والیبال فینالیست شد، هندبال باخت؛

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| به‌روزرسانی؛ کسب ۲ نقره و ۴ برنز برای ورزشکاران ایران

کد خبر: 310165
|
17:41 - 1402/07/03
نسخه چاپی
بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| به‌روزرسانی؛ کسب ۲ نقره و ۴ برنز برای ورزشکاران ایران
روز دوم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ با پی‌گیری رقابت‌های ورزشی در هانگ‌ژوی چین آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از  خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع‌رسانی دانا به هانگ‌ژو؛ نوزدهمین دوره رویداد بازی‌های آسیایی در هانگ‌ژو از روز گذشته به شکل رسمی با پی‌گیری مسابقات مختلف در رشته‌های ورزشی متفاوت آغاز شده که امروز هم در روز دوم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، نمایندگان کاروان ورزشی کشورمان به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

بیش‌تر بخوانید؛
بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| به‌روزرسانی؛ کسب یک مدال نقره و برنز توسط زنان قایقران و پومسه‌رو

شمشیربازی؛ حذف ناباورانه پاکدامن و برنز رهبری

علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی شمشیربازی کشورمان با ۴ برد و یک باخت مرحله مقدماتی را پشت سرگذاشت. او در نخستین مبارزه برابر ممدوف از ازبکستان ۵ بر ۴ صاحب برتری شد، سپس به حریف عربستانی ۵ بر ۲ باخت. پاکدامن به مصاف هوتین از هنگ کنگ رفت و ۵ بر ۳ پیروز شد. وی حریف قزاقستانی و نپالی را ۵ بر ۲ شکست داد و به جمع ۳۲ ورزشکار برتر این مسابقات راه یافت. پاکدامن با قرار گرفتن در رده هفتم جدول رنکینگ در مرحله حذفی با قرعه استراحت روبرو شد. او در جمع ۱۶ بازیکن برتر با نفر دهم این جدول «شین چن پنگ» از چین روبرو شد و ۱۵ بر ۸ باخت و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

محمد رهبری در اولین بازی با نتیجه ۵ بر صفر مقابل نماینده کره شکست خورد. سپس مقابل نماینده ازبکستان با نتیجه ۵-۴ به برتری رسید. رهبری نماینده تایلند را نیز ۵-۲ مغلوب کرد و مقابل ویتنام هم ۵-۲ به پیروزی رسید. او در آخرین بازی مقابل حریف اردنی هم با نتیجه ۵ بر یک به پیروزی رسید تا هر دو شمشیرباز کشورمان به جدول ۳۲ نفره صعود کنند. رهبری در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یانگ ینگ یو از چین رفت و در حالی که از ناحیه زانو کمی آسیب دیده و از حریف خود عقب بود،  ۱۵ بر ۱۲ صاحب برتری شد و به جمع چهار نفر پایانی راه یافت و مدال برنزش را قطعی کرد.

محمد رهبری در مرحله نیمه نهایی شمشیربازی به مصاف حریفی از کره جنوبی رفت و با متحمل شدن شکست 25 بر 11 از صعود به فینال بازماند و به مدال برنز رسید.

تکواندو؛ نقره حاجی‌موسایی، کسب مدال برنز توسط نعمت‌زاده

مهدی حاجی‌موسایی در وزن 58- کیلوگرم، در نخستین دیدار خود به مصاف الیاس بن از بنگلادش رفت و در دو راند متوالی با نتایج مشابه 14 بر صفر از سد حریف خود گذشت و به مرحله بعد راه یافت. وی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف امونجون اوتاجانوف دارنده مدال برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ از ازبکستان رفت و در دیداری نزدیک در دو راند متوالی و با نتایج ۸ بر ۷ و ۷ بر ۶  به برتری رسید و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

حاجی‌موسایی در سومین دیدار خود در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف آیدین آلتی‌بایف از قرقیزستان رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۱ بر صفر و ۱۶ بر ۸ به پیروزی رسید و ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. او در دیدار نیمه نهایی برابر چنگ از چین با نتایج ۱۹ بر ۱۶، ۱۹ بر ۵ و ۱۷ بر ۲ در مجموع ۲ بر یک با برتری برابر نماینده چین به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو صعود کرد.

مهدی حاجی‌موسایی در فینال وزن ۵۸- کیلوگرم بازی‌های آسیایی هانگژو برابر جون جانگ حریف عنواندار از کره جنوبی به روی شیاپ چانگ رفت و راند اول ۵ بر ۴ و راند دوم ۴ بر ۴ در ۲ راند شکست خورد و به نشان نقره رسید.

در وزن 49- کیلوگرم زنان، مبینا نعمت‌زاده پس از استراحت در دور نخست، در دو راند متوالی و با نتایج 9 بر 5 و 14 بر 2 از سد ورونیکا گارسس از فیلیپین عبور کرد. نعمت‌زاده در مرحله یک‌چهارم نهایی در دو راند مقابل نماینده قزاقستان با نتایج ۱۳ بر ۴ و ۲۰ بر ۸ موفق شد به برتری برسد و ضمن راهیابی به نیمه نهایی وزن ۴۹- کیلوگرم بازی‌ها، مدال برنز خود را قطعی کرد. وی در این مرحله در راند اول ۱۴ بر ۱۰ و راند دوم نیز  با نتیجه ۲۵ بر ۸ «۵ اخطاره شدن» شکست خورد و به نشان برنز رسید.

روئینگ؛ ششمی محمودپور در قایقرانی و نقره ۴ نفره زنان

امیرحسین محمودپور در فینال A قایقرانی روئینگ یک‌نفره سنگین وزن مردان با زمان 7 دقیقه و 23 ثانیه و 97 صدم ثانیه ششم شد و به مدال نرسید. قایق‌های چین، ژاپن و هنگ‌کنگ به ترتیب اول تا سوم شدند. 

تیم قایقرانی روئینگ چهار نفره زنان با ترکیب نازنین ملایی، مهسا جاور، زینت نوروزی و فاطمه مجلل در رقابت با چین، اندونزی، قزاقستان و ویتنام با ثبت زمان ۶ دقیقه و پنجاه و یک ثانیه و هشتاد و دو صدم ثانیه پس از چین در جایگاه دوم ایستاد و با کسب عنوان نایب قهرمانی، مدال نقره را کسب کرد.

دوچرخه‌سواری؛ برنز پرتوآذر به رنگ طلا

در ادامه بازیهای آسیایی هانگژو از نخستین ساعات صبح مسابقات دوچرخه سواری کوهستان آغاز شد. در این رقابت فرانک پرتوآذر دوچرخه سوار ایران حضور داشت و با ۷ رکابزن دیگر رقابت سنگین و نزدیکی برگزار کرد. دو رکابزن چینی به نام‌های لی هونگ‌فنگ و ما کای‌ژیا و آلینا سرکولووا از قزاقستان رقبای اصلی پرتوآذر در این مسابقه بودند.

مسیر پرپیچ و خم مسابقه در کوهستان‌های هانگژو و شرجی و دمای بالا کار رکابزنان را دشوار کرده بود به گونه‌ای که رکابزن فیلیپینی در پایان دور دوم مسابقه از حال رفت. در این مسابقه دشوار و جذاب رکابزنان چینی با توجه به آشنایی مسیر و البته امتیاز میزبانی از ابتدا از بقیه پیش افتادند تا مدال‌های طلا و نقره را برای میزبان رزرو کنند. در پایان لی با حدنصاب یک ساعت و ۳۰ دقیقه و ۵۹ ثانیه مدال طلا گرفت و ما با ۵ دقیقه و ۴۶ ثانیه اختلاف نقره‌ای شد.

برای جایگاه سوم و کسب مدال برنز رقابت نفسگیر و نزدیکی میان پرتوآذر و آلینا از قزاقستان برگزار شد و در پایان ۴ دور رقابت جانانه دختر رکابزن ایران توانست رقیب قزاق خود را که رنک ۱ مسابقات را داشت پشت سر گذاشته و با اختلاف ۱۱ دقیقه و ۴۵ ثانیه مدال باارزش برنز را کسب کرده و نام خود را به تاریخ سنجاق کند.

مدال پرتوآذر نخستین مدال تاریخ دوچرخه سواری زنان ایران در بازیهای آسیایی است. این چهارمین مدال کاروان ایران در بازیهای آسیایی هانگژو محسوب می شود و جالب اینکه همانند ۳ مدال قبلی باز هم به نام زنان ایران ضرب شد تا هر ۴ مدال ایران تا این لحظه را دختران ایران زمین کسب کرده باشند.

 

تیراندازی؛ ناکامی تیراندازان در تفنگ ۱۰ متر

دومين روز مسابقات تيراندازي بازي هاي آسيايي به برگزاري رقابت هاي تفنگ بادي ١٠ متر مردان اختصاص داشت. اميرمحمدنكونام، پوريا نوروزيان و مهيار صداقت نمايندگان ايران در اين بخش از مسابقات بودند كه از صعود به مرحله نهايي باز ماندند.

در پايان رقابت هاي مقدماتي اين بخش از مسابقات تيراندازي كه با حضور ٦٨ تيرانداز برگزار شد، پوريا نوروزيان با ٦٢٩٠٢ امتياز در جايگاه دهم قرار گرفت ، امير محمد نكونام با ٦٢٨.٨ امتياز در جايگاه دوازدهم ايستاد و مهيار صداقت هم صاحب رده هفدهم شد، وي با ٦٢٧.٦ امتياز در اين جايگاه ايستاد.

بدين ترتيب ملي پوشان تيراندازي ايران از صعود به مرحله نهايي بازماندند. در رده بندي تيمي هم تيم تفنگ بادي ١٠ متر مردان با مجموع ١٨٨٥.٦ امتياز بعد از چين، هند و كره جنوبي در رده چهارم ايستاد.

جودو؛ حذف فتحی‌پور و بربط

مریم بربط در وزن 70- کیلوگرم بانوان در دیدار نخست از سد «آناستازیا مایاکوا» از ازبکستان گذشت. بربط در این دیدار با دو امتیاز وازاری موفق به ایپون حریف خود شد. بربط در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف «گلنازا ماتنیازوا» دیگر نماینده ازبکستان رفت  و ایپون شد و به جدول شانس مجدد رفت. وی در شانس مجدد، مقابل نیام باتسوری از مغولستان در حالی که با امتیاز وازاری از حریف جلو بود  ضربه فنی شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

مهدی فتحی‌پور در وزن 81- کیلوگرم، در مبارزه نخست خود به مصاف «سحن سجاد قانم» از عراق رفت و موفق شد در مقابل حریف خود به برتری دست یابد. در این مسابقه سنگین امتیازی رد و بدل نشد، اما حریف عراقی با دریافت سه اخطار کم‌کاری بازنده مسابقه شد. فتحی‌پور در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف «اگور نوول گربکوف» از بحرین رفت و ایپون شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

شنا؛ ناکامی نمایندگان ایران در صعود به فینال

در دومین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو هومر عباسی در مقدماتی ماده ۵۰ متر کرال پشت مدت زمان ۲۶.۳۲ ثانیه شنا کرد و با ایستادن در جایگاه ۱۵ به کار خود پایان داد. سامیار عبدلی در ماده ۵۰ متر آزاد با ثبت زمان ۲۲.۸۰ ثانیه رکورد ملی این ماده را جابجا کرد و در مجموع در رده ۱۰ قرار گرفت. متین سهران دیگر نماینده ایران در ماده ۵۰ متر آزاد با زمان ۲۳.۷۰ در جایگاه ۱۵ قرار گرفت.

تنیس؛ پایان کار نمایندگان ایران با حذف مقیمی

در دومین روز بازی‌های آسیایی هانگژو، رقابت تنیس انفرادی مردان برگزار شد و  نماینده ایران مقابل حریف خود شکست خورد. سینا مقیمی که در دور اول استراحت داشت، در دور دوم به مصاف تونگ وو از چین‌تایپه رفت و با نتیجه ۲ برصفر مغلوب شد. مقیمی ست اول را ۶ بر ۲ و ست دوم را ۶ بر یک واگذار کرد.

روز گذشته هم مشکات الزهرا صفی، ملی‌پوش تنیس ایران پس از استراحت در دور اول، برابر جوآنا گارلند از چین‌تایپه قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. به این ترتیب کار نمایندگان تنیس ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو به پایان رسید. 

والیبال؛ صعود سروقامتان ایران به فینال برای ششمین بار

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو امروز (دوشنبه سوم مهر) با دو دیدار پیگیری می‌شود که تیم ملی والیبال ایران در این چارچوب به مصاف قطر رفت. شاگردان بهروز عطایی در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۲ به پیروزی رسیدند تا برای ششمین بار به دیدار نهایی بازی‌های آسیایی راه یابد.

امیرحسین اسفندیار، شهروز همایونفرمنش، سیدمحمد موسوی، محمد ولی‌زاده، امین اسماعیل‌نژاد، محمدطاهر وادی و محمدرضا حضرت‌پور ترکیب شروع کننده تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه بودند. در دیگر مسابقه نیمه‌نهایی تیم‌های چین و ژاپن به مصاف یکدیگر می‌روند و برنده این مسابقه حریف ایران در فینال خواهد شد.

تیم‌های چین‌تایپه و بحرین در نخستین مسابقه امروز والیبال بازی‌های آسیایی برای رتبه یازدهم به مصاف یکدیگر رفتند و چین‌تایپه با شکست سه بر یک حریف در این جایگاه مسابقات قرار گرفت. امیرحسین اسفندیار با کسب ۱۹ پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن این دیدار را از آن خود کرد و یوسف اوقلاف. با ۹ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن قطر در این مسابقه بود.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه ۷۵ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۴۲ پوئن در حمله، ۹ امتیاز در دفاع، ۶ پوئن سرویس و ۱۸ امتیاز از اشتباهات بازیکنان حریف بود. بازیکنان تیم ملی قطر نیز در مجموع ست‌های این مسابقه ۶۲ امتیاز کسب کردند که شامل ۳۱ امتیاز حمله، ۸ دفاع، یک پوئن سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.

چین حریف فینال والیبال ایران شد

مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو امروز (دوشنبه سوم مهر) با دو دیدار پیگیری شد.
در نخستین دیدار نیمه نهایی، تیم ملی والیبال ایران به مصاف قطر رفت و سه بر صفر به پیروزی رسید تا اولین تیم حاضر در فینال مشخص شود.
در دومین مسابقه تیم‌های چین و ژاپن به رقابت پرداختند که در این دیدار چینی‌ها با نتیجه سه بر صفر پیروز شده و به عنوان حریف ایران در دیدار فینال معرفی شدند.
در این دیدار چینی‌ها با نتایج 25 بر 15، 25 بر 20 و 25 بر 21 حریف را شکست دادند.
تیم ملی ژاپن از ساعت 10 برای تعیین مقام سوم و چهارم به مصاف قطر خواهد رفت و در دیدار فینال از ساعت 15 (۱۹ به وقت محلی) تیم چین برابر ایران قرار می‌گیرد.

فوتبال؛ رویارویی تیم امید ایران با تایلند در یک‌هشتم

دو تیم ملی فوتبال امید ایران و مغولستان در سومین دیدار خود از گروه دوم بازی‌های آسیایی هانگژور دیروز به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی پر گل ۳ بر صفر شاگردان عنایتی پایان رسید. به این ترتیب ایران به عنوان صدرنشین بالاتر از عربستان به مرحله حذفی صعود کرد.

تیم فوتبال امید ایران باید در دیدار بعدی خود چهارشنبه (۵ مهر) به مصاف تیم امید تایلند برود. تایلند در دور گروهی بعد از کره جنوبی و بحرین در رده سوم قرار گرفت و به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم راهی دور حذفی شد. از این گروه کویت با قرار گرفتن در رده چهارم حذف شد و تایلند به عنوان تیم سوم صعود کرد و اکنون باید برابر ایران قرار گیرد.

برنامه یک هشتم نهایی

چین - قطر یا فلسطین

ایران - تایلند 

کره جنوبی - قرقیزستان

هنگ کنگ یا ازبکستان- اندونزی

هند - عربستان

هنگ کنگ یا ازبکستان- ژاپن

ژاپن - فلسطین- میانمار

کره شمالی - بحرین

در دوره قبل ایران در یک هشتم نهایی برابر کره جنوبی ۲ بر صفر باخت و حذف شد و نهایت در رده سیزدهم قرار گرفت. باید دید این بار ایران می تواند یه جمع هشت تیم برتر برسد و کار دشواری برای شکست دادن تایلند نخواهد داشت.

بسکتبال ۳×۳؛ شکست ایران مقابل کره‌جنوبی

در نخستین روز از رقابت‌های بسکتبال ۳X۳ بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، ظهر امروز (دوشنبه) ۳ مهر ۱۴۰۲ تیم ملی ایران در دیدار مقابل کره‌جنوبی با نتیجه ۲۱ - ۱۲ شکست خورد.

احسان دلیرزهان، محمدمهدی رحیمی، علیرضا شریفی و امیرحسین یازرلو ترکیب تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را تشکیل داده‌اند. تیم ملی ایران در گره B این رقابت‌ها با تیم‌های کره‌جنوبی، مالدیو، ژاپن و ترکمنستان هم‌گروه است.

تنیس‌روی‌میز؛ پایان کار رقابتهای تیمی با برنز تاریخی

تیم ملی تنیس روی میز با قبول شکست مقابل کره جنوبی به مدال برنز بازی های آسیایی دست یافت. تیم ملی تنیس روی میز کشورمان که ردزوز گذشته یک پیروزی تاریخی رقم زده و با شکست ژاپن مدال برنز خود را قطعی کرده بود، امروز برای صعود به فینال به مصاف کره جنوبی رفت و ۳ بر صفر نتیجه را واگذار کرد.

همانند بازی روز گذشته نیما عالمیان نخستین بازیکن تیم ملی بود که به میدان رفت و در حالی که شانس برد مقابل حریف خود را داشت ۳ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد.
در دومین مسابقه نوشاد مقابل بازیکن کره ای قرار گرفت‌. او هم همانند برادرش بازی خوبی را انجام داد و در یک جدال نزدیک ۳ بر ۲ مغلوب حریفش شد.

امیرحسین هدایی سومین ملی پوش کشورمان مقابل پارک کره ای قرار گرفت و او هم ۳ بر صفر بازنده شد.

بدین ترتیب تیم ملی تنیس روی میز کشورمان پس از ۶۵ سال به مدال برنز بازی‌های آسیایی دست یافت.

هدایت تیم ملی کشورمان را در این مسابقات جمیل لطف الله نسبی برعهده داشت. رقابت‌های انفرادی و دوبل از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد.

شطرنج؛ ادامه کار نمایندگان ایران در دور چهارم

در دور سوم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو که از ساعت ۱۵ امروز به وقت محلی با حضور سه نماینده ایران آغاز شد، ملی پوشان کشورمان با یک تساوی و دو شکست به کار خود پایان دادند. 

سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو مقابل نگربک کلزی بک از قزاقستان به تساوی دست یافت. 

در دیدار دیگر امروز سوپر استاد بزرگ سید محمدامین طباطبایی در یک‌رقابت سخت و نفس‌گیر مقابل عبدالستاروف از ازبکستان(قهرمان اسبق بازی های سریع جهان) متحمل شکست شد.

همچنین در بخش بانوان استاد بزرگ مبینا علی نسب مقابل سکاندار ارنه از اندونزی متحمل شکست شد.

در ادامه مسابقات شطرنج بازی های آسیایی هانگژو، از ساعت ۱۷ به وقت چین رقابت های دور‌ چهارم با حضور سه نماینده ایران در بخش مردان‌ و زنان آغاز شد. 

در این مرحله پرهام مقصودلو و مبینا علی نسب به پیروزی‌ دست یافتند و‌ امین طباطبایی به تساوی‌ رسید. 

سوپر استاد بزرگ سید محمدامین طباطبایی مقابل آرجون اریگاسی از هند به تساوی رضایت داد. 

سوپر استاد بزرگ پرهام مقصودلو توانست یامادا از ژاپن را شکست دهد و با انگیزه مضاعف به استقبال دور بعدی برود‌‌. 

همچنین استاد بزرگ مبینا علی نسب توانست با کسب پیروزی مقابل چواهم ساکول از تایلند دور‌ چهارم را با برد پشت سر بگذارد. 

مسابقات شطرنج در بخش انفرادی فردا نیز پیگیری خواهد شد.

هندبال؛ شکست تیم ملی مقابل سامورایی‌ها

تیم ملی هندبال ایران در دومین دیدار خود در بازی‌های آسیایی هانگژو با نتیجه ۳۳ بر ۲۱ به شکست خورد.

تیم ملی هندبال ایران که در نخستین دیدار این تیم در  نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با شروعی فوق‌العاده مغولستان را با نتیجه ۵۰ بر ۱۶ شکست داده بود، در دومین بازی برابر ژاپن به میدان رفت.

یونس آثاری، محمدمهدی بهنام نیا، افشین صادقی، میلاد قلندری، مجتبی حیدرپور، حسین جهانی، یاسین کبیریان جو، محمدرضا کاظمی، علی کوهزاد، شهاب صادق زاده، محمدرضا اورعی، علی رحیمی کازرونی، مهران رهنما، محمد سیاوشی، کیارش طاهری و رضا یادگاری ترکیب تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی را تشکیل می‌دهند.

تیم ملی هندبال ژاپن بعد از المپیک ۲۰۲۰ که به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ یک سال به تعویق افتاد، در هیچ رویداد آسیایی اعم از ملی و باشگاهی شرکت نکرده است و باتوجه به این موضوع، تیمی ناشناخته برای شاگردان وویوویچ محسوب می‌شد.

ایران بازی را خوب شروع کرد و در ثانیه ۵۹ حسین جهانی نخستین گل را برای ما به ثمر رساند اما «بایگ اِی» شماره ۱۴ ژاپنی‌های بلافاصله بازی را به تساوی کشاند. در ادامه نیز ایران در دقایقی از حریف پیش افتاد اما سامورایی‌ها رفته رفته نبض بازی را به دست گرفته و ضمن دفاع مستحکم، با ضدحملات سریع موفق شدند با برتری ۱۳ بر ۸ در نیمه نخست به رختکن بروند.

ایران نیمه دوم را با گل سیاوشی آغاز کرد اما ژاپنی‌ها با روحیه‌ای بهتر در نهایت با نتیجه ۳۳ بر ۲۱ تیم کشورمان را مغلوب کردند.

شاگردان وویوویچ باید ۲۷ سپتامبر در بازی بعدی خود به مصاف تیم ملی عربستان بروند.

هندبال ایران تاکنون در ۶ دوره از بازی‌های آسیایی شرکت کرده که حاصل آن یک برنز و نقره بوده است. اولین حضور هندبالیستهای ایرانی به بازیهای آسیایی سئول کره جنوبی برمیگردد که در آن دوره در رده پنجم ایستادند. آنها بعد از دو دوره غیبت در بازیهای آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک چهارم شدند.

مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه اولین مدال هندبال ایران در ادوار باز‌ی‌های آسیایی بود. هندبالیست‌های ایران بعد از آن در گوانگژو خوش درخشیدند و به فینال مسابقات راه یافتند. ملی‌پوشان در فینال مقابل کره شکست خوردند و به مدال نقره رسیدند. تیم ایران در دوره‌های بعدی بازی‌های آسیایی اینچئون و جاکارتا افت کرد و به ترتیب جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داد.

ملی‌پوشان ایران در آخرین دوره قهرمانی آسیا بعد از چند سال افت در آسیا و غیبت در قهرمانی جهان چهارم شدند و جواز حضور در قهرمانی جهان را کسب و با این نتیجه توانستند نظر ستاد بازی‌های آسیایی را جلب کنند.

گروه‌بندی هندبال در بازی‌های آسیایی هانگژو:

گروه A: چین - کویت - تایلند

گروه B: قطر - کره جنوبی - هنگ‌کنگ

گروه C: بحرین - ازبکستان – قزاقستان

گروه D عربستان - ایران - مغولستان- ژاپن

رضا یادگاری تنها لژیونر تیم ملی است که در مجارستان بازی می‌کند و در هانگژو حاضر شده است. احمد اروعی و پویا نوروزی نژاد از باشگاه‌های رومانی و آلمان مجوز شرکت در این رقابت‌ها را نگرفتند و به گفته علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، باشگاه‌های مذکور درباره اروعی و نوروزی‌نژاد خلف وعده کردند.

روح‌الله اکرمی‌نیا به عنوان سرپرست، وسلین وویوویچ به عنوان سرمربی، حمید صادقی شاهنشین و شهداد مرتجی به عنوان مربی و علی بخشی به عنوان ماساژور کادرفنی تیم ملی هندبال در این بازی‌ها هستند.

والیبال ساحلی؛ حضور تیم ب در جمع چهار تیم برتر؛ تیم الف پنجم شد

مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های والیبال ساحلب امروز (دوشنبه سوم مهر) با چهار دیدار پیگیری شد که تیم‌ ملی والیبال ساحلی ایران ب (عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی) به مصاف اندونزی یک رفت و دو بر یک این تیم را شکست داد.
ملی‌پوشان ساحلی کشورمان در ست نخست 21 بر 14 مغلوب حریف خود شدند، اما در دو ست بعدی این مسابقه با امتیازهای 21 بر 15 و 15 بر 12 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه‌نهایی و چهار تیم برتر راه یافت.
اندونزی یک عنوان نایب قهرمانی دوره قبل بازی‌های آسیایی را در پرونده کاری خود داشت و با پذیرش این شکست، به مقام پنجمی مشترک این دوره از مسابقات اکتفا کرد.
تیم ملی ب والیبال ساحلی ایران فردا (سه‌شنبه چهارم مهرماه) در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف چین یک می‌رود.

تیم ملی الف والیبال ساحلی ایران پنجم‌ شد
 تیم ملی والیبال ساحلی الف ایران در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف قطر رفت و در دو ست این مسابقه 21 بر 17 و 21 بر 19 مغلوب مدافع عنوان قهرمانی شد تا با کسب رتبه پنجم مشترک به کار خود در این بازی‌ها پایان دهد.
تیم ملی والیبال ساحلی ایران الف (بهمن سالمی – سینا شوکتی) در مرحله مقدماتی موفق به شکست تاجیکستان، عمان دو و ماکائو دو شد تا به عنوان صدرنشین گروه به مرحله حذفی صعود کند.
این تیم در مرحله نخست حذفی موفق به شکست ژاپن شد تا در جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها قرار گیرد، اما به رغم تلاش بسیار زیاد، ملی‌پوشان مقابل قطر نتیجه را واگذار و به رتبه پنجمی اکتفا کردند.

هدایت تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران در این بازی‌ها را حمید موحدی به عنوان سرمربی برعهده دارد.

 

بوکس؛ شه‌بخش و رمضان‌پور‌ فردا روی رینگ می‌روند

رقابت‌های‌ بوکس بازی‌های‌ آسیایی از روز یکشنبه در سالن ژیمناستیک‌ شهر هانگژو آغاز شده.
این مسابقات در7 وزن برگزار‌ می‌شود‌ و تیم ایران با 5 بوکسور در این رویداد حاضر شده است.
فردا سه‌شنبه و در رقابت‌های‌ نوبت صبح، دانیال‌ شه‌بخش‌ در وزن ۵۷ کیلوگرم به مصاف "لی یو پنگ" از چین می‌رود. این مبارزه از ساعت ۱۱ به وقت تهران آغاز خواهد شد.
سپس از ساعت ۱۱:۴۵ دقیقه به وقت تهران، ایمان‌ رمضان‌پور در وزن ۹۲+ کیلوگرم با "جو تائه‌ یون" از کره‌جنوبی‌ مصاف خواهد داد.
روز گذشته در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، علی‌ حبیبی‌نژاد‌ در گام نخست مقابل "سین‌ سیری" قهرمان آسیا از تایلند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.
سیدشاهین موسوی و طوفان شریفی دیگر نمایندگان ایران در این مسابقات هستند که طی روزهای آتی به‌ میدان‌ می‌روند.
حسین نهرودی سرمربی‌ و همایون امیری مربی تیم ملی بوکس در این مسابقات هستند.

ووشو؛ قطعی شدن برنز شهربانو منصوریان؛ دو ناک اوتی در یک دقیقه

نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ووشو زنان ایران در بازی‌های آسیایی مقابل حریف خود به برتری دست یافت و راهی نیمه‌نهایی شد.

در روز دوم پیکارهای ووشو بازی‌های ووشو بازی‌های آسیایی هانگژو، شهربانو منصوریان نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ساندا زنان ایران به مصاف “گوزل رحمدوفا” از ترکمنستان رفت.

نماینده کشورمان در این دیدار موفق شد حریف خود در کمتر از یک دقیقه ناک اوت کند و راهی مرحله نیمه‌نهایی این وزن شود. منصوریان با این برد نیز مدال برنز خود را قطعی کرد.

 

 

صبری با ناک اوت حریف مدال برنز خودش را قطعی کرد

نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم ووشو ایران در بازی‌های آسیایی مقابل دومین حریف خود به برتری دست یافت و راهی نیمه‌نهایی شد.

در روز دوم پیکارهای ووشو بازی‌های ووشو بازی‌های آسیایی هانگژو، یوسف صبری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم ساندا مردان ایران به مصاف “عزیزبک ایسروئیلوف” از ازبکستان رفت.

صبری ضمن کسب برتری در این دیدار با ناک‌اوت کردن حریف خود، راهی مرحله نیمه‌نهایی این پیکارها شد. نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم ایران با این برتری مدال برنز خود را قطعی کرد.

پیش از این دیدار شهربانو منصوریان مقابل “گوزل رحمدوفا” از ترکمنستان به برتری دست یافته و مدال برنز خود را قطعی کرده بود.

فوتبال؛ سامان فلاح دیدار بعدی امیدها را از دست داد

سامان فلاح مداف تیم امید که در دیدار مقابل مغولستان دچار مصدومیت شد و نتوانست به بازی ادامه دهد، در مسابقه بعدی نیز امکان حضور ندارد.

البته معاینات و بررسی های پزشکی درباره وضعیت مدافع تیم امید کشورمان هنوز به اتمام نرسیده تا طول درمانش به صورت قطعی اعلام شود.

 

نمایندگان کاروان اعزامی ورزش ایران امروز در رشته‌های دوچرخه‌سواری، تکواندو، والیبال، شمشیربازی، تیراندازی، قایقرانی، تنیس، جودو، شنا، تنیس‌روی‌میز، والیبال ساحلی، هندبال، ووشو، بسکتبال ۳*۳ و شطرنج مسابقه می‌دهند.

این خبر ادامه خواهد داشت...