یادداشت؛

چرا این گرگ درنده را رها کرده‌اند؟!

کد خبر: 310364
|
08:45 - 1402/09/20
نسخه چاپی
چرا این گرگ درنده را رها کرده‌اند؟!
2 انتظار از دستگاه قضایی در میان است؛ اول، بررسی مجدد و دقیق پرونده‌های قبلی او تا اطمینان حاصل شود که روال دادرسی در آن پرونده‌ها بی‌عیب و نقص بوده

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از کیهان، دیروز اعلام شد مرد شیطان صفتی که در خیابان‌های تهران اقدام به ربایش زنان و دختران و آزار جنسی آنها می‌کرد، بازداشت شده و به جرایم خود اعتراف کرده است. تا اینجای ماجرا باید به نیروهای پلیس و هوشیاری و وظیفه‌شناسی آنها در خدمت به مردم دست‌مریزاد گفت.

در این ماجرا، اما نکته تاسف‌آوری هست که نمی‌توان به آسانی و با بی‌خیالی از کنار آن گذشت . این مرد خبیث و شیطان‌صفت تاکنون ۱۹ بار به جرم دزدی، مواد مخدر و تجاوز به عنف بازداشت و سپس آزاد شده است! پرسش این است که چرا آزاد‌کنندگان او بعد از ۱۹ بار بازداشت بار دیگر به آزادی او رای داده و با کدام مجوز قانونی و شرعی این گرگ درنده را در کوچه و خیابان به جان زنان و دختران و نوامیس مردم انداخته‌اند؟!

اگر اظهار ندامت کرده است! آیا توبه گرگ، مرگ نیست؟! و چرا به اظهار ندامت جنایتکاری که ۱۹ بار آزاد و دوباره به جنایت دست زده است اعتماد کرده‌اند؟! دیروز این عنصر خبیث را به محل آخرین جنایت خود که ربایش یک زن بود بردند تا صحنه جرم را بازسازی کند! حالا به این نکته دقت کنید. به قرآن و خدا و ولای علی‌(ع) و‌... سوگند می‌خورد که مقدار زیادی مشروب الکلی و مواد مخدر مصرف کرده بودم و اصلاً متوجه نبودم چه می‌کنم؟! اکنون این پرسش‌ها در میان است.

اول؛ آن که آیا ارتکاب جنایت پس از مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر می‌تواند کاهش مکافات را درپی داشته باشد؟! به یقین پاسخ منفی است و مصرف مشروب و مواد مخدر باید جرم‌های جداگانه‌ای محسوب شوند و مجازات‌های جداگانه‌ای نیز داشته باشند.

دوم: می‌گوید وقتی یکی از زنان را به زور و تهدید با خود می‌بردم، پیرمردی به من اعتراض کرد که به او گفتم مسئله ناموسی است لطفا دخالت نکنید! این توجیه به وضوح نشان می‌دهد که بر اثر مستی و بی‌حالی ناشی از مصرف مواد مخدر، نه فقط هوش و حواس خود را از دست نداده است بلکه در کمال هوشیاری مرتکب جنایت شده است. ولی با این تصور غلط که مستی و مواد مخدر می‌تواند از جرم او بکاهد، به این دستاویز چنگ زده است.

اکنون دو انتظار از دستگاه قضائی در میان است؛ اول، بررسی مجدد و دقیق پرونده‌های قبلی او تا اطمینان حاصل شود که روال دادرسی در آن پرونده‌ها بی‌عیب و نقص بوده است. ضمن آن که باید برای مسئولان محترم قضائی و مردم مشخص شود علت آزاد‌سازی مجرم در حالی که نزدیک به ۲۰ جرم مشابه مرتکب شده چه بوده است؟!

دومین درخواست و انتظار از دستگاه محترم قضائی آن است که بررسی جنایات این جنایتکار شیطان‌صفت بدون فوت وقت و با سرعت صورت پذیرد و مجازات او به اطلاع مردم رسیده و در ملا عام نیز انجام شود.

 

حسین شریعتمداری

پایان پیام/