رئیس کمیته امداد اسلام‌آبادغرب خبر داد:

کلاس‌های آموزش خانواده برای بیش‌ از ۲۳۰۰مددجوی اسلام‌آبادی

کد خبر: 310366
|
17:58 - 1402/09/20
نسخه چاپی
کلاس‌های آموزش خانواده برای بیش‌ از ۲۳۰۰مددجوی اسلام‌آبادی
رئیس کمیته امداد شهرستان اسلام‌آبادغرب از برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده برای ۲۳۰۷مددجوی اسلام آبادی درنه ماه اول سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، علی اکرم منصوری در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: خدمات فرهنگی به افراد و خانواده‌های نیازمند و انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از برنامه‌های این نهاد است. 

رئیس کمیته امداد شهرستان اسلام‌آبادغرب افزود: هدف از برگزاری این آموزش‌ها تلاش در جهت اصلاح سبک زندگی و اندیشه در جامعه هدف، تقویت ایمان و اعتقاد به مبانی اسلام، تحکیم و بالندگی نهاد خانواده، تقویت احساس کرامت اجتماعی و برانگیختن عزت نفس و… است. 

منصوری محور این آموزش‌ها را مهارت‌های زندگی، مثبت‌اندیشی با رویکرد معنویت مداری و پیشگیری از اعتیاد بیان کرد. 

وی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار مطلقه، زوج‌های جوان، جوانان در آستانه ازدواج، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، مستعدین اشتغال و خود کفایی و… از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند. 

رئیس کمیته امداد شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در برنامه آموزش پیشگیری از اعتیاد ۸۱۸ نفر از مددجویان تحت حمایت و ۲۵نفر از همکاران از خدمات آموزشی بهره‌مند شدند. 

وی با بیان اینکه آموزش نقش اساسی و مهم در زندگی دارد گفت: برای ۱۷۰ نفر از جامعه هدف آموزش مهارت‌های اساسی زندگی شامل؛ عزت نفس، مهارت کنترل خشم، دوست‌یابی، خودشناسی، مقابله بااسترس، حل مسأله، تصمیم‌گیری و… همچنین برای ۱۰۰نفر دانش‌آموز و دانشجو نیز آموزش‌های فرهنگ کار و تلاش و مهارت‌آموزی برگزار شد. 

منصوری گفت: درسال گذشته برای همسران جوان تحت حمایت ۵۶ ساعت حضوری، آموزش‌های خاص زوج‌های جوان قبل از دریافت جهیزیه برگزار شد. 

وی در مورد برگزاری دوره‌های آموزشی برای همسران جوان تحت حمایت این نهاد در شهرستان، تصریح کرد: افزایش سطح شناخت زوجین نسبت به زندگی مشترک، کسب آگاهی لازم در خصوص حقوق و تکالیف متقابل زوجین از منظر آموزه‌های دینی، شناخت احکام اولیه خانواده، آشنایی با اصول و مهارت‌های زندگی لازمه زندگی مشترک و… از اهداف این دوره‌های آموزشی بوده است. 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد