همزمان با فرا رسیدن ماه محرم برگزار شد؛

نشست روسای هیئات مذهبی اسلام‌آبادغرب با امام جمعه شهرستان

کد خبر: 309967
|
16:13 - 1402/04/27
نسخه چاپی
نشست روسای هیئات مذهبی اسلام‌آبادغرب با امام جمعه شهرستان
همزمان با فرا رسیدن ماه محرم نشست روسای هیئات مذهبی اسلام‌آبادغرب با امام جمعه شهرستان برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  همزمان با فرا رسیدن ماه محرم امروز با حضور مسئولین فرهنگی شهرستان، نشست روسای هیئات مذهبی، شورای هیئات مذهبی  و کانون مداحان اسلام‌آبادغرب با امام جمعه شهر شهیدان مرصاد برگزار شد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی در این نشست اظهار داشت: تحولات بزرگ کشور ما مدیون محرم و عاشوراست و انشاءالله خداوند توفیق دهد این مسیر را ادامه دهیم.

 

وی افزود: شما نخبگان فرهنگی شهرستان اسلام‌آبادغرب هستید که می‌توانید با بهره‌برداری از ایام محرم یک کار فرهنگی اثرگذار و ماندگار برای مردم شهرستان انجام دهید.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به توقیعات حضرت ولی عصر(ع) به شیخ مفید (ره)، عنوان کرد: نامه‌ای به شیخ مفید ارائه شده که حاوی نکات بسیار با عظمتی برای امروز جامعه ماست که باید از آن درس گرفت و عاشورا را ارج بنهیم.

 

وی افزود: برخی از سرکردگان منافقین 17 هزار شهید ترور روی دست مردم گذاشتند و می بینیم اینها هم در ظاهر برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند، لذا باید بصیرت داشته باشیم چیزی که آنها به دنبال آن هستند و چیزی که هست زمین تا آسمان تفاوت دارد.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی خاطرنشان کرد: اگر شیعیان ما بر یک مدار جمع می‌شدند ظهور به تأخیرنمی‌افتاد، همه ادیان به امام زمان(عج) تحت عنوان منجی بشریت اعتقاد دارند، لذا ما باید بستر و زمینه ظهور را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: بسترسازی ظهور از دل محرم و صفر بر می خیزد و انشاءالله این حرکات عظیم عاشورا و اربعین زمینه اتحاد مسلمانان و شیعیان جهان را فراهم می‌کند و به مدد الهی منجر به ظهور خواهد شد.

 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: مسئولین دارند زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنند و تسهیل می‌کنند و عزاداری هیئات مذهبی در محرم و صفر باید حول همین محور باشد.

 

وی با اشاره به اجتماع بزرگ عزاداران حضرت اباعبدالله در اسلام‌آبادغرب افزود: انشاءالله در راستای اتحاد، هم‌افزایی و جلوه‌نمایی مجلس سوگواری هفتم محرم همه باید پای کار باشیم و پرچم امام حسین(ع) بالا برود و همه خادم الحسین باشند.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به روایات دینی، یادآور شد در جمعه‌های عاشورایی باید آمادگی ظهور را داشته باشیم چون در روایات آمده است که ظهور در روز جمعه و دفعتا" اتفاق می‌افتد و هم خودمان و هم جامعه را برای این رخداد عظیم آماده کنیم، لذا به اجتماعات بزرگ حول محور اهل بیت(ع) نیاز داریم و باید این اجتماعات را به نیت ظهرو امام زمان(ع) تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به این فرموده امام(ره) که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، تصریح کرد: میهمانی 10 کیلومتری غدیر از نقاط قوت نظام اسلامی است و برای دشمنان مأیوس کننده است.

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد