صعود بسکتبال سه و پنج نفره به مرحله بعدی؛

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| کولاک ووشو با ۲ طلا و ۳ نقره/ تکواندو باز هم نقره گرفت!

کد خبر: 310181
|
16:52 - 1402/07/06
نسخه چاپی
بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| کولاک ووشو با ۲ طلا و ۳ نقره/ تکواندو باز هم نقره گرفت!
روز پنجم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ با پی‌گیری رقابت‌های ورزشی در هانگ‌ژوی چین آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از  خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع‌رسانی دانا از هانگ‌ژو؛ نوزدهمین دوره رویداد بازی‌های آسیایی در هانگ‌ژو از روزهای گذشته به شکل رسمی با پی‌گیری مسابقات مختلف در رشته‌های ورزشی متفاوت آغاز شده که امروز هم در روز پنجم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، نمایندگان کاروان ورزشی کشورمان به رقابت با حریفان خود خواهند پرداخت.

بیش‌تر بخوانید؛
بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| نقره ناب کیانی در ووشو/ برد تیم فوتبال امید با گلزنی سرخابی‌ها

بسکتبال؛ پیروزی تیم ملی مقابل عربستان و صعود به مرحله حذفی

ظهر امروز (پنج‌شنبه - ۶ مهر ۱۴۰۲) در ادامه مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، تیم ملی پنج نفره ایران موفق شد در دومین بازی خود از این رقابت‌ها مقابل عربستان به پیروزی دست یافته و صعود خود به دور بعد این رقابت‌ها را قطعی کند. شاگردان هاکان دمیر در این دیدار کوارترهای اول و سوم را ۱۱-۲۱ و ۱۰-۲۳ بردند تا با وجود تساوی ۱۷-۱۷ در کوارتر دوم و شکست ۲۸-۲۰ در کوارتر چهارم، نهایتا با نتیجه ۸۱ - ۶۶ عربستان را شکست داده و دومین برد خود در بازی‌های رسمی با هدایت این سرمربی ترک را جشن بگیرند.

تیم ملی ایران در بازی نخست خود با نتیجه ۸۱ - ۵۷ مقابل تیم ملی امارات متحده عربی به پیروزی رسیده بود. تیم ملی ایران در آخرین بازی خود از دور گروهی این مسابقات، برای تثبیت صدرنشینی به مصاف تیم ملی قزاقستان می‌رود. این دیدار روز شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

بسکتبال سه‌نفره؛ صعود تیم ملی با برتری مقابل ترکمنستان

در ادامه رقابت‌های بسکتبال ۳ نفره هم تیم ملی ایران در چهارمین بازی خود به مصاف ترکمنستان رفت که در یک تقابل سخت، با نتیجه ۱۹ - ۱۳ به پیروزی دست یافت تا صعودش به دور بعد مسابقات قطعی شود. پس از برگزاری بازی تیم‌های ژاپن-مالدیو و کره‌جنوبی-ترکمنستان، مشخص خواهد شد که تیم ملی ایران در چه رتبه‌ای قرار می‌گیرد، اگر ایران دوم گروه B شود با سوم گروه C بازی می‌کند و در صورتی که سوم گروه B شود، با دوم گروه C دیدار می‌کند. این مسابقه برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی برگزار خواهد شد. ایران اگر اول شود، مستقیم صعود می‌کند.

تنیس‌روی‌میز؛ حذف تنها دختر ایران در دهکده، پیروزی برادران عالمیان در دوبل، صعود نوشاد و امیرحسین به یک‌هشتم

شیما صفایی تنها بانوی پینگ‌پنگ‌باز ایران به بازی‌های آسیایی، در دور نخست بخش انفرادی به مصاف ««هینا هایاتا» از ژاپن رفت و مقابل نفر 9 رنکینگ جهانی 4 بر صفر (11 بر یک، 11 بر 4، 11 بر 6 و 11 بر 3) شکست خورد و حذف شد.

بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو ,

در پنجمین روز بازی های آسیایی هانگژو، جدول دونفره تنیس روی میز مردان برگزار شد و تیم برادران عالمیان موفق به شکست حریفش شد. تیم نوشاد و نیما عالمیان پس از استراحت در دور اول، در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل تایلند با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید.

مرحله یک هشتم نهایی جدول دونفره فردا (جمعه ) برگزار می‌شود و تیم ایران با چین‌تایپه به رقابت می‌پردازد. نتیجه بازی به شرح زیر است:

مرحله یک شانزدهم نهایی جدول دونفره

تیم نوشاد و نیما عالمیان از ایران ۳ - تیم تانچاروئن و پاداساک از تایلند صفر

امتیاز بازی: ۱۱ - ۸، ۱۴ - ۱۲ و ۱۲ - ۱۰

در پنجمین روز بازی‌های آسیایی، رقابت جدول انفرادی مردان برگزار شد و نوشاد عالمیان موفق به شکست حریف عربستانی خود شد. در مرحله شانزدهم نهایی، نوشاد عالمیان با نتیجه ۴ بر ۱ بازیکن عربستانی را از پیش رو برداشت. نوشاد در مرحله یک سی و دوم نهایی استراحت داشت.

هدایی هم به یک هشتم راه یافت

در ادامه مسابقات تنيس روي بازي هاي آسيايي در مرحله يك شانزدهم نهايي بخش انفرادي، امير حسين هدايي به مصاف "ايساگ كونگ" از سنگاپور رفت و با نتيجه ٤ بر ٢ به برتري دست يافت. هدايي كه روز گذشته حريف تاجيكستاني را شكست داده بود، با كسب برتري در رقابت امروز به مرحله يك هشتم نهايي صعود كرد.  هدايي در اين مرحله با برنده بازی "ظهور فیضان" از پاکستان و "لی یانگ جو" از چین تایپه رقابت خواهد داشت.

تکواندو؛ نقره سلیمی، حذف توکلی

رقابت های تکواندو بازیهای آسیایی هانگژو در حالی در سالن لینان اسپرت امروز به کار خود خاتمه می دهد که متاسفانه سیستم کامپیوتری آن در امتیاز دهی مبارزات که از اولین روز رقابت ها نقص هایی داشت همچنان لاینحل باقی ماند.

وجود سنسورهای حساس بر روی هوگو و روی پای تکواندو کاران که به هنگام زدن ضربات بر حریف باعث روشن شدن چراغهای امتیاز دهی می شود از ابتدای مسابقات کیوروگی دچار ایرادات فنی فراوانی بود بطوریکه این نقص بارها باعث امتیاز دهی به تکواندو کاران و اعتراض کوچ ها و بازبینی فیلم توسط داوران و پاک‌کردن امتیازات وارده و توقف پی در پی مسابقات میشد که این موضوع شائبه جانبداری از برخی تکواندو کاران را ایجاد می کرد.

اگر چه انتظار می رفت این نواقص سخت افزاری سیستم داوری تا پایان رقابت ها اصلاح و برطرف شود ولی متاسفانه تا روز آخر مسابقات ما هنوز شاهد این مشکل هستیم.

حذف توکلی در مبارزه دوم

در رقابت‌های وزن ۶۷+ کیلوگرم بانوان، آناهیتا توکلی در دیدار نخست در دو راند متوالی و با نتایج ۹ بر ۲ و ۷ بر ۲ از سد الینه آلورا کریستیه از فیلیپین گذشت. توکلی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف اسوتلانا اوسیپوا دارنده مدال طلا و نقره جهان از ازبکستان رفت و در دیداری نزدیک با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریف خود شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. توکلی ابتدا در راند نخست با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب حریف خود شد، اما راند دوم را یک بر صفر با پیروزی به پایان رساند. در راند سرنوشت‌ساز سوم توکلی با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف خود شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سلیمی هم نقره گرفت

آرین سلیمی نیز در وزن ۸۰+ کیلوگرم در دور نخست به مصاف ساموئل توماس هارپر موریسون از فیلیپین رفت  و در دور اند متوالی و با نتایج ۱۹ بر ۷ و ۱۵ بر ۹ مقابل حریف خود به برتری دست یافت. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف اناس صادق از اردن رفت و در دو راند متوالی و با نتایج ۱۲ بر ۹ و ۶ بر ۴ از سد حریف خود گذشت و ضمن صعود به دیدار نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. سلیمی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف منگ لی دارنده مدال نقره المپیک جوانان ۲۰۱۸ و نایب قهرمان جوانان جهان از چین تایپه رفت. وی که برای رسیدن به این مرحله حریفانی از کشورهای فیلیپین و اردن را شکست داده بود در راند اول ۱۴بر۱۰ پیروز شد و راند دوم را هم در حالیکه تکواندو کار چین تایپه ای به شدت از سوی تماشاگران تشویق می شد ۱۶بر۱۳ برنده شد تا راهی فینال شود. وی در فینال وزن ۸۰+ کیلوگرم رقابت های تکواندو بازی های آسیایی هانگژو برابر سونگ ژائوژیانگ از چین به روی شیاپ چانگ رفت و راند اول ۱۷ بر ۱۱ باخت، در راند دوم ۱۹ بر ۱۳ به برتری رسید و در راند سوم ۲۱ بر ۱۵ راند را واگذار کرد و به نشان نقره رسید.

تیم ملی تکواندو کشورمان تاکنون 3 نقره و 5 برنز توسط مرجان سلحشوری در بخش پومسه برنز و در بخش کیوروگی یا همان مبارزه توسط علیرضا حسینی پور و‌ مهدی حاجی موسایی و آرین سلیمی نقره و توسط متین رضایی، مهران برخورداری، مبینا نعمت زاده، ملیکا میرحسینی وکیلی موفق به کسب مدال برنز شده است.

دوچرخه‌سواری؛ برنزی که از دست رفت!

در پنجمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو، رقابت دوچرخه‌سواری پیست برگزار شد و نماینده ایران در ماده اومنیوم موفق به گرفتن مدال برنز نشد. علی لبیب در ماده اومنیوم با امتیاز ۱۳۱ در ابتدا چهارم بود اما سپس سایت بازی‌ها امتیازات را تغییر داد و لبیب در رده چهارم قرار گرفت. رکابزن امارات جایگزین رکابزن ایران شد.رکابزنان ژاپن و هنگ‌کنگ به ترتیب اول و دوم شدند. ۱۴ رکابزن در ماده اومنیوم به رقابت پرداختند که رکابزن هند مسابقه را تمام نکرد.

نتایج رکابزن ایران به شرح زیر است:

ماده اول اومنیوم - اسکرچ: علی لبیب در رده دهم این ماده قرار گرفت.

ماده دوم اومنیوم - تمپو: علی لبیب در این ماده ششم شد.

ماده سوم اومنیوم - دور حذفی: علی لبیب در این ماده ششم شد.

ماده چهارم اومنیوم - دور امتیازی: علی لبیب در این ماده سوم شد.

مجموع چهار ماده : با ۱۳۱ امتیاز مدال برنز گرفت.

 

شمشیربازی؛ قناعت سابر تیمی به برنز

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف تیم هنگ‌کنگ رفت و در حالی که از حریف ۳۰ بر ۲۵ نیز عقب افتاده بود، اما در نهایت به پیروزی ۴۵ بر ۳۹ رسید و راهی مرحله بعدی شد. تیم ایران در مرحله نیمه نهایی مقابل تیم چین قرار گرفت و با نتیجه ۴۵ بر ۴۱ شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد. محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهر ارسباران و علی پاکدامن ملی‌پوشان ایران در این رقابت بودند.

ووشو؛ ۲ طلا و ۳ نقره برای ایران

الهه منصوریان به مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو بسنده کرد. پنجمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو صبح امروز با برگزاری فینال اوزان مختلف رشته ووشو آغاز شد.

در فینال وزن 52- کیلوگرم زنان، الهه منصوریان ملی‌پوش کشورمان به مصاف «یائه یائو لی» دارنده طلای دوره قبلی بازی‌ها از چین رفت و با شکست مقابل نماینده کشور میزبان، به مدال نقره بسنده کرد.

بدین ترتیب منصوریان که صاحب عنوان قهرمانی جهان است، سومین مدال ووشوی ایران در این بازی‌ها را کسب کرد. پیش از این زهرا کیانی به مدال نقره و شهربانو منصوریان به مدال برنز رسیده بودند.

پناهی هم صاحب مدال نقره شد

شجاع پناهی به مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو بسنده کرد. پنجمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو صبح امروز با برگزاری فینال اوزان مختلف رشته ووشو آغاز شد.

در فینال وزن ۶۰ کیلوگرم مردان، شجاع پناهی ملی‌پوش کشورمان به مصاف وانگ شوتائو از چین رفت و با شکست مقابل نماینده کشور میزبان، به مدال نقره رسید.

افشین سلیمی، دومین طلایی ایران در هانگژو

افشین سلیمی اولین طلای ووشو و دومین طلای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو را به ارمغان آورد. در ادامه مسابقات ووشو در روز پنجم از بازی‌های آسیایی هانگژو، فینال وزن 65- کیلوگرم مردان برگزار شد؛ جایی که افشین سلیمی قهرمان مسابقات بزرگسالان جهان به مصاف «ساموئل ماربون» از اندونزی رفت و حریفش را ناک اوت کرد و به برتری رسید و صاحب مدال طلا شود.

سیفی هم نقره ای شد

در فینال وزن 70- کیلوگرم مسابقات ووشو در بازی‌های آسیایی هانگژو، محسن محمدسیفی پرافتخارترین ووشوکار ایران در تاریخ این بازی‌ها مقابل «فنگ هی» از چین قرار گرفت و با شکست مقابل نماینده کشور میزبان صاحب مدال ارزشمند نقره شد. محمدسیفی سابقه کسب پنج مدال طلای جهانی را نیز در کارنامه دارد.

صبری هم به مدال طلا دست یافت

یوسف صبری در دیدار نهایی وزن 75- کیلوگرم به مصاف فی لونگ کای از ماکائو رفت و در 26 ثانیه مقتدرانه موفق به ناک‌اوت کردن حریف خود شد و دومین مدال طلای ووشو کشورمان را کسب کرد.

شنا؛ افقری در ۵۰ متر پروانه ششم شد

در ادامه رقابتهای شنا بازیهای آسیایی هانگژو، مهرشاد افقری  نماینده شنای ایران در بخش ۵۰ متر پروانه به آب زد و با ثبت زمان   24:67 ششم شد. افقری در خط ۲ گروه خود با رقبایی از کشورهای آسیایی قطر، قزاقستان، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، اردن و هنگ کنگ همگروه بود. ملی پوش کشورمان  در کورس رقابت با شناگران قدرتمند آسیایی که عنواندار جهان و المپیک هستند اگرچه استارت خوبی در آب زد اما نهایتا نتوانست بجز ششمی عنوان بالاتری کسب کند. نماینده قزاقستان با زمان 23:65 در این گروه اول شد. افقری اگرچه تلاش کرد تا جایگاهی در خور شأن شنای ایران کسب کند اما با نتیجه ای که گرفت از دور رقابت ها حذف شد و نتوانست به فینال این بخش راه یابد.

تیراندازی؛ حذف تیراندازان ایران در تپانچه ۱۰ متر مردان

در پنجمین روز از نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو تیراندازان کشورمان در تپانچه ۱۰ متر مردان به مصاف حریفانشان رفتند که در پایان موفق به کسب جواز حضور در فینال این رقابت‌ها نشدند.

جواد فروغی، امیر جوهری‌خو و سجاد پورحسینی نمایندگان ایران در این بخش بودند که جوهری‌خو، نهم، پورحسینی، هجدهم و فروغی بیست‌وششم شدند.

جوهری‌خو با امتیاز ۵۷۸ در رده نهم ایستاد و شانس حضور در فینال را از دست داد. پورحسینی و فروغی هم به ترتیب ۵۷۵ و ۵۷۳ امتیاز کسب کردند.

در بخش تیمی هم تیم ایران به عنوانی بهتر از ششمی نرسید.

محسن نصراصفهانی به عنوان سرمربی تیم ملی و ناصر رسولی به عنوان سرپرست تیم تپانچه کشورمان را همراهی می کنند.

والیبال ساحلی؛ ناکامی تیم ایران در رسیدن به برنز

تیم ملی والیبال ساحلی ایران  "ب" در دیدار رده‌بندی بازی‌های آسیایی هانگژو از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه امروز (پنجشنبه، ششم مهر) به مصاف قزاقستان رفت و با شکست مقابل حریف خود از کسب مدال برنز بازی‌ها بازماند. تیم ایران "ب" با ترکیب عباس پورعسگری و علیرضا آقاجانی در دو ست با حساب ۲۵ - ۲۳ و ۳۰ - ۲۸ شکست خورد و در جایگاه چهارم مسابقات قرار گرفت.

دیدار نائب رییس کمیته ملی المپیک و سرپرست فدراسیون شطرنج ایران با دبیرکل فدراسیون شطرنج آسیا

در حاشیه رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو، مهین فرهادی زاد نائب رییس کمیته ملی المپیک کشورمان به همراه شهرام عظیمی سرپرست فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران با آقای هشام علی محمد طاهر دبیرکل فدراسیون شطرنج آسیا دیدار و گفت‌گو کردند. در این دیدار موضوعات مختلف شطرنج ایران مطرح و مورد بحث قرار گرفت. دبیرکل فدراسیون شطرنج آسیا با تاکید بر جایگاه ایران در این رشته، از شطرنج‌بازان ایرانی به عنوان سرآمدان این رشته در آسیا نام برد.

ورزشکاران ایران در روز پنجم در رشته‌های تیراندازی، تکواندو، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری، ووشو، شنا، تنیس روی میز، والیبال ساحلی، بسکتبال سه نفره، بسکتبال به مصاف رقبای خود خواهند رفت.