و اگر در محرم و صفر آمارهای جرم و ناهنجاری کاهش می‌یابد این بخاطر تأثیر فرهنگ عاشوراست.

حجت الاسلام گندم‌کار مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در این جلسه گفت: حضور مبلغین از سراسر کشور در این ایام را باید فرصتی مغتنم بشماریم.

وی افزود: این مبلغین دینی در قالب گروه‌های جهادی فعالیت می‌نمایند و با وجود تمامی مشکلات جامعه بصورت هنرمندانه صدای دین را به مردم می‌رسانند. 

 

در این جلسه حجت الاسلام مرادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان، سرهنگ میرزایی جانشین فرماندهی سپاه اسلام‎‌آبادغرب، مهندس جابری معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان، سرهنگ بهادرنیا رئیس پلیس راهور شهرستان، مهندس ناصری بخشدار حمیل، مهندس جلوند شهردار حمیل، مهندس پرویزی بخشدار مرکزی و خانم رستمی نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکته نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری باشگوه آیین‌های معنوی ماه محرم و صفر بیان نمودند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد