مسئولین شهرستان مطرح کردند:

خدمات گسترده مردم و ادارات شهر حمیل به زوار اربعین

کد خبر: 310117
|
14:18 - 1402/06/17
نسخه چاپی
خدمات گسترده مردم و ادارات شهر حمیل به زوار اربعین
مسئولین شهرستان بخشی از خدمات گسترده مردم و ادارات شهر حمیل به زوار اربعین را تشریح نمودند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، امام جمعه و فرماندار اسلام‌آبادغرب به همراه شهردار و جمعی از مسئولین بخش حمیل طی بازدیدی از شهرداری و راهدارخانه مستقر  دراین بخش از تلاش و زحمات راهداران وکارکنان اداره حمل ونقل جاده ای و شهرداری  به خصوص درایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کردند.

 

شهر حمیل از توابع شهرستان اسلام‌آبادغرب بالغ بر ۱۳ سال است که محل تردد زوار اربعین است و به همین دلیل بسیاری از زیر ساخت‌های بخش حمیل فراهم است و هرساله از ۲۵ روز قبل از اربعین آماده‌سازی مواکب شهر حمیل شروع شده و خدمتگزار به زوار هستند. 
 

به گفته فرماندار شهرستان با تخصیص اعتبار 10 میلیارد تومان خدمات گسترده‌ای از روکش آسفالت تا ساخت کارخانه یخ برای رفاه حال مردم و زوار گرامی انجام شده است. 




کامران جلوند شهردار شهر حمیل گفت: در ایام اربعین اقداماتی از قبیل راه‌اندازی 25 چشمه سرویس بهداشتی، 4 چشمه حمام، دو برج نوری هیجده متری، نصب دوربین پایش تصویری، ساخت پیاده رو به مساحت دو هزار مترمربع در سطح شهر حمیل و تجهیز نمازخانه‌ها و حسینیه‌های شهر حمیل به وسایل سرمایشی با تخصیص اعتبار ده میلیارد تومان توسط شهرداری شهر حمیل صورت گرفت.

وی افزود: در زمینه زیرساخت‌ها شهرداری شهر حمیل در مدت کمتر از 50 روز توانست 16هزار مترمربع از معابر سطح شهر را آسفالت کند. 


همچنین شهرداری شهر حمیل برای رفاه زائرین و همچنین مصارف محلی اقدام به احداث کارخانه یخ، با تخصیص اعتبار ۳ میلیارد تومان کرد. 


کامران جلوند همچنین در بحث خدمت‌رسانی به زوار توسط مواکب گفت: ۷موکب خدمات‌رسانی در شهر حمیل فعال بودند که روزانه به پنجاه هزارنفر از زائرین خدماتی از قبیل صبحانه، نهار، شام و اسکان می‌دادند.



رئیس دادگستری حمیل نیز در این رابطه اظهار داشت: برای اولین بار از مجازات جایگزین حبس جهت خدمت به مواکب استفاده شد. 

وی افزود: ۱۰ نفر از مجرمین برای این امر داوطلب شدند که تأثیر بسیار زیادی از لحاظ معنوی بر آن‌ها داشت و حتی درخواست کردند در صورت توافق برای سال بعد هم به مواکب برای خدمت بیایند. 



به گزارش خبرنگار ما، در بازدید از راهدارخانه شهر حمیل، مسئول ارشد حاضر در این راهدارخانه گفت: درموج بازگشت زوار کربلای معلی در آمادگی کامل در حال خدمت‌رسانی هستیم.


وی عنوان کرد: تاکنون اقداماتی مهمی برای خدمت‌رسانی به زوار صورت گرفته است از جمله؛ این اقدامات اسکان مسافرانی است که به علت خرابی وسیله نقلیه یا تصادف در راه مانده بودند، 
که ضمن کمک به آن‌ها در زمینه اسکان، مقدمات رساندن آن‌ها به مرز‌ها نیز فراهم شد. 


وی اضافه نمود: همچنین در بحث هموارسازی راه‌ها به صورت گسترده به روکش آسفالت جاده‌های مهم و کلیدی منتهی به مرز‌ها اقدام کردیم و الحمدلله تا به حال توانسته‌ایم سطح خوبی از خدمات را به زوار گرامی ارائه کنیم. 


 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد