در جلسه قرارگاه آبرسانی استان تأکید شد؛

آب‌رسانی به 150 روستای استان کرمانشاه تا دهه‌فجر

کد خبر: 310444
|
16:08 - 1402/10/08
نسخه چاپی
آب‌رسانی به 150 روستای استان کرمانشاه تا دهه‌فجر
در جلسه پیگیری تفاهم‌نامه بزرگ استانداری کرمانشاه با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) به آب‌رسانی به 150 روستای استان تا پایان دهه‌فجر تاکید شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از  شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، محمدطیب صحرایی در جلسه پیگیری تفاهم‌نامه بزرگ استانداری کرمانشاه با قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: پروژه‌های آبرسانی را باید بدون مختل کردن پروژه‌های در دست اجرا به انجام برسانیم و این پروژه‌ها باید آورده‌ای جدید برای استان به همراه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه گفت: همت مسئولین این است که جهش قابل توجهی در موضوع آب استان ایجاد کنند و پروژه آبرسانی روستاهای استان باید در اولویت باشد حتی اگر اعتبارات آن در دیون قرار گیرد نباید پروژه‌های آبرسانی به هیچ عنوان به تعویق بیفتند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر باید تخصیص مصوب تکمیل شود که قرارگاه به سرعت کار خود را انجام دهد که بتوانیم دهه فجر شاهد اتمام کار آبرسانی به ۱۵۰ روستا باشیم.

استاندار کرمانشاه افزود: می‌توان لکه‌گیری آسفالت یک منطقه را به عقب انداخت اما آب آشامیدنی را نمی‌توان مورد غفلت قرار داد.

محمد رشیدی نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: طی بازدید میدانی در هفته گذشته اکثر روستاهای استان، مشکل آب شرب داشته‌اند لذا در همه اولویت‌ها مسئله آب خیلی مهم است.

نماینده مردم کرمانشاه با بیان اینکه مسئله آب اولویت دارد، گفت: وقتی آب نباشد مردم تحت تاثیر فشار روحی روانی قرار می‌گیرند بنابراین باید مشکل آب شرب روستاها حل شود.

وی گفت: در پروژه امام علی(ع) یک که 23 روستای استان تحت پوشش قرار گرفته‌اند 80 درصد پیشرفت داشته که اگر به اتمام نرسد در حقیقت کاری انجام نشده است.

رشیدی گفت: انصافا سپاه نعمت خدادای برای این کشور است که امیدواریم تا دهه فجر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند و مردم علاقه‌مند و پرشور در انتخابات حضور پیدا کنند.

 رشیدی تصریح کرد: بیشترین تنش آبی در کرمانشاه است و این زیبنده این کلانشهر نیست لذا باید این 192 میلیارد تومان برای به سرانجام رساندن پروژه آبرسانی در اولویت قرار گیرد.

رضا داودی اظهار داشت: در حال حاضر دو قرارداد داریم در قرارداد اول ۳۴۹ روستا با ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار و در قرارداد دوم ۵۱۱ روستا با اعتبار هزار و 920 میلیارد تومان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: در قرارداد اول که بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد  تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۲۰۰ روستا را در قالب همین پروژه‌ها به افتتاح برسانیم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی روستاهایی نیز که در قالب قرارداد دوم قرار دارند انشاالله در دی ماه شروع می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ها به صورت سه ساله هستند که بتوانیم طی سه سال این پروژه‌ها را ساماندهی کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا نیمه اول سال ۱۴۰۵ مجموعا ۸۵۰ روستا در قالب این دو قرارداد به سرانجام برسند.

داودی افزود: استانداری یک‌هزار و ۹۲۰ میلیارد تومانی را که مربوط به اعتبارات استانی است تقبل کرده‌ و ۷۰ درصد باقیمانده اعتبار نیز مربوط به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه دو نهاد معین وجود دارد، گفت: سازمان بسیج سازندگی سپاه استان که ذیل سپاه حضرت نبی‌اکرم(ص) است که آبرسانی ۶ شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، هرسین، صحنه، کنگاور و سنقر را انجام می‌دهند.

داودی ادامه داد: هر شهرستان باقیمانده نیز توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف در حال انجام است که امیدواریم تا دهه فجر ۱۵۰ و تا پایان سال ۲۰۰ روستا را در قالب این طرح‌ها به سرانجام برسانیم.

گفتنی است در این جلسه مسئولان سازمان برنامه و بودجه، معاونت عمرانی و شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه مسائل و برنامه‌های خود را مطرح کردند که رفع اختلاف دیدگاه‌های کارشناسی، شتاب‌بخشی و سرعت به طرح‌ها مورد تاکید استاندار کرمانشاه، فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و فرمانده قرارگاه نجف اشرف قرار گرفت.

آب‌رسانی به 150 روستای استان کرمانشاه تا دهه‌فجر
آب‌رسانی به 150 روستای استان کرمانشاه تا دهه‌فجر

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها