پرسپولیس یک - استقلال یک؛

لیگ برتر فوتبال| گریز استقلال از شکست در دربی با نقش‌آفرینی VAR!

کد خبر: 310389
|
16:01 - 1402/09/23
نسخه چاپی
لیگ برتر فوتبال| گریز استقلال از شکست در دربی با نقش‌آفرینی VAR!
دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در شهرآورد تهران با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در چارچوب صد و دومین شهرآورد فوتبال پایتخت و دیداری معوقه از هفته پنجم فصل بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت ۱۶:۱۵ عصر امروز (پنج‌شنبه - ۲۳ آذرماه) در هوای ابری و بارانی تهران و در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی به مصاف یک‌دیگر رفتند.

این در حالی است که لیگ برتر ۱۲ هفته را پشت سر گذاشته و قبل از شروع این دیدار شاگردان جواد نکونام از ۱۱ بازی ۲۴ امتیاز به دست آورده و صدرنشین هستند و شاگردان یحیی‌ گل‌محمدی نیز از ۱۰ بازی، ۲۰ امتیاز را کسب کرده و در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند. دربی گذشته نیز با برتری سرخ‌پوشان خاتمه یافت.

* در دقیقه ۲ بازی پیش از یک ضربه ایستگاهی به نفع استقلال در زمین پرسپولیس، بین آرمین سهرابیان و علی نعمتی درگیری فیزیکی به‌وجود آمد که از نظر موعود بنیادی‌فر داور این بازی نیازی به اخطار وجود نداشت. آتش‌بازی هواداران دو تیم جلوه خاصی به ورزشگاه آزادی داده است.

* در دقیقه ۸ بازی یک موقعیت برای پرسپولیس به‌دست آمد که توسط حسینی گرفته شد و توپ ارسالی از کرنر، راه به جایی پیدا نکرد. سپس گرفتن شهاب زاهدی توسط آرمین سهرابیان به VAR رفت که داور تصمیم به ادامه بازی بدون پنالتی گرفت.

* در دقیقه ۱۵ یک موقعیت بسیار خطرناک در محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد که آفساید گرفته شد. بلافاصله یک موقعیت خطرناک روی دروازه استقلال رقم خورد که با خطای زاهدی روی حسینی، توپ به آبی‌پوشان رسید. در دقیقه ۱۹ هم شوت سروش رفیعی می‌توانست خطرساز شود از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

* در دقیقه ۳۶ بازی استقلالی‌ها اعتقاد داشتند داور باید برخورد توپ به دست مهدی ترابی را پنالتی بگیرد اما داور چنین اعتقادی نداشت. همچنین پس از آن در دقیقه ۴۱ یک موقعیت مشکوک هم روی بلانکو رخ داد که داور تصمیم به ادامه بازی گرفت.

* در دقیقه ۴۶ پس از حمله پرسپولیس روی دروازه استقلال، آبی‌ها دروازه بیرانوند را تهدید کردند که اشتباه بیرو می‌رفت دروازه‌اش را باز کند. در ادامه اتفاق خاصی رخ نداد و نیمه اول با تساوی بدون گل پایان یافت.

* در دقیقه ۴۷ بازی مهرداد محمدی فرصت خوبی داشت با با شوت دروازه پرسپولیس را باز کند اما ضربه او با اختلاف به بیرون رفت. در دقیقه ۵۸ بازی به علت پرتاب اجسام از طرف تماشاگران لحظاتی متوقف شد؛ در نهایت اما استقلالی‌ها کرنر را ارسال کردند که ضربه سر بلانکو در دستان بیرانوند جای گرفت.

* در دقیقه ۶۱ به نظر می‌رسید حامدی‌فر روی زاهدی‌فر مرتکب خطای منجر به کارت زرد یا قرمز شده است اما داور بازی اعلام کرد که هیچ نکته‌ای در این خصوص از سوی اتاق کمک داور ویدیویی به وی اعلام نشده است و به همین دلیل نیز مسابقه دو تیم دنبال شد.

* بالاخره طلسم دربی ۱۰۲ در دقیقه ۷۸ شکست تا امید عالیشاه که به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمده بود، مانند دربی ۱۰۱ فینال جام حذفی راه‌گشا باشد و گل برتری را به ثمر برساند. به علت شادی پس از گل، او یک کارت زرد هم گرفت.

* در دقیقه ۸۱ بازی یک صحنه مشکوک درون محوطه جریمه پرسپولیس رخ داد که توسط VAR بررسی شد. بررسی این صحنه بیش از ۶ دقیقه از وقت بازی را گرفت. تصمیم داور در نهایت عدم اعلام پنالتی بود. پس از این داور بازی ۸ دقیقه زمان تلف شده اعلام کرد.

* در دقایق تلف شده علی نعمتی با تکل آرش رضاوند را در محوطه متوقف کرد که این صحنه با تصمیم اتاق VAR و بازبینی بنیادی‌فر پس از دقایقی معطلی، پنالتی تشخیص داده شد. این ضربه را کوین یامگام برخلاف جهت حرکت بیرانوند زد و توپ در دروازه پرسپولیس آرام گرفت.

پرسپولیس یک
گل: امید عالی‌شاه (۷۸)

استقلال یک
گل: کوین یامگا (۹۰+۶ - پنالتی)

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر، مسعود ریگی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، شهاب زاهدی.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، صالح حردانی، روزبه چشمی، امید حامدی‌فر، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، گوستاوو بلانکو، مهرداد محمدی و ابولفضل جلالی.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد