امام جمعه اسلام آبادغرب مطرح کرد:

مسجد محوری درطرح تحول محله اسلامي

کد خبر: 310256
|
12:18 - 1402/07/30
نسخه چاپی
مسجد محوری درطرح تحول محله اسلامي
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مسجد محوری درطرح تحول محله اسلامي از اولویت‌های مهم است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، جلسه شورای تحول محله اسلامی در مسجد امام محمد باقر(ع) شهرک شهید سلیمانی(مسکن مهر بدره‌ای) شامگاه روز شنبه 29 مهر 1402 پیش از نماز مغرب با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه اسلام آبادغرب در این جلسه با تأکید بر مسجد محوری در طرح تحول محله اسلامی، اظهار داشت: مسجد باید محور برنامه‌های فرهنگی و هنری باشد و حتی می‌توان برخی برنامه‌های ورزشی و اقتصادی را در مساجد پایه گذاری نمود.

وی افزود: باید نسل جوانان، نوجوانان و نونهالان را جذب کنیم و سیره پیامبر اکرم(ص) نیز همین بود و کار تبلیغ دین را با جوانان و نوجوانان شروع کرد و الحمدلله جوانان بسیجی پویا و با انگیزه‌ای در مساجد پای کار هستند و باید با ایجاد جذابیت در برنامه‌ها جوانان بیشتری در مساجد جذب شوند.

حجت الاسلام زمانی موسوی گفت: علاوه بر تجهیزات سخت افزاری مسجد به برنامه‌های نرم افزاری نیاز است که بخشی از آن کار دلی و اعتقادی است.

سرهنگ میرزایی جانشین فرماندهی سپاه اسلام آبادغرب در این جلسه عنوان کرد: سیاست سازمان بسیج و سپاه مسجدمحوری برنامه‌های بسیج است و ما نیز سعی داریم با همکاری و هماهنگی هیئت امنای مساجد، پایگاه‌های داخل مساجد را فعال کنیم.


وی افزود: در برنامه های جدید سازمان بسیج؛ پیگیری مشکلات محلات، رفع موانع و مشکلات محلات، و اجرای برنامه‌های فرهنگی و حلقات صالحین با همکاری هیئت امناء مساجد و اهالی محل مورد حمایت مادی و معنوی سازمان بسیج قرار می‌گیرد.

سرهنگ همتی مسئول بسیج مساجد و محلات ناحیه اسلام آبادغرب در این آیین گفت: در این محله 523 خانوار زندگی می‌کنند و ما در این برنامه‌های محله اسلامی با محوریت مسجد بدنبال رفع مشکلات، عمرانی، کمبودها، شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی آن محله هستیم.

سرهنگ عبدی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان نیز در این جلسه با تأکید بر فعال شدن برنامه‌های فرهنگی مساجد، گفت: تشکیل هیئت امنای مساجد و فعال شدن پایگاه‌های مساجد موجب ایجاد امنیت محله محور می‌گردد.

حجت الاسلام گندمکار رئیس اداره تبلیغات اسلامی، شهرستان، حجت الاسلام آدینه‌وند امام جماعت مسجد امام محمد باقر(ع)، مهندس صفری معاون شهردار اسلام آبادغرب و جمعی از اهالی و هیئت امنای مسجد به بیان برخی مشکلات، برنامه‌ها و اهداف پیش رو پرداختند.


در این جلسه علاوه بر بررسی مشکلات محله ، پس از بازدید مسئولین مصوباتی درخصوص رفع نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری مسجد به تصویب اعضاء رسید.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد