استاندار کرمانشاه:

ما مجری بی‌طرف و فعال انتخابات هستیم

کد خبر: 310483
|
22:43 - 1402/10/16
نسخه چاپی
ما مجری بی‌طرف و فعال انتخابات هستیم
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ما مجری بی‌طرف و فعال انتخابات هستیم، گفت: با هرگونه جانبداری مجریان در انتخابات، با فوریت برخورد می‌کنیم زیرا آبروی نظام جمهوری اسلامی قابل معامله نیست.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز شنبه در نشست با فرمانداران، بخشداران و شهرداران استان کرمانشاه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ترور در کرمان، به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه اشاره کرد و افزود: یکی از نکاتی که بنده و شما به‌عنوان مسوول اجرایی باید در نظر بگیریم این است که کاری که انجام می‌دهیم یا برای رضا خداوند است که در واقع وظیفه‌مان را داریم انجام می‌دهیم و منتی بر سر کسی نداریم و درصورتی‌که رضایت خداوند کمرنگ باشد، خودشیفتگی و خودپسندی را در پی خواهد داشت. 

استاندار کرمانشاه با تصریح این‌که امکانات و پول بیت‌المال که در اختیار افراد قرار دارد برای هزینه کردن برای مردم است و تفاخری ندارد، عنوان کرد: باید در نظر داشته باشیم که اگر کاری صورت می‌گیرد به برکت خون شهدا و فرصتی است که نظام جمهوری اسلامی در اختیار ما قرار داده است لذا انجام‌وظیفه منتی بر کسی ندارد. 

وی ادامه داد: مبادا در یک کلمه ما و شما بویی از منتی بیاید یا آنچه انجام‌شده است بزرگ شمرده شود همانطور که حضرت امام (ره) وقتی خرمشهر آزاد شد فرمود خرمشهر را خداوند آزادکرده است. 

صحرایی گفت: اگر گفتن کارهای انجام‌شده در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی باشد که خوب است ولی اگر در راستای منت نهادن باشد اجر کار را از بین می‌برد. 

وی صحبت خود را در خصوص انتخابات چنین آغاز کرد: همه ما در هر سطح، پست و مقامی که هستیم باید مجری فعال انتخابات در عین بی‌طرفی باشیم و نه رغبت به کسی و نه طرفدار کسی در انتخابات هستیم. 

محمد طیب صحرایی خاطرنشان کرد: اصل انتخابات و مشارکت حداکثری برای ما مهم‌هاست و مبادا عزیزی از همکاران در خفا و علنی نکته‌ای یا حرفی گفته شود که مایه‌ی سوءاستفاده شود زیرا آبروی جمهوری اسلامی قابل معامله نیست. لذا اگر هرکدام از همکاران مستندی به دست یابد که در طرفداری یا تخریب نامزدی اقدامی انجام دهند، بدون تردید و فوت وقت در هیئت مربوطه رسیدگی و با او برخورد می‌شود. 

سکان‌دار اجرایی استان کرمانشاه برای مجری فعال و بی‌طرف بودن کارهای سلبی و ایجابی وجود دارد که باید انجام گیرد: فرمانداران و شهرداران آن دسته از کارهایی که مختص ایام نوروز بوده از قبیل نوسازی معابر و طرح‌های زیباسازی شهری در همین مدت چندروزه تا انتخابات انجام دهند و با پیش‌فرض این‌که ۱۱ اسفند انتخابات است طرح‌های نوروزی خود را انجام دهند

وی بابیان این‌که نتایج بررسی صلاحیت‌های اعلام‌شده و رسماً وارد فضای انتخاباتی شدیم، هوشمندانه و با در نظر گرفتن اقلیم، خلق و بوم هر منطقه، فضای شهری و روستایی را انتخاباتی کنید و برای ایجاد مشارکت حداکثری تلاش کنیم. 

صحرایی ازجمله کارهای ایجابی دیگری که می‌توان رعایت کرد گفت: فرمانداران و شهرداران نظارت هوشمندان و دقیق بر خدمت‌رسانی‌ها خود در ساختمان و ادارات خود حضور پیداکرده و در فاصله‌های کوتاه رفت‌وآمد داشته باشیم و از نزدیک شاهد نحوه خدمات‌رسانی کارکنان زیرمجموعه به مردم باشیم. 

وی اشاره‌ای به ایجاد فضای مناسب برای ایجاد فضای شاد و معنوی با توجه به در پیش داشتن سه ماه رجب، شعبان و رمضان و ظرفیت دهه فجر داشت و گفت: سعی شود با یادآوری برکات نظام و آنچه فجر انقلاب برای ما به ارمغان آورده است سعی در ایجاد فضای نشاط و شادی مردم کنیم. 

صحرایی اضافه کرد: هرساله در ایام نزدیک به عید نوروز اقداماتی در شهرهای استان در دستور کار قرار می‌گیرد که از جمله آن‌ها می‌توان به زیباسازی فضای محیطی شهرها اشاره کرد و امسال به دلیلی نزدیکی فاصله زمانی بین انتخابات تا ایام نوروز برخی از این اقدامات را می‌توان زودتر انجام داد تا فضای شهرهایمان در آستانه انتخابات کمی متحول شود. 

وی ادامه داد: از اعیاد پیش رو باید برای ایجاد نشاط در بین مردم استفاده شود. البته هر اقدامی هم که از سوی مسئولین در شهرستانها صورت می‌گیرد، باید پخته، منطقی و سنجیده باشد و از اقدامات چالش برانگیز و خلق الساعه پرهیز شود. 

وی بر لزوم ایجاد تحرک بیشتر در حوزه مسائل اقتصادی در استان هم تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه امسال به نام سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده، باید برای کاهش تورم در کرمانشاه تلاش کنیم و به عنوان یک اولویت مهم آن را مورد توجه قرار دهیم. 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: از همه شهرداریهای استان می‌خواهیم برای راه اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم کالاهای اساسی مورد نیاز مردم سریعا اقدام کنند، به گونه‌ای که ظرف یک ماه آینده باید در همه شهرها این بازارچه‌ها راه اندازی شود. 

وی یادآورشد: راه اندازی این بازارچه‌ها علاوه براینکه باعث حمایت از تولید داخل می‌شود، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا کالاهای اساسی مخصوصا در حوزه خوراکی‌ها ارزانتر به دست مردم برسد و به مهار تورم هم کمک خواهد کرد. 

استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر اهتمام بیشتر بر امورات بانکی در پرداخت تسهیلات بانکی لازم و تشویقی برای کارآفرینی و جوانان، مطرح کرد: بانک‌ها نیز باید در پرداخت تسهیلات به مردم بویژه در حوزه ازدواج و مشاغل خانگی سرعت بیشتری به خرج دهند. 

وی در ادامه به اقداماتی که باید در حوزه عمرانی صورت بگیرد نیز اشاره کرد و گفت: فرمانداری‌ها برای جذب اعتبار به منظور تکمیل پروژه عمرانی نیمه کاره پیگیری ویژه داشته باشند. 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان موانع دست و پاگیر اداری و کاغذبازی‌ها نباید باعث کند شدن روند اجرای پروژه‌های عمرانی شود.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها