امام جمعه اسلام آبادغرب:

شهدای انقلاب اسلامی برای ما هویت ساز شدند

کد خبر: 310178
|
17:37 - 1402/07/06
نسخه چاپی
شهدای انقلاب اسلامی برای ما هویت ساز شدند
امام جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: شهدای انقلاب اسلامی برای ما هویت‌ساز شدند، آیندگان وقتی بخواهند هویت ما را در این دوره قضاوت کنند حتماً دفاع مقدس و روحیه شهادت‌طلبی ملت ما را لحاظ خواهند کرد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت‌الاسلام روح‌الله زمانی موسوی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس با رشادت شهدا، ایثارگران و رزمندگان معنا پیدا می‌کند برهمین اساس باید مقام والای شهدا را بشناسیم و درک کنیم.

 

وی افزود: این فرموده امام راحل مبنی بر اینکه شهید نظر می‌کند به وجه الله، ریشه در آیات و روایات دینی ما دارد به این معنا که شهدا از تمام مادیات و زندگی دنیوی روی برگرداندند و به سوی خداوند شتافتند.

 

حجت‌الاسلام زمانی موسوی عنوان کرد: شهدای انقلاب اسلامی برای ما هویت‌ساز شدند، آیندگان وقتی بخواهند هویت ما را در این دوره قضاوت کنند حتماً دفاع مقدس و روحیه شهادت‌طلبی ملت ما را لحاظ خواهند کرد که بخش کوچکی از نورافشانی و هویت‌بخشی شهدا است.وی افزود: روحیه شهادت طلبی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مانع نفوذ دشمن و سبب کور شدن چشم طمع دشمنان به انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم دفاع مقدس را خوب معرفی کنیم باید به زندگی‌نامه و سیره شهدا توجه ویژه داشته باشیم و از شهدا مدد بگیریم.

 

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری دررابطه با توجه به زندگی‌نامه «شهید صدرزاده» از شهدای مدافع حرم، اذعان کرد: همه کسانی که در جبهه تبلیغ و جهاد تبیین هستند «کتاب سرباز روز نهم» درباره زندگی‌نامه و سیره این شهید والامقام را مطالعه کنند زیرا افرادی که کمبود امکانات را مانع کار فرهنگی می‌دانند و کار را رها می‌کنند یا ناقص انجام می‌دهند از شخصیت والای شهید صدرزاده یاد می‌گیرند که با وجود کمترین امکانات و فقدان نیرو می‌توان بسیاری از کارهای بزرگ را انجام داد.

 

حجت‌الاسلام زمانی موسوی خاطرنشان کرد: در طول سال‌هایی که برای گرامی‌داشت دفاع مقدس فعالیت شده باید نسبت به گرامی‌داشت عملیات مرصاد اهتمام بیشتری صورت می‌گرفت و مسئولان مختلف اداری، اجرایی و نظامی باید نسبت به این واقعه تاریخی تبیین و روشنگری کنند زیرا جنگ این فرقه منفور هنوز علیه ملت ایران ادامه دارد.

 

وی عنوان کرد: ابعاد مختلف عملیات مرصاد و جنایات منافقین باید بیشتر برای نسل جدید معرفی شود زیرا دانش‌آموزان و دانشجویان ما شناخت کافی نسبت به اتفاقات قبل و بعد از عملیات مرصاد ندارند.

 

امام جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: هجمه‌هایی که منافقین چه در جنگ سخت و چه در جنگ نرم با پشتیبانی استکبار علیه انقلاب داشته‌اند، هنوز ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: در برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی باید توجه ویژه‌ای به این مهم شود و در یادمان مرصاد هم باید زمینه و زیرساخت‌های لازم برای جهاد تبیین فراهم شود.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد