امام جمعه اسلام‌آبادغرب مطرح کرد:

لزوم مراقبت از هویت ایرانی و اسلامی

کد خبر: 310394
|
14:54 - 1402/09/24
نسخه چاپی
لزوم مراقبت از هویت ایرانی و اسلامی
امام جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: باید مراقب باشیم که دشمنان هویت ایرانی و اسلامی را از مردم ما نگیرند که یکی از هویت‌های ما ذکر و یاد شهدا است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله زمانی موسوی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر شهیدان مرصاد با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: مقام حضرت فاطمه(س) آن‌قدر رفیع است که برخی از بزرگان همچون مرحوم حسن‌زاده آملی درخصوص مقام شامخ ایشان فرموده‌اند می‌توان در اذان و اقامه به امید ثواب و شفاعت، شهادت به حجیت حضرت زهرا(س) بعد نام مبارک امیرالمومنین علی(ع) ذکر کرد. 

امام جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: مردم شهیدپرور شهرستان اسلام‌آبادغرب در بسیاری از ایام ولادت‌ و شهادت اهل بیت(ع) از شهرداری اسلام‌آبادغرب گلایه‌مند هستند این روزها هم جا داشت فضاسازی و سیاه‌پوش کردن شهر در شأن ایام فاطمیه انجام می‌شد لذا ضرورت دارد مسئولان امر به این مهم توجه داشته باشند و بخشی از دین خود را ادا کنند. 

وی با اشاره به دیدار اعضای کنگره استان آذربایجان شرقی با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: با برگزاری مراسمات یادواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی نباید اجازه داد خون شهدا همچون خون اباعبدالله(ع) از جوشش بیفتد بلکه باید با برافراشتن تمثال مبارک شهدا همواره سیره آنها در سرلوحه زندگی و کار عموم مردم قرار گیرد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی موسوی تصریح کرد: به‌عنوان یک تذکر از سوی مقام معظم رهبری باید مراقب باشیم که دشمنان هویت ایرانی و اسلامی را از مردم ما نگیرند که البته یکی از هویت‌های ما که در یادواره‌های شهدا متذکر می‌شود ذکر و یاد شهدا است. 

امام جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب با اشاره به اخبار و روایات آخرالزمانی به حوادث یمن اشاره کرد و گفت: کارنامه مبارزات مردم مسلمان یمن کارنامه پرافتخاری است و این کشور که هشت سال زیر سایه جنگ و استعمار همسایگان بوده امروز دین خود را به مردم مظلوم غزه ادا کرده و یک سر و گردن بالاتر از کشورهای مدعی ام‌القرایی اسلام ایستاده است. 

وی افزود: کشور مسلمان یمن بدون هیچ‌گونه سلاح پیشرفته و بلکه با قدرت ایمان در مقابل آمریکا و کشورهای ائتلاف استکباری جهان ایستاده است. 

خطیب جمعه اسلام‌آبادغرب با اشاره به قرار داشتن در آستانه رویداد مهم انتخابات مجلس، گفت: فضای مجازی در شهرستان نباید این‌گونه یله و رها باشد. 

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری، گفت: جدا از ضعف نظارتی در کشور و استان، در شهرستان نیز تاکنون هیچ جلسه شورای فضای مجازی تشکیل نشده است و در آستانه انتخابات باید واکاوی و رصد بیشتری در این فضا صورت گیرد. 

امام جمعه اسلام‌آبادغرب با انتقاد از وعده‌های فراوان شهرداری این شهر در انتقال و راه‌اندازی جایگاه سی‌ان‌جی ورودی شهر، افزود: در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان با حضور استاندار کرمانشاه شهردار اسلام‌آبادغرب قول راه‌اندازی ۱۰روزه این جایگاه را داد که از قول‌های ایشان زمان زیادی گذشته اما مردم عزیز شهرستان هنوز از این نعمت بهره‌مند نشده‌اد. 

وی با اعلام حمایت از طرح ساماندهی دست‌فروشان سطح شهر، گفت: زیبنده این شهر نیست که در مسیر تردد اربعین حسینی قرار دارد اما چنین وضعی دارد به‌ همین منظور از مسئولان می‌خواهیم ضمن انجام این طرح سایر مشاغل مزاحم نظیر نمایشگاه‌های خودرو و ضایعات‌فروشان نیز از سطح شهر جمع‌آوری و به خارج از شهر منتقل شود. 

وی از مردم شهیدپرور شهرستان اسلام‌آبادغرب خواست در تشییع پیکر شهید گمنام که به زودی در شهرستان برگزار می‌شود، حضور باشکوه خود را به منصه ظهور برسانند و بار دیگر با شهدا تجدید پیمان کنند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها