آورده های دهمین سفر شهرستانی استاندار کرمانشاه،

تصمیمات گره گشا برای اسلام آباد غرب؛ از تصویب انتقال آب از سد آزادی و ایجاد بازارچه هنرمندان تا راه اندازی ام.آر.ای، احداث ۲۰ چمن ورزشی و احیای واحدهای راکد

کد خبر: 310231
|
16:17 - 1402/07/22
نسخه چاپی
تصمیمات گره گشا برای اسلام آباد غرب؛ از تصویب انتقال آب از سد آزادی و ایجاد بازارچه هنرمندان تا راه اندازی ام.آر.ای، احداث ۲۰ چمن ورزشی و احیای واحدهای راکد
استاندار کرمانشاه از توافق اولیه برای اجرای طرح تحول آفرین انتقال آب از سد آزادی به اسلام آباد خبر داد و گفت: در صورت اجرای این طرح، بخش مهمی از نیازهای آبی منطقه در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی تامین می‌شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی روز ۵ شنبه ۲۰ مهرماه در نشست شورای اداری و جمع بندی سفر شهرستانی به اسلام آباد که با حضور معاونین استاندار، نماینده شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس، امام جمعه و فرماندار شهرستان و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد؛ عنوان کرد: این روزها خبرهای هولناکی از جنایات صهیونیست ها در غزه و شهادت ملت مظلوم فلسطین می شنویم که دل همه آزادگان جهان را به درد آورده است.

وی یادآور شد: در نقطه مقابل عملیات شجاعانه و هوشمندانه طوفان الاقصی یک حمله بسیار وسیع، ویرانگر و بی سابقه علیه رژیم منفور و غاصب صهیونیستی بوده است.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: آنچه بر برادران فلسطین ما می گذرد برای ما به عنوان یک مسلمان و یک ایرانی آزاده بسیار مهم است.

وی گفت: تفکرات نژادپرستانه صهیونیست ها نه تنها تهدیدی برای ملت فلسطین بلکه در عناد و دشمنی آشکار با ملت آزاده ایران است.

 صحرایی تصریح کرد: امروز ما از شکست تاریخی صهیونیست ها و پیروزی مقاومت بسیار خوشحالیم و جهان بدون این رژیم فاسد و جانی یک جهان خوب و بهتر خواهد بود.

 وی همچنین در ادامه اصول چهارگانه رهبر معظم انقلاب را برطرف کننده تمامی خلاء‌‌ها و ابهامات در زمینه انتخابات دانست و تاکید کرد: سلامت، امنیت، مشارکت گسترده و رقابتی بودن، چهار اصل مورد نظر رهبر معظم انقلاب است که در طول بیش از ۴ دهه حیات انقلاب اسلامی از والاترین سطح خود جلوه گر بوده است.

استاندار کرمانشاه گفت: مردم ایران انقلاب اسلامی را ثمره تلاش‌های خود می دانند و در تمامی شرایط و همه فراز و فرودها، با ایمان و اخلاص پای صندوق های رای حاضر شده اند و این دوره هم باز حماسه خواهند آفرید.

وی خاطرنشان کرد: کرمانشاهی آبادتر و بهتر به مشارکت حداکثری و آگاهانه ما در تعیین سرنوشت خودمان بستگی دارد.

صحرایی در ادامه سخنانش عنوان کرد: در سفرهای شهرستانی قرار نیست یک اتقاق معجزه آسا رقم بخورد بلکه رویداد مهم در واقع همگرایی و همراهی دستگاه‌های مختلف برای اجرا و یا تکمیل پروژه های مهم و کلیدی این شهرستان است به گونه ای که مردم هم ثمره آن را به عینه ببینند.

وی در ادامه سخنانش از تلاش‌های مردم شهرستان اسلام آبادغرب در ایام اربعین و خدمت به زوار حسینی تشکر کرد و گفت: از هم اکنون برای میزبانی شایسته تر در اربعین ۱۴۰۳ باید برنامه ریزی کنیم.

مقام عالی استان ایجاد بازارچه هنرمندان را یکی از این برنامه ها دانست و گفت: یکی از مصوبات امروز به ایجاد بازارچه‌ هنرمندان در مجاورت بزرگراه کربلا به عنوان یک مرکز آبرومند و مناسب برای ارائه صنایع دستی و آثار هنری هنرمندان این شهرستان اختصاص داشت.

وی اجرای اینگونه پروژه‌ها را بسترساز ایجاد شغل‌های مولد و پایدار در این شهرستان توصیف کرد و ادامه داد: زیرساخت های این بازارچه در حال آماده شدن است و تا قبل از اربعین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صحرایی در بخش دیگری از سخنانش مولدسازی را راهکاری برای اجراي پروژه‌های نیمه کاره دانست و گفت: در نشست اخیر با دکتر مخبر معاون اول رئیس‌جمهور بر تهاتر اموال مازاد به عنوان یک راهکار مناسب برای اجرای طرح ها و پروژه های نیمه کاره در حوزه های مختلف تاکید شد و این فرصتی برای تکمیل پروژهای اولویت دار را تکمیل نمایند.

در این نشست همچنین مقرر شد راه و شهرسازی ۲۰۰ واحد مسکن نیمه کاره این شهرستان را تا دهه فجر امسال تکمیل و آماده واگذار کند.

آماده سازی ۴۹ هکتار برای احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی توسط راه و شهرسازی و ۲۰۰ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت از دیگر مصوبات این نشست بود.

علاوه بر این مقرر شد آب شرب ۲۰ روستا تا پایان سال جاری توسط آبفا تامین شود‌.

اجرای ۸ کیلومتر مسیر بزرگراهی حمیل تا پایان خردادماه سال آینده، تکمیل ساختمان دامپزشکی تا پایان سال جاری، اختصاص ۲ میلیارد تومان توسط نوسازی مدارس برای تجهیز مدارس اسلام آباد و حمیل تا پایان سال، احداث ۲۰ چمن ورزشی مصنوعی در شهرستان تا دهه فجر، فراهم کردن اجرای زیرساخت شهرک صنعتی مرصاد شامل بخش روشنایی معابر، شبکه راه سازی و آسفالت معابر تا پایان سال، برنامه ریزی برای تبدیل اسلام آباد به قطب رنگرزی فرش، احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تعیین شده با کمک های فنی و اعتباری توسط سازمان صمت، نصب و راه اندازی دستگاه مدرن ام آرای شهرستان اسلام آباد با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان با هدف گذاری ارایه خدمات به غرب کشور تا آبانماه امسال از دیگر مصوبات شورای اداری بود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد