نسخه جدید دوم خردادی ها از اصلاحات تا کلید واژه براندازی!

کد خبر: 310109
|
17:41 - 1402/06/11
نسخه چاپی
نسخه جدید دوم خردادی ها از اصلاحات تا کلید واژه براندازی!
در ماه های منتهی به انتخابات اظهارات گاه و بی گاه تندروهای اصلاحاتی حاکی از آن است که نسخه آشوب مسیر عبور از اصلاحات را کلید خواهد زد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جریان اصلاحات بعد از آنکه از راهیابی به مجلس یازدهم ناکام ماند و پس از آن به خاطر ناکارآمدی دولت مورد حمایتش در طول 8 سال، انتخابات ریاست جمهوری 1400 را نیز از دست داد، دچار انزوای سیاسی شد.

بخشی از بدنه این جریان به خاطر اقدامات خرابکارانه و خلاف امنیت، گرفتار محاکمه قضایی شده و بخشی دیگر رویه قهر سیاسی را در پیش گرفتند. طیف میانه روی اصلاحات نیز تحت فشار تندروها امکان ابراز عقیده سیاسی را از دست دادند.

پیش ثبت نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، اما بستری بود که جریان اصلاحات نیز برای بقا در بدنه سیاسی کشور به دنبال اعلام موضع باشد.

اگرچه در ابتدای امر، رادیکال های اصلاحاتی از تحریم انتخابات سخن گفتند، اما ثبت نام بخشی از طیف میانه رو برای حضور در انتخابات مجلس، نشان داد که این بخش به دنبال جدایی از پدرخوانده های دوم خردادی است.

اما اصلاح طلبان تندرو در سایه تحریم انتخابات به دنبال طراحی سناریوی جدید در انتخابات پیش رو هستند.

حمیدرضا جلایی پور از چهره های تندروی اصلاحات در آخرین اظهارنظرهای سیاسی خود از طور چراغ خاموش از فتنه و آشوبی که در آینده ای خبر داده است.

او که فرزندش از عوامل اصلی هدایت اغتشاشات و ایجاد آشوب و فتنه در کشور است، گفته بود تبدیل نارضایتی به «خیزش اعتراضی» فرمول و قاعده ندارد. معمولا از جایی شروع می‌شود که کسی انتظارش را ندارد. لذا دلیل محکمی نداریم که بگوییم در سالگرد ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ دوباره خیزش اعتراضی اتفاق می‌افتد یا نمی‌افتد. ولی پتانسیل نارضایتی و اعتراض در جامعه هست. کسی دقیق نمی‌داند صدایش کی در می‌آید.

این اظهارات حاکی از آن است که جریان تندرو اصلاحات برای تحریک بدنه خاکستری جامعه آن هم در آستانه انتخابات در حال طراحی سناریویی جدید است و با اظهارات گاه و بی گاه برخی چهره های نزدیک به این جریان به دنبال ارسال پالس به افکار عمومی است.

کلید واژه براندازی در اظهارات رئیس اصلاحات

از سوی دیگر  اظهارات رئیس جریان اصلاحات در ماه های اخیر حاکی از آن است که وی بر کلید واژه براندازی تاکید دارد، او از مخالفت خود با براندازی گفته است و با پرداختن به مقوله نارضایتی مردم، نسبت به خودبراندازی هشدار داده است!

مبنا قرار دادن بیانیه 15 ماده ای خاتمی از سوی اصلاحات نیز حاکی از آن است که این جریان در پی سرخوردگی های سیاسی با شیب تندتری در جاده سیاسی کشور حرکت خواهد کرد که می تواند عواقب خطرناک تر برای اردوگاه اصلاحات داشته باشد.

رادان: متوجه خط سیاسی «آشوب» و «فتنه‌انگیزی» هستیم

سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور در سخنانی گفته است: ما متوجه خط سیاسی «آشوب» و «فتنه‌انگیزی» دشمنان داخلی و خارجی هستیم و باید مراقب زمینه‌های شعله ور شدن این «فتنه‌ها» در کشور باشیم.

این اظهارات فرمانده نیروی انتظامی کشور، اما نشان می دهد که ماه های پیش رو شاید برای جریانی خاص بستری باشد برای انجام اقدامات براندازانه تا با نسخه آشوب مسیر عبور از اصلاحات کلید زده شود.

    آخرین مطالب